تبیان، دستیار زندگی
نهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از عصر پنج شنبه با صدرنشینی ذوب آهن و پیروزی تیم های استقلال تهران ، استیل آذین و ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف پرسپولیس، شکست سپاهان

آشوبی و کریم باقری

نهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از عصر پنج شنبه با صدرنشینی ذوب آهن و پیروزی تیم های راه آهن، استقلال تهران ، استیل آذین و توقف تیم های پرسپولیس و مس کرمان آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، تیم‌های راه آهن شهرری و فولادخوزستان برگزارکننده نخستین دیدار از نهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور بودند.

پیروزی راه آهن مقابل فولاد

این دیدار که در حضور کمتر از 500 تماشاگر برگزار شد در پایان به 2 بریک تیم راه آهن شهرری انجامید تا "ارنی براندتس" هلندی و شاگردانش آغازی خوش در مسابقات لیگ برتر باشگاههای کشور داشته باشند.

برای راه آهن در این بازی خانگی ایمان حیدری (55) و کمال کامیابی نیا (84) گلزنی کردند و تک گل فولاد خوزستان را نیز جواد شیرزاد در دقیقه 54 به ثمر رساند.

دومین دیدار لیگ نهم فوتبال کشورمان با بازی زیبای مس کرمان و پرسپولیس تهران همراه شد. در این دیدار که در شهر کرمان برگزار شد پرسپولیس با ترکیب کاملا متحول شده در مقابل تیمی قرار گرفت که با تمام قوا به میدان آمده بود.

اولین گل بازی که برای پرسپولیس رقم خورد توسط هادی نوروزی در دقیقه 25 با ضربه تماشایی سر به ثمر رسید. پس از 10 دقیقه ادینهو بازیکن تیم مس گل تساوی را وارد دروازه میثاق معمارزاده دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس کرد.

پیش از پایان نیمه اول و در دقیقه 42 هادی نوروزی در جدال با پیروز قربانی موفق شد با یک ضربه زیبا گل دوم سرخپوشان پاییخت را به ثمر برساند تا دو تیم با نتیجه دو بر یک به سود پرسپولیس به رختکن بروند.

مس کرمان - پرسپولیس تهران

در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه 54 روح الله بیگدلی گل دوم مس را به ثمر رساند تا بازی دوباره به تساوی کشیده شود. بازی در ادامه متعادل در جریان بود تا اینکه با فرار مجتبی زارعی و خطای آشکار یوسفی مدافع مس که موجب اخراج این بازیکن نیز شد یک پنالتی به سود پرسپولیس گرفته شد.

شیث رضایی ضربه پنالتی را در دقیقه 76 به دستان دروازه بان مس کوبید که به دلیل خطای حرکتی عباس محمدی دروازه بان مس پنالتی از سوی مظفری زاده داور این بازی تکرار شد که در پنالتی مجدد نیز محمدی توپ را دفع کرد اما در برگشت شیث رضایی گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

چهار دقیقه بعد یعنی در دقیقه 80 ادینهو با ضربه بسیار دیدنی در یک ضربه ایستگاهی گل تساوی مس را به ثمر رساند.

در دیگر دیدار از هفته نخست لیگ نهم تیم فوتبال استیل آذین توانست با گل های ستارگان خود تیم فوتبال پاس همدان را از پیش رو بردارد تا شروع خوبی را در لیگ نهم داشته باشد.

در این دیدار که در ورزشگاه شهید مفتح همدان برگزار می شد استیل آذینی ها دست به کار بزرگی زدند و توانستند با گل های فریدون زندی(19) و علی کریمی ( 88 - پنالتی) دروازه پاس همدان را باز کند.

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در مصاف با سایپا نمایشی درخور توجه داشت و توانست میهمان خود را به راحتی از پیش رو بردارد. برای تیم ذوب آهن در این بازی جواد آشتیانی (گل به خودی - 4)، محسن مسلمان (24) و اسماعیل فرهادی (83) گلزنی کردند و نخستین پیروزی را در کارنامه ابراهیم زاده و شاگردانش به ثبت رساندند.

پیروزی پر گل ذوب آهن مقابل سایپا

تیم سایپا در حالی مقابل ذوب آهن تن به شکست داد که محمد مایلی کهن را روی نیمکت نداشت. او که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با محرومیت روبرو شده بود، در این بازی از روی سکوهای ورزشگاه فولادشهر تلاش شاگردانش را دنبال کرد.

قضاوت دیدار ذوب آهن اصفهان - سایپا کرج برعهده یدالله جهانبازی بود. او در این بازی به محمد صلصالی از تیم ذوب آهن کارت زرد نشان داد.

برتری تیم ذوب آهن مقابل سایپا در حالی رقم خورد که کمک داور اول این دیدار از اعلام یک گل صحیح به نام تیم میزبان خودداری کرد. در دقیقه 14 اسماعیل فرهادی ضربه‌ای را روانه دروازه سایپا کرد که ابراهیم میرزاپور برای مهار توپ مرتکب اشتباه شد و با آن داخل دروازه رفت.

ذوب آهن با غلبه بر سایپا پیش از پایان 6 دیدار باقیمانده از هفته نخست لیگ برتر با 3 امتیاز و تفاضل گل 3+ صدرنشین جدول رده بندی شد.

اما در مهترین دیدار هفته نخست لیگ نهم مدافع عنوان قهرمانی میزبان تیم فوتبال سپاهان اصفهان بود که در پایان آبی پوشان تهرانی موفق شد با یک گل شاگردان قلعه نویی را شکست دهند.

تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان در یکی از آخرین دیدارهای هفته اول مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که در تلاش این دو تیم در پایان به برتری یک برصفر آبی پوشان تهرانی انجامید.

استقلال - سپاهان

تک گل تیم فوتبال استقلال را در این بازی امیدرضا روانخواه در دقیقه 61 به ثمر رساند تا مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، فصل جدید این مسابقات را با پیروزی و کسب 3 امتیاز آغاز کند.

این اولین تقابل صمد مرفاوی و امیرقلعه نویی بود که در نهایت به پیروزی مرفاوی در جامه سرمربیگری تیم استقلال تهران انجامید.

امیرقلعه نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان که فصل گذشته با تیم فوتبال استقلال به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسیده بود، برای اولین بار در مصاف با تیم محبوب خود تن به شکست داد.

قضاوت دیدار استقلال تهران - سپاهان اصفهان برعهده هدایت ممبینی بود. او در این بازی به هیچ کدام از بازیکنان دو تیم کارت زرد نشان نداد.

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی به دیدار سپاهان اصفهان رفت که از حمایت تماشاگران خود بهره نمی برد و در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی نخستین پیروزی فصل نهم لیگ برتر را جشن گرفت.

نتایج و گلزنان سایر دیدار های  هفته نخست مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* پیکان قزوین صفر - مقاومت سپاسی شیراز 2

گل‌ها: علی محمد دهقان (57) و شهرام گودرزی (85)

* شاهین بوشهر یک - ملوان بندرانزلی یک

گل‌ها: رضا بازیاری (85 - پنالتی) برای شاهین بوشهر و مهران جعفری (19) برای ملوان بندرانزلی

*استقلال اهواز یک - ابومسلم مشهد یک

گل ها: فرانک آتسو ( 32) برای استقلال اهواز و سعید خانی (78) برای ابومسلم

*صبا قم 2 - تراکتورسازی یک

گل ها: محمد نوری (34) -امیرحسین فشنگچی (65) برای صبای قم و محمد ابراهیمی (88) برای تراکتور سازی

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1استیل آذین2200633+6
2ملوان2110321+4
3ذوب آهن1100303+3
4فجر سپاسی1100202+3
5استقلال1100101+3
6صبای قم21015503
7راه آهن21013303
8سایپا2101132-3
9پرسپولیس20204402
10استقلال اهواز20202202
11ابومسلم20201102
12مس10103301
13فولاد2011231-1
14شاهین بوشهر2011121-1
15پیکان2011132-1
16پاس2011022-1
17تراکتورسازی1001121-0
18سپاهان1001011-0