تبیان، دستیار زندگی
لیگ نهم با برگزاری 9 دیدار در هفته اول استارت خورد که حواشی و اتفاقات جالب رخ داده در هفته اول را می توانید اینجا مرور کنید ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواندنی های هفته اول لیگ نهم

لیگ برتر فوتبال

معمار؛ بابابزرگ هفته اول

حسین معمار با 38 سال سن مسن‌ترین بازیكن هفته اول لیگ برتر نهم بود. معمار كه متولد سال 1350 است، سال 1367 در تركیب تیم وحدت تهران به مصاف تیم فوتبال استقلال تهران به میدان رفت و سابقه 21 ساله بازی در بالاترین سطح لیگ را دارد. برادرزاده محمود معمار، مدافع سابق تیم‌ملی، شاهین و سعدآباد - امروز – در غیاب فریدون فضلی كه در لیگ بازی نكرد.

استیلی؛ برنده روز اولی‌ها

حمید استیلی در اولین تجربه رسمی سرمربیگری موفق شد با پیراهن استیل‌آذین تیم سابق خود یعنی پاس را شكست دهد. در لیگ برتر سه نفر یعنی استیلی، منصوریان و پورمهدی اولین تجربه خود را در سطح لیگ به عنوان سرمربی سپری كردند و بین روز اولی‌ها تنها حمید استیلی بود كه برنده شد و روز اول حضورش را در مسوولیت جدید به نام سرمربی استیل‌آذین با پیروزی به پایان رساند.

یوسفی؛ اولین اخراجی

یوسفی بازیكن سال گذشته داماش، دو سال قبل صنعت نفت، سه سال قبل سایپا و تیم‌های دیگر كه امروز در تیم مس كرمان بازی می‌كند اولین اخراجی لیگ برتر لقب گرفت. یوسفی كمتر از 10 دقیقه در میدان بود و با خطای فاحش روی مجتبی زارعی از میدان اخراج شد. یوسفی بیشترین تعویض باشگاه را در دهه 80 داشته است و امسال هم یار مس شده است.امید روانخواه

روانخواه؛ جوان‌ترین گلزن

در بین گلزن‌های هفته اول لیگ برتر ، چند نفر زیر 23 سال داشتند مثل امیرحسین فشنگچی بازیكن صبا، شهرام گودرزی از مقاومت و بالاخره روانخواه از استقلال اما بین این سه نفر، روانخواه كه هنوز 21 سالش تمام نشده است از دیگران جوان‌تر است و بر این اساس او را می‌توانیم جوان‌ترین گلزن هفته اول مسابقات فوتبال لیگ برتر بنامیم.

مظفری‌زاده؛ اولین پنالتی‌گیر!

اولین داوری كه در مسابقات فوتبال لیگ برتر پنالتی گرفت سعید مظفری‌زاده بود. مظفری‌زاده پنالتی امیرحسین یوسفی روی مجتبی زارعی را گرفت تا اولین پنالتی‌زن باشد. او در همان صحنه یوسفی را هم اخراج كرد تا اولین كارت قرمز را در لیگ او نشان داده باشد. اولین گاف داوری را هم او داد كه به اشتباه شیث رضایی را با كارت قرمز مواجه ساخت اما خدا را شكر كه زود متوجه اشتباهش شد وگرنه اولین کسی که با یک کارت زرد از زمین فوتبال در تاریخ لیگ برتر اخراج می شد کسی نبود جز شیث رضایی.

قلعه‌نویی؛ برای اولین بار باخت

برای اولین بار امیر قلعه‌نویی در اولین بازی خود بازنده شد. او همیشه در شروع یك لیگ چه به عنوان مربی و چه به عنوان سرمربی بازنده نشده بود البته در سال 1374 برابر برق شیراز بازنده شد ولی او در آن مقطع بازیكن بود. بنابراین امیر قلعه‌نویی برای اولین بار باخت و در كارنامه‌اش یك نكته سیاه را درج كرد.

فرهادی بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن

فرهادی؛ زننده رندترین گل لیگ

اما اسماعیل فرهادی هم از لحاظ عددی یك گل مهم زد. گلی كه او زد، سیصدمین گل لیگ برای ذوب‌آهن اصفهان محسوب می‌شود. فرهادی كه سال‌هاست در ذوب‌آهن بازی می‌كند در دقیقه 83 این گل را زد، ضمن اینكه ذوب‌آهن بعد از استقلال، پرسپولیس، سپاهان و پاس پنجمین تیم لیگ است كه از مرز 300 گل گذشته است.

اصغری و خلیلی؛ تنها آقایان گل نیمكت‌نشین

در بین مردان لیگ برتر هفت آقای گل ادوار گذشته حضور دارند. بین این هفت نفر در هفته اول لیگ تنها هادی اصغری و خلیلی بازی نكردند اما از پنج نفر دیگر كه بازی كردند هیچ یك موفق به گل زدن نشدند. هادی اصغری و محسن خلیلی بازی نكردند و برهانی، رجب‌زاده، اولروم، عنایتی و سامره بازی كردند كه گل نزدند. اصغری و خلیلی، آقایان گل مسابقات لیگ هفتم حرفه‌ای محسوب می‌شوند.

ادینهو، تنها خارجی گلزن

24 گل در هفته اول مسابقات لیگ برتر به ثمر رسید. در این 24 گل، فقط یك بازیكن خارجی گل زد كه همین یك نفر ادینهو لوسیانو بود كه در بازی برابر تیم فوتبال پرسپولیس دو گل به ثمر رساند. ادینهو با دو گل حرفه‌ای نشان داد كه بین خارجی‌های لیگ برتر از همه بهتر كار می‌كند. ادینهو هم در هفته اول لیگ نام خودش را به عنوان تنها خارجی گلزن لیگ ثبت كرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری