تبیان، دستیار زندگی
غیبت سوال برانگیز تصویر برداران و گزارشگران برنامه نود در بازی های روز پنج شنبه لیگ برتر شایعه تعطیلی این برنامه تلویزیونی را بار دیگر در محافل خبری به راه انداخت ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نود دوشنبه روی آنتن می رود؟

تحریم برنامه نود

غیبت سؤال‌برانگیز تصویربرداران و گزارشگران برنامه نود در بازی‌های روز پنج‌شنبه لیگ برتر بار دیگر شایعه تعطیلی این برنامه تلویزیونی را در محافل خبری به راه انداخت چرا كه هیچ یك از عوامل برنامه نود برای تهیه و ضبط گزارش به استادیوم دستگردی و شهید باهنر كرمان نرفتند و بازی‌های راه‌آهن – فولاد و پرسپولیس – مس بدون حضور نمایندگان این برنامه برگزار شد و به پایان رسید.

در حالی كه اكیپ‌های خبری برنامه ورزش و مردم، ورزش از نگاه 2، شبكه خبر، دوربین خبرساز و برنامه پارازیت در دو بازی تهران و كرمان حضوری پررنگ داشتند غیبت گروه تصویری برنامه نود این شایعه را به وجود آورد كه نود این هفته روی آنتن نمی‌رود. این شایعه زمانی قوت گرفت كه عصر پنج‌شنبه مدیران شبكه 3 سیما برنامه جدید فوتبال برتر را با شكل و شمایلی جدید روی آنتن فرستادند و در این برنامه دو مجری نام آشنای تلویزیون را به كار گرفتند تا شاید نبود یك برنامه تخصصی درخصوص فوتبال در رسانه ملی به این شكل پر شود.

در شرایطی كه مزدك میرزایی و پیمان یوسفی در حال اجرای برنامه فوتبال برتر كه نمونه‌ای از برنامه شبكه ZDF آلمان است، بودند تهیه‌كننده و مجری برنامه نود به اتفاق یكی از دوستانش در مكانی به دور از سر و صدا مشغول تماشای بازی پرسپولیس – مس بود؛ دوستان عادل هم به جای تهیه و ضبط گزارش‌های برنامه نود در منزل حضور داشتند تا معلوم شود فعلاً برنامه‌ای برای پخش سری جدید برنامه نود وجود ندارد. اما سرانجام چه اتفاقی می‌افتد؟ این اصلی‌ترین سؤال مخاطبان برنامه نود است؟

عادل فردوسی پور

مجری و تهیه كننده برنامه ورزشی 90 درباره زمان پخش این برنامه گفت: با توجه به این كه یك دهه از عمر برنامه 90 می‌گذشت این نیاز احساس می‌شد كه تغییراتی در ساختار و فرم برنامه انجام گیرد، به همین دلیل و با توجه به این كه این فرآیند زمان‌بر بود در گفت‌وگویی كه با مدیران شبكه سوم انجام دادم پیشنهاد كردم كه برنامه جانشینی در این مدت ارائه شود كه مورد موافقت قرار نگرفت و قرار شد برنامه 90 در این فصل هم پخش شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه زمان دقیق آغاز برنامه نود چه زمانی است؟ گفت: انجام كارهای مقدماتی زمانبر است و همكاران ما در حال فراهم كردن این مقدمات هستند و به محض اینكه این شرایط مهیا شود برنامه پخش خواهد شد كه فكر می‌كنم حدود یك ماه دیگر این اتفاق بیفتد.

عادل فردوسی پور در پاسخ به این پرسش كه گفته می‌شود فشارهایی برای حذف یا تعدیل برخی بخش‌های برنامه 90 بر روی شما وجود داشت، گفت: شخصا معتقدم اگر برنامه 90 شفافیت و صراحتش را از دست بدهد، همان بهتر كه پخش نشود. چرا كه مخاطب میلیونی 90 به خاطر همین رویكرد جذب برنامه شده‌اند. با این حال من وجود فشار برای حذف یا تعدیل برخی بخش‌های برنامه را تكذیب می‌كنم. سال گذشته برخی فشارها وجود داشت كه همه در جریان آن هستند اما امیدوارم به خاطر تعهدی كه به مردم دارم بتوانم تا مادامی كه شرایط لازم وجود دارد از حق و حقانیت دفاع كنم.

عادل فردوسی پور مجری برنامه نود

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا به برنامه 90 آیتم‌های جدیدی اضافه خواهد شد یا خیر، گفت: به دلیل اینكه انجام تغییرات زمان‌بر است، در شروع تغییر خاصی نخواهیم داشت اما با گذشت زمان بخش‌های جدیدی به برنامه اضافه خواهد شد.

فردوسی‌پور در پاسخ به این پرسش كه پخش برنامه‌ای موازی با 90 كه در آن بحث‌های كارشناسی داوری و فنی مطرح می‌شود آیا دلزدگی در مردم ایجاد نمی‌كند؟ گفت: برنامه 90 دو سال است كه كارشناسی فنی ندارد اما با هماهنگی‌های انجام شده به محض شروع برنامه 90 بحث كارشناسی داوری از برنامه‌ای كه در حال حاضر در شبكه سوم پخش می‌شود به برنامه 90 انتقال داده می‌شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری