تبیان، دستیار زندگی
یک اتاق خواب رمانتیک باید محل ساکتی باشد که به شما حتی اجازه شنیدن نفس های همسرتان را نیز بدهد پس هیچ گاه تلویزیون را در چنین اتاقی قرار ندهید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتاقی با ایده های نو

تاق خواب

ایجاد یک اتاق خواب راحت و رمانتیک به معنای کنار هم قرار دادن اجزا به صورتی است که هم شما و هم همسرتان احساس آرامش و راحتی نمایید . بعضی از این اجزا عبارتند از رنگ ،نور ، مبلمان و دکور . برای ایجاد اتاق خواب مناسب به احساسات خود دقت کنید و ایده های مختلف را آزمایش نمایید و به احساسات شریک خود به این تغییرات نیز توجه نمایید .

رنگ : رنگ اثر عمیق و موثری بر ذهن شما دارد . حتی نگاه کردن به رنگها احساسات متفاوتی را در ما ایجاد می کند ، بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خوابتان حساس باشید .

قرمز رنگ انرژی بخش و دوست داشتن است. البته اگر انسان عصبی مزاجی هستید از رنگ قرمز دوری کنید چون  قرمز تحریک کننده عصبانیت نیز می باشد. سبز و آبی ، رنگهای آرامش بخشی هستند و در اتاق خواب ایجاد حس راحتی می نمایند . رنگ هایی که چندان مناسب یک اتاق خواب  نمی باشند عبارتند از : سفید ، خاکستری و زرد .  استفاده از آنها به عنوان رنگ اصلی ایده جالبی نمی باشند . سفید و خاسکتری رنگ های بسیار ساده ای هستند و نوعی احساس خلسه و بی حالی ایجاد می کنند رنگ زرد به مقدار زیاد ، چشم را اذیت کرده و حس عصبانیت را برمی انگیزد .

تاق خواب

نورپردازی

نورپردازی یک راه سریع برای ایجاد احساسات در یک اتاق است . نورپردازی های درخشان و روشن اتاق را شاداب کرده و در فرد احساس شور و شادی ایجاد می کند اما اگر هدف شما ایجاد یک اتاق رمانتیک است استفاده از نورهای تیره مناسب تر می باشد .یکی از راحت ترین راه ها استفاده از چراغهای رنگی به رنگهای تیره است . بعضی از این چراغها قابلیت تغییر رنگ دارند و می توانید هر زمان رنگ دلخواه را امتحان کنید . می توانید از آباژورها و چراغ های تزیینی به رنگ های مختلف در اتاق استفاده نمایید بهترین گزینه رنگ های قرمز و تیره می باشد . دقت کنید که نور سبز یا آبی اثر جالبی ندارد و حالت بیماری را القا می کند . در صورت تمایل به استفاده از این رنگ ها سعی کنید آنها را در کنار مجموعه ای از رنگ های دیگر به کار ببرید . استفاده از شمع های رنگی و معطر نیز ایده خوبی می باشد .

در طراحی یک اتاق خواب رمانتیک بهترین راه در نظر گرفتن روحیه و خواسته های خودتان است . در سطور  زیر نکاتی است که به شما کمک خواهد کرد : به هیچ عنوان از نورهای درخشان و زننده استفاده نکنید . مبلمان اتاق را تا حد ممکن راحت و ساده انتخاب کنید. بر روی میزهای کنار تخت یا بر روی میز توالت شمع های معطر قرار دهید .

یک اتاق خواب باید محل ساکتی باشد پس هیچ گاه تلویزیون را در چنین اتاقی قرار ندهید و تا حد امکان از پرده های زخیم و چندلایه استفاده کنید . از پارچه های مخملی و حریر قرمز رنگ ، البالویی یا رنگ هایی با مایه قرمز استفاده کنید . بر روی تخت کوسن های نرم و زیادی قرار دهید .

می توانید از چراغ هایی با نور قرمز ملایم یا صورتی استفاده نمایید.  از عود و سایر چیزهای خوشبو استفاده نمایید.

