تبیان، دستیار زندگی
كورس رقابت برای رسیدن به آقای گلی لیگ نهم از امروز استارت می‌خورد. كورسی كه این فصل مدعیانی دارد و مطمئناً شاهد رقابتی تنگاتنگ بین مهاجمان خواهیم بود ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام مدعیان آقای گلی لیگ نهم

صحنه گل تیم فوتبال راه آهن تهران

كورس رقابت برای رسیدن به آقای گلی لیگ نهم از امروزاستارت می‌خورد. كورسی كه این فصل مدعیانی دارد و مطمئناً شاهد رقابتی تنگاتنگ بین مهاجمان خواهیم بود.

در میان مهاجمان حاضر در تیم‌های لیگ برتری تنها تعداد كمی هستند كه می‌توانند برای رسیدن به این عنوان مدعی باشند. رضا عنایتی، آرش برهانی، اشپیتیم آرفی، محسن خلیلی ، میلاد میداودی، فریدون فضلی، عمادرضا ،محمدرضا خلعتبری،علی سامره و هادی اصغری از جمله این مدعیان هستند. پس اگرچه تعداد مدعیان آقای گلی به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد اما نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده‌اند تا رقابتی جالب را شاهد باشیم و بازی‌های پرگلی ببینیم. بازی‌هایی كه پیش‌بینی می‌شود این ستاره‌ها در آنها بدرخشند.

برهانی و عنایتی

رضا عنایتی:

عنایتی كه در فصل پنجم موفق شد با 21 گل زده عنوان آقای گلی لیگ برتر را به دست بیاورد، در حال حاضر مهمترین مدعی كسب این عنوان محسوب می‌شود. مهاجم استقلال اگرچه رقبای زیادی برای قرار گرفتن در تركیب اصلی تیمش دارد اما با توجه به تجربه‌اش و عنوان آقای گلی كه در لیگ پنجم به دست آورد، شانس بیشتری برای حضور در تركیب تیم و رسیدن به آقای گلی دارد.

آرش برهانی:

آرش برهانی هم شرایط مشابه با رضا عنایتی دارد. آرش با داشتن عنوان آقای گلی لیگ هشتم، جزو مدعیان اصلی كسب آقای گلی است. البته او پیش از اینكه بخواهد به گلزنی و رسیدن به آقای گلی فكر كند، باید برای رسیدن به تركیب اصلی آبی‌پوشان تلاش كند. هرچند كه او شانس زیادی برای حضور در تركیب اصلی تیمش دارد.

اشپیتیم آرفی:

مهاجم آلبانیایی پرسپولیس جدی‌ترین شانس در میان مهاجمان خارجی لیگ است كه می‌تواند مدعی كسب عنوان آقای گلی باشد. آرفی كه از مدت‌ها پیش آمادگی‌اش را برای رسیدن به این عنوان اعلام كرده، با گل‌هایی كه فصل گذشته برای پیام مشهد زد، رقیبی بزرگ برای دیگر مدعیان محسوب می‌شود.

محسن خلیلی

محسن خلیلی:

محسن خلیلی که یک بار عنوان آقای گلی لیگ هفتم را در اختیار دارد انگیزه چندانی برای تكرار این عنوان دارد. او می خواهد بار دیگر به روزهای اوجش بازگردد. خلیلی با گلهای فراوانی که برای دو تیم سایپا در لیگ ششم و پرسپولیس درلیگ هفتم به ثمر رساند نقش بسزایی در قهرمانی این دو تیم ایفا کرد.در هر صورت خلیلی كه یكی از شانس‌های آقای گلی محسوب می‌شود، دوست دارد پیش از هر چیزی به سومین قهرمانی در لیگ برتر برسد.

میلاد میداودی:

شاید اگر میلاد میداودی در میانه‌های فصل هفتم، استقلال اهواز را ترك نمی‌كرد و به الاهلی امارات نمی‌رفت، جزو بازیكنانی قرار می‌گرفت كه حالا نامش به عنوان آقای گل لیگ برتر ثبت شده است اما میداودی با 12 گل زده، لیگ ایران را ترك كرد تا محسن خلیلی و هادی اصغری مشتركاً این عنوان را به دست بیاورند. همین مساله باعث شده تا انگیزه میداودی برای كسب عنوان آقای گلی بالا برود و لیگ نهم را با این انگیزه شروع كند.

فریدون فضلی مهاجم 39 ساله تیم فوتبال صبای قم

فریدون فضلی:

فضلی كه جزو پیرترین بازیكنان لیگ برتر محسوب می‌شود یكی از بهترین گلزنان لیگ در فصل‌های گذشته بوده. فریدون كه فاصله‌ای با آویزان كردن كفش‌هایش ندارد به دنبال این است كه با كسب عنوان درخور توجهی مثل آقای گلی فوتبالش را كنار بگذارد. پس چه زمانی بهتر از لیگ نهم.

عمادرضا:

سابقه گلزنی عمادرضا در فصل‌های گذشته باعث شده تا او هم همیشه جزو مدعیان آقای گلی باشد اما هیچ وقت به این عنوان نرسیده. عمادرضا كه به تیم‌های بزرگ هم خیلی خوب گل می‌زند دومین بازیكن خارجی لیگ است كه می‌تواند مدعی كسب عنوان آقای گلی لیگ نهم باشد.

محمدرضا خلعتبری:

مهاجم تند و تیز ذوب‌آهن اصفهان هم در فصل گذشته خوش درخشید و گل‌های حساسی را برای تیمش به ثمر رساند. پس با این سابقه خلعتبری هم می‌تواند یكی از مدعیان آقای گلی باشد.

علی سامره

علی سامره:

پس از سالها حضور در فوتبال امارات با دیگر به فوتبال کشورمان بازگشته است آن هم در تیم شهرش.

علی سامره در لیگ های ابتدایی درخشش فراوانی داشت تا جایی که شیوخ نشین اماراتی را وادار به خرید خود کرد.به هر حال بازگشت به لیگ برتر ، رسیدن به تیم ملی و .... مهمترین انگیزه علی سامره برای کسب عنوان آقای گلی است.

با وجود اینكه نفرات نامبرده جدی‌ترین شانس برای كسب آقای گلی محسوب می‌شوند اما همیشه نفراتی بودند كه به عنوان پدیده ظهور می‌كنند و در میانه‌های فصل مدعی می‌شوند. پس مطمئناً لیگ نهم هم مستثنی از دیگر فصل‌ها نیست و باید منتظر ماند و دید كه پدیده گلزنی این فصل چه كسی خواهد بود. ضمن اینكه نباید فراموش كرد مهاجمانی مثل  هادی اصغری، عرفان اولروم و... جزو گلزن‌های موفق لیگ‌های گذشته بوده‌اند كه می‌خواهند بار دیگر به اوج برگردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری