تبیان، دستیار زندگی
پلنگ‏ها از فراوان‏ترین گربه‏های بزرگ هستند. آنها در جنگل‏ها، بیابان‏ها، سرزمین‏های کوهستانی و مرتع‏ها زندگی می‏کنند و در آفریقا، هندوستان و آسیا یافت می‏شوند. تعداد پلنگ‏ها در هندوستان و آسیا نسبت به نقاط دیگر کمتر است؛ زیرا پلنگ‏‏های این منطقه به خاطر ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جانوری با دو لباس متفاوت

پلنگ

پلنگ‏ها از فراوان‏ترین گربه‏های بزرگ هستند. آنها در جنگل‏ها، بیابان‏ها، سرزمین‏های کوهستانی و مرتع‏ها زندگی می‏کنند و در آفریقا، هندوستان و آسیا یافت می‏شوند. تعداد پلنگ‏ها در هندوستان و آسیا نسبت به نقاط  دیگر کمتر است؛ زیرا پلنگ‏‏های این منطقه به خاطر استفاده از پوست خالدار باارزشی که دارند، شکار شده‏اند.

پلنگ

- پلنگ‏ها جانوارانی قوی هستند و به راحتی از درختان بالا می‏روند. آنها شکار خود را برای دور ماندن از گزند جانوران دیگر به بالای درختان می‏برند. پلنگ‏ها آهوها، خوک‏ها و میمون‏ها را شکار می‏کنند؛ اما اگر نتوانند چیزی شکار کنند، پرندگان و حتی حشرات را نیز می‏خورند.

پلنگ

پلنگ‏ها معمولاً به تنهایی زندگی می‏کنند. نرها و ماده‏ها فقط در فصل تولید مثل یکدیگر را ملاقات می‏کنند. ماده‏ها معمولاً سه توله به دنیا می‏آورند. هنگامی که پلنگ ماده مجبور باشد توله‏هایش را بلند کند و از نقطه‏ای به نقطه دیگر ببرد، پوست پشت گردن آنها را می‏گیرد.

پلنگ

- پلنگ‏ها شناگران خوبی هستند و آب را به خاطر بازی و شکار، دوست دارند. در سرزمین‏های مرطوب، مثل کوهستان‏ها و جنگل‏های استوایی، پلنگ‏هایی به رنگ سیاه وجود دارد که آنها را پلنگ سیاه می‏نامند.

نخستین کتاب مرجع من

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

    *********************************

مطالب مرتبط

زندگی دو پرنده آبزی

کرم پادار

اسب دریایی

جانوران بزرگ با بدنی بشکه ای

دنیای زیبای اسبها

آیا یک موش کور می‏تواند ببیند؟

یک گوشتخوار دیگر!

من یوزپلنگ هستم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.