تاق خواب

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم ؟

در فضای‌ اتاق‌ از كمدهای‌ آینه ‌دار استفاده‌ كنید، چون‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان می دهند. برای‌ انعكاس‌ منظره‌ بیرون، آینه‌ را درست‌ مقابل‌ پنجره‌ قرار دهید. سعی‌ كنید از رنگ های‌ روشن‌ برای‌ فضای‌ اتاق‌ خواب‌ استفاده‌ كنید، چون‌ این‌ رنگ ها فضای‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان‌ می‌ دهند. برای‌ اتاق‌ خواب، كاغذ دیواری‌ با طرح‌ و نقش‌ ظریف‌ انتخاب‌ كنید. اتاق‌ را با موکت طرح ساده كفپوش‌ نمایید. وسایل‌ خود را با هماهنگی‌ بچینید تا اتاق‌ خیلی‌ شلوغ‌ نشود. از انتخاب‌ رنگ های‌ تندی‌ مثل‌ نارنجی‌ و قرمز تند خودداری‌ كنید، چون‌ این‌ رنگ ها دیوارها را به ظاهر به‌ هم‌ نزدیك‌ می ‌كنند و فضای‌ اتاق‌ را كوچك‌ می‌ نمایند. رنگ های‌ روشن‌ و شادی‌ مثل‌ آبی‌ كمرنگ‌ و سبز روشن،‌ فضا را بزرگتر نشان‌ می‌ دهند.

                                                                                                                  

تاق خواب

چیدمان

اتاق خواب جایی است برای آسودن و كسب آرامش و انرژی مجدد برای یك روز كاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان آن كمك زیادی به كسب این آرامش و استراحت واقعی می‌كند. یكی از اصول اولیه چیدمان در اتاق‌ خواب می‌گوید محل تخت باید به گونه‌ای انتخاب شود كه پنجره نورگیر ترجیحا در سمت راست آن قرار گیرد. استفاده از كوسن‌های فراوان بر روی تخت‌هایی كه لبه بالایی بلندی دارند، بر زیبایی تخت می‌افزاید. در سبك‌های كلاسیك بهتر است كه این كوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختی باشند. بافت‌های روتختی و والان‌های پرده بهتراست از یك نوع، از یك طرح و از یك طیف رنگی انتخاب شود و حتی رول‌بوردهای (نوارهای تزیینی دیواری) در قسمت بالایی دیوارها نیز از همان طیف رنگی باشد. البته اگر در میان این هماهنگی، گاهی یكی از بافت‌ها و رنگ‌ها، كاملا متضاد و مكمل دیگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دكور اتاق افزوده شده و آن را از یكنواختی در‌ می‌آورد.

همچنین،در صورت بزرگ بودن فضا استفاده از تك‌مبل کمک می کند تا فضایی صمیمی و دلنشین در قسمتی از اتاق فراهم آید. برای تفكیك این فضا در كنار تك‌مبل می توان از نور موضعی (آباژور) استفاده کرد. بهترین آباژورها دركنار تك مبل‌ها، آباژورهایی هستند كه نورشان به سمت پایین باشد. استفاده از چراغ‌های آباژور كوتاه بر روی پاتختی‌ها، میتواند فضایی رومانتیك‌ به وجود آورد و ضمنا این امكان را به وجود می‌آورد تا بتوانید قبل از خواب به مطالعه بپردازید. استفاده از فضای سبز (گلدان، فلاور باكس و . . .)، قاب‌عكس‌های شخصی و تابلوهای خط یا نقاشی مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزایش نشاط و روحیه‌تان شده و روبه‌رو شدن با این عناصر به ویژه در آغاز هر روز می‌تواند انگیزه‌ شروع یك روز كاری را دو چندان كند. معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت‌های دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده كنید.

گلچین روز

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

چه رنگی برای آب و هوای گرم

راه راه و شطرنجی ، اما زیبا

چی برای کجا؟

به شیوه ای نو بچینید

نوآورانه بچینید

نما سازی دیوارهای اتاق

اتاقی با قاب خلاقیت !

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.