تبیان، دستیار زندگی

چگونه در منزل کروسان شکلاتی درست کنیم؟

کروسان نوعی نان و شیرینی هلالی شکل است که اصالتا اتریشی است و به عنوان صبحانه یا عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کروسان شکلاتی
علیرغم اینکه این شیرینی هلالی شکل به کشور اتریش تعلق دارد، اما فرانسوی ها که مانند سایر کشورها اهل صبحانه نیستند، یک عدد نان شیرینی کروسان را به عنوان یک نان صبحانه فوری با یک فنجان قهوه ترجیح می‌دهند.

بافت نرم، لطیف، و لایه لایه کروسان، آن را به نان شیرینی محبوبی برای ترکیب با مواد دیگر تبدیل کرده است . کروسان ها در انواع ساده و مغزدار تهیه می‌ شوند و از پنیر، گوشت، مغزهای گیاهی، شکلات، خامه و کرم در تهیه آن استفاده می‌ شود.

کروسان را می توان با انواع مربای خانگی به عنوان صبحانه، یا با ترکیب ژامبون، پنیر، و کاهو به عنوان پیش‌غذا، و یا با انواع میوه و شکلات به عنوان میان‌وعده‌ای خوشمزه و پرطرفدار مورد استفاده قرار داد.

 در ادامه طرز تهیه کروسان شکلاتی خوشمزه را می گوییم:

مواد لازم برای کروسان شکلاتی

آرد 500 گرم

آب 140 گرم

شیر 140 گرم

شکر 55 گرم

کره 320 گرم

خمیرمایه

نمک

تخم مرغ 1 عدد

شکلات چیپسی به مقدار لازم
طرز تهیه:

برای تهیه این شیرینی ابتدا خمیر آن را آماده کنید. برای تهیه خمیر کروسان آرد، آب، شیر، شکر، خمیرمایه، نمک و 40 گرم کره را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه با سرعت کم تا متوسط هم بزنید. سپس خمیر را به شکل یک دیسک گرد جمع کنید، داخل ظرفی که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید، و روی آن را بپوشانید. خمیر را برای یک شب داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

 در مرحله ی بعدی برای تهیه ورقه کره، ابتدا کره را به قطعات کوچک تقسیم کنید و مقداری آرد روی آن بپاشید. این ترکیب را داخل یک ظرف مخلوط کنید. سپس کره را روی یک قطعه کاغذ روغنی پهن کنید. یک قطعه کاغذ روغنی دیگر روی آن قرار دهید و با وردنه سطح آن را صاف و یکدست کنید. ورقه کره را به مدت 2 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا سرد و سفت شود.

بعد از این که خمیر استراحت کرد، خمیر را از یخچال درآورید و با وردنه بر روی سطح کار پهن کنید تا ضخامت آن حدود 1 تا 1.5 سانتیمتر شود. سپس ورقه کره‌ای را از یخچال خارج کنید و در مرکز لایه خمیر قرار دهید. گوشه‌های خمیر را به شکل پاکت نامه روی کره بیاورید تا کره به طور کامل پوشانده شود. سپس خمیر را دوباره به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید.

 بافت نرم، لطیف، و لایه لایه کروسان، آن را به نان شیرینی محبوبی برای ترکیب با مواد دیگر تبدیل کرده است . کروسان ها در انواع ساده و مغزدار تهیه می‌ شوند و از پنیر، گوشت، مغزهای گیاهی، شکلات، خامه و کرم در تهیه آن استفاده می‌ شود.


بعد از سی دقیقه به سطح وردنه و میزکار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن پهن کنید. با استفاده از وردنه، خمیر را از وسط به بیرون صاف کنید. سپس خمیر را دوباره تا کنید و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید. این کار را تا جایی تکرار کنید که کره به خوبی داخل خمیر نفوذ کند. معمولا 3 بار تکرار این حرکت برای نفوذ کره داخل خمیر کروسان کافی می‌باشد. در آخر روی خمیر را بپوشانید و به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید.

 دوباره برای آغاز کار به سطح میز کار و وردنه کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن نازک پهن کنید. سپس خمیر را به قطعات مثلثی شکل ببرید و مقداری شکلات وسط هر قطعه خمیر بریزید، سپس خمیر را از قسمت پهن آن به سمت باریک رول کنید.

 در مرحله ی آخر  فر را با حرارت 200 درجه داغ کنید. زرده تخم‌مرغ را با کمی شیر و شکر مخلوط کنید و با قلم‌مو روی خمیرهای رول شده بزنید و قطعات رول شده را با فاصله روی سینی فر قرار دهید و به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود.کروسان شکلاتی شما آماده می باشد.

نکته: برای مغز کروسان علاوه بر شکلات از گردو یا بادام نیز می توانید استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .