تبیان، دستیار زندگی
والدین همچنین با مناسب كردن محل خواب خود برای كودك نظیر تنگ كردن محل خواب می توانند او را به مستقل شدن سریعتر هدایت كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدایی مصلحت آمیز

کودک

كارشناسان می گویند: محل خواب كودكان باید از والدینشان جدا باشد.

دكتر فریبا عرب گل ، فوق تخصص روان پزشكی كودكان معتقد است: با رعایت نكاتی ساده می توان بسیاری از مشكلات خواب كودكان را بر طرف كرد. این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: والدین حق دارند كه گاهی در اتاق خواب كودكان خود بخوابند اما كودكان چنین حقی را ندارد .

دكتر عرب گل تصریح كرد : بسیاری از مردان هنگام تولد فرزند ، جای خود را به فرزندشان می دهند و تا هر زمان كه كودك تمایل داشته باشد در كنار مادر خود می خوابد كه این امر از دیدگاه علم روان پزشكی صحیح نیست.

به گفته وی : كودكان باید در تخت خواب خود و در اتاق خود بخوابند و اگر گاهی در به خواب رفتن مشكل دارند، مادر می تواند برای آنان كتاب بخواند یا قصه بگوید تا كودك به خواب برود ، اما باید به كودك خود تاكید كند كه پس از به خواب رفتن او اتاق را ترك می كند و در اتاق خودش می خوابد وحتی اگر بچه به اتاق والدین بیاید ، باید مجددا به اتاق خودش برگردانده شود.

دكتر عرب گل گفت : والدین می توانند با زیباتر كردن اتاق كودك و در نظر گرفتن پاداش هایی برای او كودك را برای خوابیدن در اتاق خودش تشویق كنند. به گفته این عضو هیات علمی : والدین همچنین با مناسب كردن محل خواب خود برای كودك نظیر تنگ كردن محل خواب می توانند او را به مستقل شدن سریعتر هدایت كنند.

كودكان باید در تخت خواب خود و در اتاق خود بخوابند و اگر گاهی در به خواب رفتن مشكل دارند، مادر می تواند برای آنان كتاب بخواند یا قصه بگوید تا كودك به خواب برود.

دكتر عرب گل تصریح كرد : گاه برخی كودكان هنگام جدایی از والدین به شدت دچار اضطراب می شوند كه این اضطراب ممكن است بیش از حد طبیعی باشد و لازم است تا در این صورت حتما با یك روانپزشك مشورت كنند.

وی در پایان خاطر نشان كرد والدین حتما باید قانون مشخصی برای خوابیدن فرزندشان داشته باشند و باید ساعت خواب كودك نیز مانند غذا خوردن او مشخص باشد و كودك با رعایت این قوانین تشویق شود ، تا به الگوی مشخصی دست یابد.

سایت شبکه ی خبر

تنظیم خبر: کهتری