تبیان، دستیار زندگی
مدیر رادیو قرآن گفت: سی برنامه جدید و روزی 20 ساعت تولید در ماه مبارك رمضان از برنامه‌های رادیو قرآن كه اولین دعای سحر رادیو قرآن با صدای محمد اصفهانی كه از تولیدات جدید رادیو قرآن است خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی ربنای جدید در رادیو قرآن
 محمد اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری تشریح و توضیح ویژه برنامه‌های رادیو قرآن در ماه مبارك رمضان با حضور مدیر شبكه قرآن محمد حسن محمد زاده عصر امروز در سالن كنفرانس معاونت صدا برگزار شد.

محمد حسین محمد زاده در ابتدای این نشست با تبریك فرا رسیدن ماه مبارك رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی برای ارتباط هر چه بیشتر با خدا و قرآن به شمار می‌آید كه شبكه رادیو قرآن بر این اساس برنامه‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان تدارك دیده است.

وی افزود: رادیو قرآن در ماه مبارك رمضان مخاطبین ضمن ساختن برنامه‌های جدید به توسعه ارتباط با مخاطبان می‌پردازد.

مدیر شبكه قرآن با اشاره به تولید 30 برنامه جدید در ماه مبارك رمضان گفت: در مقوله‌های اسلامی باید بین نشاط انبساط روحی با شادی تفاوت قائل شد و برنامه‌های ماه مبارك رمضان رادیو قرآن همواره نشاط و انبساط معنوی را برای مخاطبین بوجود می‌آورد كه این در قالب برنامه‌ها یا آیتم‌سازی و فضاسازی برنامه‌ها بوجود می‌آید.

مدیر رادیو قرآن گفت: سی برنامه جدید و روزی 20 ساعت تولید در ماه مبارك رمضان از برنامه‌های رادیو قرآن كه اولین دعای سحر رادیو قرآن با صدای محمد اصفهانی كه از تولیدات جدید رادیو قرآن است خواهد بود.

محمدزاده افزود: رادیو قرآن پس از گذشت 40 سال از پخش دعای سحر در رسانه‌ها دست به ابتكار جدید در تولید دعای سحر داشته كه دعای سحر با تلفیقی از تك خوانی و همخوانی در برنامه امسال را تولید كرده است.

وی ادامه داد: تك خوان دعای سحر امسال رادیو قرآن صدای محمد اصفهانی است كه صدای خوبی در زمینه ابتهالات دینی دارد و همچنین تمام اجزای تشكیل دهنده دعای سحر فاخر هستند.

محمدزاده خاطرنشان كرد: گروه اجرای فرازهای دعای سحر كه از بهترین گروه‌های اجرا كننده دعای سحر به شمار می‌آیند گروه اهل بیت (ع) نام دارد.

محمد‌زاده از ویژگی‌های دیگر دعای سحر را تنظیم آهنگ مناسب دانست و گفت: آهنگ‌ساز دعای سحر استاد آرزم بوده كه مجموعه تولید شده به القای معانی و مفاهیم راحت‌تر برای اذهان و دل شنوندگان دارد.

وی همچنین رونمایی از دعای سحر را در اولین سحر ماه رمضان به شمار آورد و گفت: دعای سحر كه با صدای محمد اصفهانی بوده در اولین سحر ماه رمضان رونمایی شده و این از ابتكارات جدید رادیو قرآن در طول گذشت 40 سال است.

مدیر شبكه قرآن تصریح كرد: كار جدید دیگر رادیو قرآن تولید ربنای فاخر و زیبا بوده كه ربنای امسال با نوع جدیدی از آهنگسازی استان آزرم و مشاوره استاد ابوالقاسمی و اجرای استاد سعید طوسی خواهد بود كه در افطار ماه رمضان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به تشریح ویژه برنامه‌های ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: ویژه برنامه سحر با عنوان در خلوت حضور و ویژه برنامه افطار با عنوان از دعا تا اجابت در سحر و افطار ماه مبارك رمضان از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

محمد‌زاده افزود: برخی ویژه برنامه‌های مناسبتی همانند ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی با عنوان صراط، ویژه برنامه شب‌های قدر و همچنین ویژه برنامه‌هایی كه در عید سعید فطر به همراه پخش نماز عید پخش خواهد شد از این برنامه‌ها خواهد بود.

وی افزود: ویژه برنامه‌ای با عنوان روز جهان قدس از دیگر برنامه‌هاست كه در ماه رمضان از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

مدیر شبكه رادیو قرآن در ادامه به تشریح دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: برنامه‌هایی از قبیل صراط، باغ آیه‌ها، آوای آسمانی، ابتهال، مروارید احكام، زندگی قرآنی، دعای عهد، دعای ندبه، دعای توسل، بخش ویژه سحر و افطار، تلاوت و ترتیل یك جزء، ترتیل سوره‌های فاخر همانند لقمان، نبا، نوح، واقعه، بوستان معرفت آیه‌های انقلاب، سلام یاسین، نسیم رحمت، آیات حكمت، حرف‌های خدا، بشری، صبح ایمان، رنگ قرآن، قرآن و علوم و نمایش آدینه كه هر جمعه برگزار می‌شود از برنامه‌های روزانه رادیو قرآن خواهد بود.

محمد‌زاده از ویژگی‌های دیگر دعای سحر را تنظیم آهنگ مناسب دانست و گفت: آهنگ‌ساز دعای سحر استاد آذر بوده كه مجموعه تولید شده به القای معانی و مفاهیم راحت‌تر برای اذهان و دل شنوندگان دارد.

محمدزاده در خصوص گروه‌های برنامه‌ساز رادیو قرآن تصریح كرد: در ساختار جدید رادیو قرآن شش گروه برنامه‌ساز شامل گروه قرآن و اندیشه، گروه قرآن و جامعه، قرآن و مجامع قرآنی، قرآن و تلاوت، قرآن و آموزش و قرآن و تفسیر و علوم قرآنی به برنامه‌سازی رادیو قرآن خواهند پرداخت.

محمدزاده خاطرنشان كرد: در طول هر روز ماه مبارك رمضان 20 ساعت برنامه تولیدی جدید از رادیو قرآن پخش خواهد شد كه پخش تلاوت‌های فاخر و همچنین تلاوت‌هایی كه برای اولین بار پخش خواهند شد از جمله برنامه‌های ماه مبارك رمضان خواهد بود.

مدیر شبكه قرآن ادامه داد: برنامه‌های امسال رادیو قرآن از حیث موسیقی، ساختاری و محتوایی تاثیرگذارتر نسبت به سال‌های گذشته خواهد بود كه ساختار جدید به تولیدات با ابتكارات جدید در برنامه‌سازی برای ماه مبارك رمضان تلاش كرده‌اند.

منبع خبر: فارس


تنظیم برای تبیان: گروه دین و اندیشه_شکوری