تبیان، دستیار زندگی
نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور درحالی عصر روز امروز (پنجشنبه) بصورت رسمی آغاز می شود که ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت هیجان با آغاز لیگ نهم

سپاهان اصفهان، سایپا

نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور درحالی عصر امروز(پنجشنبه) بصورت رسمی آغاز می شود که رونمایی از پرسپولیس 88 در کرمان و نبرد قلعه نویی با استقلال و واعظ می تواند بیانگر حساسیت‌های ویژه روز نخست لیگ نهم باشد.

نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر از امروز (پنجشنبه) در حالی آغاز می شود که بسیاری از تیم‌ها با جذب نفرات مطرح در اندیشه کسب رده‌های بالا و حتی سهمیه حضور در لیگ قهرمانان هستند. در این هفته از بسیاری تیم‌‌ها رونمایی می شود و تیم‌های فصل گذشته و تازه واردها با نمایش عملکرد خود، میزان آمادگی‌شان را سایر تیم‌ها نشان می دهند.

در مسابقات فصل 89 - 88 لیگ برتر از همان هفته نخست نبردهای رودرروی مدعیان قهرمانی، هیجانات لیگ را افزایش می دهد و این می تواند بهترین فرصت برای سایر تیم‌ها باشد تا در هفته‌های نخست بالاتر از مدعیان ناکام قرار بگیرند.

صحنه گل تیم فوتبال پرسپولیس به مس

جنگ اول در کرمان

انتظار هواداران متعصب پرسپولیس برای تماشای عملکرد این تیم پس از جدایی علی کریمی و تحت هدایت کرانچار و بازیکنان جدید برابر تیم مس کرمان که خود یکی از مدعیان قهرمانی است، هر لحظه بیشتر می شود.آنها می خواهند بدانند پرسپولیس مدل 88 با جذب آرفی، شیری، بائو، پروین، دو بازیکن برزیلی و ... چگونه می تواند در زمین تیم مس قدرتنمایی کند؟

البته مس کرمان که با حذف استخوان‌بندی تیم خود، سامره و قربانی دو بازیکن پیشین استقلال که سابقه گلزنی به پرسپولیس را هم دارند به خدمت گرفته به راحتی اجازه نخواهد داد، پرسپولیس روز آرامی را در کرمان پیش رو داشته باشد.

قطعا این بازی یکی از فینال‌های روز نخست لیگ است و برنده این دیدار تیمی خواهد بود که ستارگانش از حداقل موقعیت‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند. ضمن اینکه تفکرات مظلومی و کرانچار هم می تواند کلیدی برای نجات تیم‌شان از موقعیت‌های بحرانی این دیدار باشد.

استقلال - سپاهان

جنگ دوم در تهران

جنگ‌های لفظی امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل استقلال با امیر قلعه نویی، سرمربی پیشین این تیم در دیدار روز جمعه استقلال با سپاهان که همیشه جذابیت‌های خاصی را داشته است، در زمین مسابقه علنی‌تر خواهد شد.

قلعه نویی که مجبور شد به خاطر این اختلافات طعم تلخ جدایی از تیم محبوبش را بچشد، با هدایت تیم پرستاره سپاهان که بسیاری از ستارگان لیگ و تیم ملی را جذب کرده است در زمین چمن به دنبال آن است تا با شکست استقلال، ضمن به رخ کشیدن توانایی‌های خود، انتقام سختی از واعظ بگیرد.

البته صمد مرفاوی که پس از مدت‌ها از سایه قلعه نویی خارج شده و هدایت آبی پوشان را برعهده دارد، با تکیه بر شناخت کاملش از تفکرات قلعه نویی و همچنین استفاده از دیدگاه‌های به روز تاکتیکی مولر آلمانی، در اندیشه شکست سپاهان و قلعه نویی، در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی است تا خیلی چیزها را به اثبات برساند.

نکته مهم دیگر در این روز این است که بسیاری از استقلالی‌ها دچار یک ابهام بزرگ شده‌اند، تعداد زیادی از آنها می خواهند استقلال در هر میدان پیروز باشد اما تعدادی دیگر تحمل شکست "ژنرال" آبی پوشان را ندارند، حتی برابر تیم محبوب خود!

راه آهن - ذوب آهن

از تهران تا اهواز

در بین 7 دیدار دیگر هفته نخست رقابت‌های فوتبال فصل جاری لیگ برتر باشگاه‌های کشور، تماشای نبرد ذوب آهن برابر سایپا، جدال خداداد عزیزی با یک تیم مشهدی و رونمایی از استیل آذین تیم تازه وارد به لیگ در همدان، می تواند جالب توجه باشد.

آنچه مشخص است در رقابت‌های فصل جاری پنج ضلعی قدرت پرسپولیس، سپاهان، استقلال، ذوب آهن و مس کرمان برای قهرمانی بار دیگر تشکیل خواهد شد و باید دید آیا تیم دیگری می تواند خود را وارد این محدوده قدرت کند یا نه؟

در این میان نباید به راختی از کنار تیمی چون استیل آذین گذشت، تیمی که در آخرین روزهای نقل و انتقالات لیگ برتر توانست ستاره های زیادی را جذب خود کند تا تمام نگاه ها به این تیم تهرانی جلب شود.

برنامه هفته نخست رقابت‌های فوتبال نهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای زیر پیگیری می شود:

پنجشنبه - 17/5/88

* راه آهن شهرری - فولاد خوزستان، ساعت 17:15، ورزشگاه اکباتان تهران

داور: سعید بخشی زاده، کمک‌ها: داود رفعتی و حمید غمزه، داورچهارم: سیف اله پور

* مس کرمان - پرسپولیس، ساعت 19:30، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

داور: سعید مظفری زاده، کمک‌ها: رسول فروغی و محمدرضا ابوالفضلی، داورچهارم: وحید مهرپیشه

فوتبال، استقلال اهواز، ابومسلم

جمعه - 16/5/88

* ذوب آهن اصفهان - سایپا کرج، ساعت 17:15، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر

داور: یداله جهانبازی، کمک‌ها: سعید شمس و سعید زارع، داور چهارم: مرداس جابری

* پاس همدان - استیل آذین، ساعت 18، ورزشگاه قدس همدان

داور: محمود رفیعی، کمک‌ها: صادق نوری و بابک داوری، داور چهارم: ایرج ساعدی

* پیکان قزوین - مقاومت سپاسی شیراز، ساعت 18، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: حسین خانبان و بهرام کیانی، داور چهارم: رسول رهبرفام

* شاهین بوشهر - ملوان بندرانزلی، ساعت 18، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

داور: خداداد افشاریان، کمک‌ها: حیدر شکور و غلام آموزگار، داور چهارم: پیمان فرخی مهر

* استقلال اهواز - ابومسلم خراسان، ساعت 19:30، ورزشگاه تختی اهواز

داور: تورج حق وردی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و محمدرضا امینی، داور چهارم: اسماعیل آمری

* صبای قم - تراکتورسازی تبریز، ساعت 19:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

داور: احمد صالحی، کمک‌ها: حسن کامرانی فر و حسین سنجری، داور چهارم: بابک وسیله بر

* استقلال تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادی تهران

داور: هدایت ممبینی، کمک‌ها: رضا سخندان و علیرضا کهوری، داورچهارم: سید مهدی سیدعلی

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری