تبیان، دستیار زندگی
در كشور ما عمل لیپوساكشن بیشتر با هدف زیبایی و بیش از حد مجاز انجام می ‌شود و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیپوساکشن فایده ای ندارد

لیپوساکشن

در كشور ما عمل لیپوساكشن بیشتر با هدف زیبایی و بیش از حد مجاز انجام می ‌شود و در اكثر مواقع چربی ‌های برداشته شده از این طریق دوباره بر می‌ گردند، بنابراین انجام این عمل‌ها به خطرش نمی ‌ارزد.

ایرج خسرونیا رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فارس با بیان این كه متأسفانه در حال حاضر عمل لیپوساكشن (درآوردن چربی شكم) بیش از آن چه در ایران مجاز است، انجام می‌ شود، اظهار داشت: این عمل جراحی بیشتر به دلیل زیبایی اندام و برای كوچك ‌كردن شكم به وسیله جراحان عمومی و پلاستیك انجام می‌شود و بیشتر آن ها غیرضروری است.

وی افزود: این عمل زمانی كه وزن فرد خیلی بالا است، یا شكم، چاقی زیادی داشته باشد و امكان سكته قلبی، بالا رفتن فشار خون و حتی عدم تحمل وزن بالا وجود داشته باشد، باید انجام شود كه در این موارد سلامت فرد در خطر است. اما بیشتر آن ها به دلیل زیبایی انجام می ‌شود. اكثر افرادی كه آن را انجام می ‌دهند، باید برای عوارض ناشی از عمل، مدتی را در بیمارستان سپری كنند.

بر اثر ایجاد‌ آمبولی چربی و انتقال چربی از شكم به ریه، مرگ ناگهانی به وجود می ‌آید كه تعداد مرگ‌ های گزارش ‌شده بر اثر لیپوساكشن قابل توجه است.

وی با اشاره به این كه به جای انجام این عمل می ‌توان با تغذیه صحیح و مصرف غذاهای كم‌‌كالری، كم ‌كردن غذا و ورزش، چربی ‌های اضافه را از بین برد تصریح كرد: باید در نظر داشت سلول‌ های چربی بیشتر در سنین كودكی ایجاد می ‌شوند و متاسفانه برخی خانواده‌ ها علاقه دارند، بچه‌ ها در این سنین چاق باشند كه این موضوع زمینه چاقی افراد در سنین بالاتر را به وجود می ‌آورد. بنابراین در این زمان باید از دادن شكلات و مواد غذایی پركالری و چرب به كودكان خودداری كرد.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران خاطرنشان كرد: افرادی كه با عمل لیپوساكشن، چربی شكم خود را خارج كرده‌‌اند، پس از مدتی دوباره این چربی به جای اول خود بازمی‌ گردد. البته اگر از عارضه اول عمل جراحی جان سالم به در ببرند.

* مطالب مرتبط:

لیپوساکشن؛ خلاصی از شرّ چربی های مزاحم!

روش مُد شده برای کاهش وزن!

تعداد سلول های چربی در بزرگسالی ثابت می ماند

روش های درمان چاقى

وضعیت جراحی زیبایی در ایران

عوارض جراحی زیبایی در کودکان و نوجوانان

پیش‌شرط‌ های جراحی زیبایی

بخش تغذیه و سلامت تبیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.