حواشی حامد زمانی

حامد زمانی، متولد 21 فرودین ماه سال 1367 در میمه اصفهان است. او از کودکی در کلاس های موسیقی سنتی شرکت کرده و دوره آواز سنتی را نیز گذراند و در نهایت به موسیقی پاپ روی آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"زمانی" فارغ‌التحصیل فوق‌لیسانس رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران می‌باشد و بیشتر در زمینهٔ های مذهبی و یا واکنش به اتفاقات سیاسی روز ایران فعالیت می کند.

اولین کار حامد زمانی در سال 84 به نام" زینت آسمون" درباره امام حسین(ع) ساخته شد. همچنین ایشان در سال 92 ترانه "مرگ بر آمریکا" را در مقابل سفارت سابق آمریکا رونمایی کرد که مورد استقبال بسیاری از هواداران خود  قرار گرفت.

طی اتفاقات چند روز اخیر که برای این خواننده به وجود آمد ، حواشی زیادی را ایجاد کرد و باعث سرو صدای زیادی در رسانه ها شد.

در روز پنج‌شنبه سوم مرداد 1398 این خواننده در فرودگاه مهرآباد بازداشت شد. داستان از آن قرار است که ایشان به همراه دوست خود برای پرواز به مقصد کرمان وارد فرودگاه مهرآباد می‌شوند و مأموران گیت ورود، پس از بازرسی کیف فرد همراه، متوجه می‌شوند که ایشان ادوات ممنوعه مواد مخدر  و شی‌ء مشکوک  به همراه دارد و همین باعث توقف آن‌ها می‌شود.

 حامد زمانی با مشاهده این مشکل، به حمایت از فرد همراه خود می‌پردازد و در انجام وظایف پلیس فرودگاه دخالت می‌کند و حتی با گوشی همراه خود اقدام به فیلم‌برداری غیرقانونی از اقدامات پلیس فرودگاه می‌کند و پلیس متوجه این موضوع می‌شود و گوشی را از ایشان می‌گیرد.

 این اقدام حامد زمانی و فرد همراهش باعث می‌شود که پرونده‌ای برای او تشکیل شود و به مقامات قضایی ارجاع شود و مرجع صدور قرار با شرط حضور در زمان لازم، او را آزاد می‌کند.

اظهارت حامد زمانی

حامد زمانی در مصاحبه با تی وی پلاس به همراه داشتن شیء مشکوک در فرودگاه را تائید کرد و توضیحات عجیبی در این مورد داد. این خواننده بیان کرد که این شی، چیزی گردی بود که الآن اگر به بازار بروید همه‌جا آن را می‌فروشند و این چیز گرد مسلماً توی این سفر نمی‌توانست برای بچه‌های تیم ما باشد، هم ازلحاظ زمانی و ازلحاظ کاربردی. بالاخره هر چیزی یک مکملی می‌خواهد. این خواننده در مثال این شی بیان داشتند که فرض کنیم خودکار می‌بریم که بنویسیم ولی جوهر ندارد، سر ندارد و ته هم ندارد، جایی هم ندارد که دستت را بگیری و اگر عین همان چیزی که در کیف بود را بیاورند، هرجایی ببرید برای شما می‌خندند.

 این خواننده در این گفت‌وگو مدعی شده است که مورد ضرب و شتم مأموران پلیس قرارگرفته و مأموران به او شوکر زده‌اند. ایشان در این مصاحبه بیان کردند که من را با دست بند به صندلی بسته بودند و به سر من می‌زدند و شعرهای من را می‌خواندند. درحالی‌که این ادعایی است که از سوی سردار نوریان، سخنگوی پلیس ناجا رد شده است و ایشان گفته‌اند که چنین مسئله‌ای نبوده و شوکر و ضرب و شتم نبوده است. در فیلم‌هایی هم که وجود دارد، این خواننده در حال دادوفریاد با مأموران پلیس است، درحالی‌که مأموران در حال انجام‌وظیفه خود بر اساس قانون بودند.

 سخنگوی ناجا بیان کردند که برای پلیس فرقی ندارد که چه کسی تخلف کرده است و هرکسی که مرتکب جرم و تخلفی شود، حتماً با آن برخورد خواهد شد.

ایشان درباره این موضوع اظهار کردند که فرد همراه حامد زمانی اقلام ممنوعه داشته و مأموران برای بررسی بیشتر، او را به مکانی دیگر انتقال دادند و همین باعث شد که این خواننده متأسفانه رفتار زشتی را از خود نشان دهد.

 نوریان در ادامه بیان داشتند که بااین‌وجود از پلیس فرودگاه خواسته شد تا فیلم‌ها را در اختیار ما قرار دهد تا در این زمینه بررسی‌های بیشتری انجام شود.

نظرات موافقان و مخالفان

بازداشت حامد زمانی با واکنش های زیادی روبرو شد . برخی معتقد بودند که این افراد سلبریتی قابل اعتماد ندارند و باید از این خواننده حمایت شود و برخی هم معتقدند که حامد زمانی نباید کاری میکرد که اقتدار پلیس تضعیف و خدشه دار شود.

روزنامه فرهیختگان هم از حامیان این خواننده انتقاد کرده است و نوشته که چرا بین فرهادی مجیدی و حامد زمانی فرق می‌گذارید ؟ چون او یک خواننده انقلابی است؟

 در ابتدای مطلب بیان داشته است که یک سلبریتی فقط ،های و هوی دارد و با همین های و هوی می‌تواند خود را به‌عنوان موجودی که از دیگران تمایز دارد معرفی کند.

برخی از کاربران توییتر هم از نحوه پوشش و مدل موی حامد زمانی انتقاد کردند.

حسین پیرعلی مدیر برنامه حامد زمانی درباره خبر دستگیری حامد زمانی به دلیل حمل مواد مخدر گفت: اگر بحث مواد مخدر است، بالاخره از ما یک سند و یا فیلم موجود بود که مواد مخدر حمل کرده‌ایم، اما همه در حد حاشیه و حرف است و به‌هیچ‌عنوان مواد مخدری وجود نداشته است، به‌شخصه موضوع دستگیری به دلیل حمل مواد مخدر را قویاً تکذیب می‌کنم.

پیرعلی با اعلام شاکی پرونده بیان کردند : بحثی مطرح است که نیرو‌های ناجا اعلام کرده‌اند که حامد زمانی به آن‌ها ناسزا گفته است.

حواشی دیگر این خواننده

این خواننده در سال‌های قبل هم دچار حواشی شده بود. در آبان ماه سال 94 دو موتورسوار ناشناس به ماشین این آقا حمله کردند و شیشه‌های ماشین او را شکستند و بااینکه خسارات جدی به ماشین وارد شد اما آسیبی به وی نرسید.

همچنین حامد زمانی در مصاحبه‌ای از امیر تتلو حمایت کرد و گفت: تازه اینو فهمیدم این اعتقادی که حامد زمانی داره، توی بچه‌های زیرزمینی به‌مراتب بیشترشو میشه پیدا کرد، نمونش همین آقای تتلو...
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت