تبیان، دستیار زندگی
در زیر عدسی میكروسكوپ می توان به آسانی دنیای ویروس ها و باكتری ها را مشاهده كرد. این موجود میكروسكوپی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیای ویروس ها (تصاویر)

در زیر عدسی میكروسكوپ می توان به آسانی دنیای ویروس ها و باكتری ها را مشاهده كرد. این موجود میكروسكوپی با میلیون ها گونه كه هر یك دارای عوارض خاصی به روی موجودات دیگر هستند، از بیماری های ساده گرفته تا مرگبارترین بیماری ها، تنها یك عامل دارند.

میکروب

1- در این تصویر فوق العاده نوتروفیل ها (به رنگ سبز) سلول هایی كه در خط نخست سیستم ایمنی بدن برای مقابله با میکروب ها قرار دارند، در حال بلعیدن باكتری های استرپتوكوكوس پیوژن (عامل بیماری آنژین چركی) هستند.

میکروب

2- تصویر باكتری های سالمونلا به رنگ صورتی پُررنگ كه عامل بسیاری از بیماری ها از جمله تیفوئید هستند. اغلب گونه های این باكتری در مواد غذایی یافت می شوند.

میکروب

3- تصویر ویروس بیماری هراس آور ایدز (به رنگ قرمز) در حال از بین بردن لنفوسیت های سیستم ایمنی بدن.

میکروب

4- تصویر ویروس بیماری مرگبار ابولا كه هم انسان ها و هم میمون های بزرگ را مبتلا می كند. این ویروس وحشی از طریق مایعات بدن منتقل شده و كبد و كلیه ها را از بین می برد. بیمار مبتلا به ابولا در اثر خونریزی های شدید جان خود را از دست می دهد.

میکروب

5- تصویر باسیل كخ عامل بیماری سل كه همراه با تب شدید، ریزش عرق شبانه، سرفه های بی وقفه و بالا آوردن خون است.

میکروب

6- تصویر باكتری آنتراكس یا سیاه زخم با نام علمی باسیلوس آنتراسیس كه بسیار واگیر دار بوده و به همان اندازه كه می تواند پوست را مورد حمله قرار دهد، قادر است به اندام های تنفسی و گوارشی نیز حمله كند.

میکروب

7- نام این ویروس در این روزها ورد زبان ها است. تصویر ویروس H1N1 یا همان آنفلوآنزای مشهور خوكی كه نظم زندگی روزمره در جهان را مختل كرده است.

میکروب

8- تصویر ویروس سرخك كه علی رغم نگرانی والدین، یك بیماری اجتناب ناپذیر دوران كودكی است.

میکروب

9- تصویر باكتری استرپتوكوك سی كه جزو گونه استرپتوكوك های وحشی نیست و با تزریق پنی سیلین به راحتی می توان با آن مقابله كرد.

میکروب

10- تصویر ویروس گریپ یا آنفلوآنزای معمولی كه با فرا رسیدن زمستان صدها میلیون نفر را در جهان مبتلا می كند. امروزه این یك بیماری عادی محسوب شده و به راحتی قابل درمان است. تنها در مورد افرادی كه دارای بدنی بسیار ضعیف هستند، این بیماری می تواند خطرناك باشد.

جام جم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.