تبیان، دستیار زندگی
رد مدیر روستا را شكست ادموند بزیك با زدن گل اول تیمش مقابل استقلال تهران هشتاد و یكمین گل خود در لیگ ایران را زد تا از این حیث با پشت سر گذاشتن اصغر مدیر روستا در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ لیگ ایران قرار بگیرد. بزیك با تی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حالا ادموند آقاى گل لیگ ایران است

بزیك ركورد مدیر روستا را شكست


ادموند بزیك با زدن گل اول تیمش مقابل استقلال تهران هشتاد و یكمین گل خود در لیگ ایران را زد تا از این حیث با پشت سر گذاشتن اصغر مدیر روستا در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ لیگ ایران قرار بگیرد.

بزیك با تیم آرارات به فوتبال ایران معرفى شد و با پرسپولیس به افتخار و شهرت رسید. وى 22 گل در لیگ براى آرارات زد. در پرسپولیس نیز 32 بار موفق به گلزنى شد و با این تیم به قهرمانى لیگ و جام حذفى و سومى باشگاه هاى آسیا رسید.

پس از پیوستن به سپاهان در اولین دوره لیگ برتر 6 گل براى این تیم به ثمر رساند. با آمدن فرهاد كاظمى به سپاهان بزیك احیا شد و با 13 گل (1 پنالتى) به عنوان آقاى گلى لیگ برتر و قهرمانى لیگ با سپاهان دست یافت.

در فصل گذشته درحالى كه تا نیمه هاى لیگ 7 گل براى سپاهان به ثمر رسانده بود مصدوم شد و تا هفته گذشته در حسرت گشودن دروازه حریفان قرار داشت. بزیك آخرین گل خود را فصل گذشته در 6 دى 1382 در چارچوب هفته شانزدهم سومین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه هاى ایران در دربى حساس اصفهان زد. او در حالى كه در دقیقه 48 وارد میدان شد، در دقیقه 84 به ذوب آهن گل زد تا سپاهان به پیروزى 1-2 دست یابد و خودش نیز با زدن صدمین گل باشگاهى اش با ركورد 80 گل اصغر مدیر روستا در لیگ برابرى كند اما مصدومیت اجازه شكستن این ركورد را تا جمعه گذشته به وى نداد.

بزیك در جام حذفى نیز براى آرارات (4 گل)، پرسپولیس (4 گل) و سپاهان (8 گل) به ثمر رساند. ضمن آنكه 4 گل براى پرسپولیس در جام باشگاه هاى آسیا نیز زده است تا در مجموع 101 گل باشگاهى به ثمر رسانده باشد.

بهترین گلزنان تاریخ لیگ ایران:

ادموند بزیك- 81 گل

اصغر مدیر روستا- 80 گل

رضا صاحبى- 67 گل

غلامحسین مظلومى- 63 گل

فرشاد پیوس با به ثمر رساندن 52 گل براى پرسپولیس در لیگ، ركورد بیشترین تعداد گل براى یك تیم در لیگ را در اختیار دارد.