تبیان، دستیار زندگی
آسیب‏زنندگان باید شناسائى بشوند، مورد مؤاخذه قرار بگیرند؛ هر كى‏ باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مطالبات رهبر انقلاب از قوه قضائیه

رهبر معظم انقلاب اسلامی،راه نجات ،تنها ،ایستادگی و مقاومت، است

حوادث بعد از انتخابات ایران در تاریخ انقلاب بی سابقه بود. طرفداران برخی از نامزدهای انتخابات با نپذیرفتن نتیجه، راهکار اعتراض خیابانی را برای طرح اعتراضات خود در پیش گرفتند. این اقدام طرفداران، زمینه را برای برخی گروهکهای ضدانقلاب، اراذل و اوباش فراهم ساخت تا از این آب گل آلود ماهی گرفته و به آشوب و تخریب اموال عمومی و دولتی مبادرت کنند. طبیعی بود که با این عده که موجب ناامنی شده بودند، برخورد شود اما همانگونه که سردار احمدی مقدم در گفتگو با اخبار سراسری ساعت 21 تایید کرد، "برخی" از ماموران نیروی انتظامی در این مسیر افراط کرده و از مسیر اعتدال خارج شدند. عده ای از بازداشت شدگان نیز به زندان کهریزک انتقال یافتند که در این زندان بیش از ظرفیت، زندانی جای داده شد و برخی رفتارهای نامناسب صورت گرفت. مقام معظم رهبری که از کانالهای ارتباطی مناسبی برای کسب خبر برخوردار هستند، از وضعیت نامناسب این محل مطلع گشته و بلافاصله دستور تعطیلی این مرکز را صادر نمودند. ایشان در سخنرانی خود در مراسم تنفیذ به این مساله اشاره کرده و تاکید کردند:

"ملت همه با یكدیگر برادرند. از جمله‏ى كارهائى كه باید انجام بگیرد، این است كه در این حوادث اخیر عده‏اى آسیب دیدند - آسیبهاى مالى، آسیبهاى جانى، احیاناً آسیبهاى آبروئى - مسئولین كشور باید به كمك آنها بشتابند. آسیب‏دیدگان باید مورد حمایت قرار بگیرند. آسیب‏زنندگان باید شناسائى بشوند، مورد مؤاخذه قرار بگیرند؛ هر كى‏ باشند."

همچنین پیشتر مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خردادماه به مساله کوی دانشگاه اشاره کردند و فرمودند:

"انسان دلش خون می-شود از بعضی از این قضایا؛ بروند توی كوی دانشگاه، جوانها، دانشجوها را- آن هم دانشجوهای مومن و حزب اللهی را، نه آن شلوغ كن ها را- مورد تهاجم قرار بدهند، آنوقت شعار رهبری هم بدهند!"

بنا بر آنچه مقام معظم رهبری تاکید کردند تمامی آسیب زنندگان از هر گروه و دسته ای که باشند باید مورد مواخذه قرار بگیرند. بنابر گفته استاندار تهران در تمام حوادث اخیر تهران تعداد 26 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند. بررسی نحوه قتل این افراد و بازداشت قاتلین باید در اولویت دستگاه قضا قرار گیرد.

آسیب‏زنندگان باید شناسائى بشوند، مورد مؤاخذه قرار بگیرند؛ هر كى‏ باشند.

بر این اساس می توان مطالبات رهبر انقلاب از قوه قضاییه را در سه بعد بررسی کرد:

1- محاکمه و مجازات کسانی که امنیت ملی را با اغتشاش و آشوب هدف قرار دادند که اکنون دادگاه محاکمه این عده در جریان است.

2- محاکمه و مجازات برخی از مسئولین و مامورین نظامی و انتظامی و لباس شخصی ها که در حوادث اخیر باعث ایجاد آسیبهای جانی یا مالی به مردم شده اند.

3- در این مسیر صرفا نباید به آسیبهای مالی یا جانی توجه کرد. آبروی مومن از کعبه شریف تر و عزیزتر دانسته شده است. کسانی که در این مسیر با آسیب آبرویی روبرو شده اند نیز باید مورد دلجویی قرار گیرند و مسببان این اقدام نیز معرفی شوند.

رییس قوه قضاییه کمیته سه نفره ای متشکل از آقایان دری نجف آبادی، رییسی و پورمحمدی تشکیل داده اند تا این مطالبات را پیگیری و نتیجه آنها را به مردم اعلام کنند. امیدورایم نتیجه بررسی های این افراد هرچه سریعتر آماده و به مردم اعلام گردد.

گروه جامعه و سیاست