تبیان، دستیار زندگی
مسوول انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی‌صدر از پایان یافتن ترجمه دو كتاب «احادیث‌ السحر» و «دراسات للحیات» از تفاسیر پراكنده امام موسی‌صدر از قرآن خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردآوري تفاسير پراكنده امام موسي‌صدر از قرآن
گردآوری تفاسیر امام موسی‌صدر از قرآن

مسوول انتشارات موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي‌صدر از پايان يافتن ترجمه دو كتاب «احاديث‌ السحر» و «دراسات للحيات» از تفاسير پراكنده امام موسي‌صدر از قرآن و انتشار آن در آينده‌اي نزديك خبر داد.

مهدي فرخيان، مترجم و مسوول انتشارات موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي‌صدر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،  افزود: كتاب «احاديث‌ السحر» دربردارنده تفسيرهاي امام موسي‌صدر از برخي آيات و سوره‌هاي قرآن است كه در سحرهاي ماه مبارك رمضان از راديوي لبنان پخش شده‌اند.

وي افزود: كتاب «دراسات للحيات» مجموعه درس‌هاي امام موسي‌صدر در قالب تفسير سوره‌هاي كوتاه به اعضاي جنبش اَمَل است، وي به عنوان پايه‌گذار اين جنبش نكاتي را به اعضاي آن ارايه مي‌كرد كه بخشي از آن تفاسير قرآن كريم‌اند.

فرخيان در ادامه يادآور شد: جنبش اَمَل كه در عربي «حركت‌العمل» خوانده مي‌شود،‌ نخستين حزب شيعي است كه ابتدا با اهداف نظامي و دفاع از جنوب لبنان تشكيل شد و بعدها اهداف فرهنگي را نيز جزء اهداف خود قرار داد.

مسوول انتشارات موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي‌صدر در پايان گفت: انتشار اين دو كتاب چهارصد صفحه‌اي به موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي‌صدر سپرده شده است و در آينده‌اي نزديك و پس از طي مراحل اداري روانه بازار كتاب خواهند شد.

جنبش اَمَل یکی از دو حزب عمده شیعه در لبنان است. این جنبش در سال ۱۹۷۴ توسط امام موسی صدر پایه‌گذاری شد. جنبش امل یکی از طرف‌های درگیر در جنگ داخلی لبنان بود.