تبیان، دستیار زندگی
گروهی از چادرنشینان که 15000 سال پیش در اروپای شرقی زندگی می‏کردند، با پوست و استخوان ماموت چادرهایی می‏ساختند که در واقع پناهگاه و محل زندگی آنها بود. ماموت‏ها فیل‏هایی بزرگ بودند که بدنی پوشیده از پشم داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه هایی از جنس استخوان و پشم

چادرهای استخوانی، خانه چه کسانی بود؟

گروهی از چادرنشینان که 15000 سال پیش در اروپای شرقی زندگی می‏کردند، با پوست و استخوان ماموت چادرهایی می‏ساختند که در واقع پناهگاه و محل زندگی آنها بود. ماموت‏ها فیل‏هایی بزرگ بودند که بدنی پوشیده از پشم داشتند. انسان‏های هم عصر ماموت‏ها این جانوران را شکار می‏کردند، گوشت آنها را می‏خوردند و با پوست و استخوان آنها چادر درست می‏کردند.

ماموت
ماموت

چرا بعضی از مردم در چادر زندگی می‏کنند؟

خیلی از گله‏داران- سراسر جهان- به خاطر دسترسی به علوفه و نگهداری از دام‏هایشان مجبورند که در فصل‏های مختلف سال، از نقطه‏ای به نقطه دیگر کوچ کنند یا از دشت‏های پست به مراتع‏ بروند. این گروه گله‏داران، اغلب در بیابان زندگی می‏کنند و چون باید هر چند ماه یک بار مکان زندگیشان را تغییر دهند، به خانه‏هایی نیاز دارند که حمل و جابه‏جایی آنها ممکن باشد. به همین دلیل، آنها چادر را برای زندگی انتخاب کرده‏اند.

چادر

چادرنشینان زندگی ساده، اما جالبی دارند. آنها چادرهایشان را از پشم شتر یا بز می‏بافند. این چادرها به راحتی افراشته می‏شوند و چون وزن زیادی ندارند، حمل و نقل‏شان نیز آسان است. هنوز هم در بسیاری از مناطق خشک آفریقا و آسیا، مردم به صورت چادرنشینی زندگی می‏کنند.

چادر

پرسش و پاسخ علمی برای بچه‏ها

نظیم:بخش کودک و نوجوان

**************************************

مطالب مرتبط

چرا مردم خالکوبی می کنند؟

دنیای ویروسها

وقتی ستارگان می میرند

کنترل یک آسمان شلوغ

نیروی هوایی

سردرد بستنی خوردن

از پرنده تا هواپیما

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.