تبیان، دستیار زندگی
محمد علی آبادی از سازمان تربیت بدنی می رود. این طور که به نظر می رسد این خبر را باید جدی فرض کرد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سعیدلو جانشین احتمالی علی آبادی

علی آبادی در کنار سعیدلو

محمد علی آبادی از سازمان تربیت بدنی می رود. این طور که به نظر می رسد این خبر را باید جدی فرض کرد. هرچند عده ای بر این باور هستند که علی آبادی در ساختمان خیابان سئول باقی خواهند ماند اما با توجه به آنکه محمود احمدی نژاد در دولت دهم روی این ایشان به عنوان یک وزیر حساب باز کرده بنابراین احتمال اینکه حضور علی آبادی در ورزش تنها محدود به ریاست کمیته ملی المپیک شود زیاد است.

کاندیداها به خط شدند

از مدت ها قبل گمانه زنی ها در مورد جانشین محمد علی آبادی مطرح شده بود. نفراتی مانند محمد یزدانی خرم، علی سعیدلو، حبیب کاشانی ، مهرداد بذرپاش، محمد دادکان و امید رضا واعظ آشتیانی به عنوان اصلی ترین گزینه ها برای تصدی پست ریاست سازمان مطرح شدند اما هرچه دولت نهم به روزهای پایانی اش نزدیک می شد اسامی نفرات دیگری هم به این لیست اضافه می شد نفراتی مثل محمد رویانیان رئیس سابق راهنمایی و رانندگی و حمیدرضا آصفی سفیر پیشین ایران در امارات و مهدی هاشمی قائم مقام وزارت راه و ترابری و سرپرست فدراسیون تیراندازی.

سردار رویانیان

اسم هر کدام در مقطی به عنوان گزینه اصلی مورد نظر محمود احمدی نژاد مطرح شد با این همه، سایت خبری شبکه ایران- که وابسته به موسسه مطبوعاتی ایران و نزدیک به دولت است- دیروز در خبری اعلام کرد که هیات 10 نفره مشورتی رئیس جمهور برای انتخاب نفرات کابینه به جمع بندی نهایی خود برای ریاست سازمان تربیت بدنی رسیده و محمد رویانیان و علی سعیدلو را به عنوان گزینه های نهایی این پست به احمدی نژاد معرفی کرده.البته این سایت خبری به نقل از محافل ورزشی مدعی شده که شانس سعیدلو برای احراز این پست بیشتر از رویانیان است .

همیچنین دیروز رئیس كمیته تربیت بدنی و جوانان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس از قطعی شدن ریاست علی سعیدلو در سازمان تربیت بدنی خبر داد.

علی سعیدلو

سید جلال یحیی زاده در گفت و گویی اظهار داشته است: طبق آخرین اطلاعات بدست آمده جدی ترین گزینه ریاست سازمان تربیت بدنی علی سعیدلو است كه حضورش در راس سازمان تربیت بدنی قطعی شده است.

وی درباره زمان اعلام رسمی این مسئله گفت: دولت تا دو هفته فرصت دارد كابینه خود را معرفی كند؛ اما به نظر می رسد كه ریاست سعیدلو سریع‌تر اعلام شود.

با این همه؛ به قول یکی از نمایندگان مجلس محمود احمدی نژاد شخصیتی غیر قابل پیش بینی دارد و ممکن است دقیقه 90 شخصی را به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی انتخاب کند که همه را شوکه کند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری