تبیان، دستیار زندگی
راستش را بخواهید ما هر جوری که فکر کردیم و بررسی کردیم باز هم به این مسئله جهانی برخورد کردیم که راز باشخصیت شدن در حقیقت پول‏دار بودن است. از آدم‏های پولدار همین طور که راه می‏روند شخصیت می‏پاشد به در و دیوار. یعنی چه لباس رنگ و رو رفته بپوشند، چه لباس پ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایه دار با شخصیت(1)

گدا

مایه دار با شخصیت

راستش را بخواهید ما هر جوری که فکر کردیم و بررسی کردیم باز هم به این مسئله جهانی برخورد کردیم که راز باشخصیت شدن در حقیقت پول‏دار بودن است. از آدم‏های پولدار همین طور که راه می‏روند شخصیت می‏پاشد به در و دیوار. یعنی چه لباس رنگ و رو رفته بپوشند، چه لباس پاره پوره بپوشند، چه کت و شلوار بپوشند، فرقی نمی‏کند چون این گرانقدران باشخصیت هستند و خواهند بود!

پس برای اینکه باشخصیت شوید باید پولدار شوید.

پولدار

راه زیرزمینی

بعضی‏ها راه‏های زیرزمینی را برای پولدار شدن انتخاب می‏کنند؛ مثلاً با تکثیر غیرمجاز فیلم و فروش آنها پولدار می‏شوند. بعضی‏ها پوستر خوانندگان را می‏فروشند. بعضی‏ها در یک اقدام غیرمنتظره مردم را باحال می‏کنند و به آنها قرص و دوای روا نگردان می‏فروشند بعضی‏ها هم خیلی خیلی زیرزمینی توی مترو جیب مردم را می‏زنند.

فالگیر

راه شاعرانه

 

راه‏های شاعرانه‏ای هم برای پولدار شدن و در نهایت باشخصیت شدن وجود دارد. یکی از این راه‏ها فروش فال حافظ در معابر عمومی شهر است. البته قدیمی ترها یک پرده به دیوار می‏زدند و پرده خوانی می‏کردند ولی امروزه که این شغل از مد افتاده است افرادی که به این کار مشغول بودند یا دخانیات می‏فروشند یا سربار جامعه شده‏اند. البته شاعرانگی آن قدیم قدیم‏ها درآمد خوبی داشت. مثلاً یک شاعری بود که از راه شعر گفتن آنقدر پولدار شده بود که حتی لیوان آبش هم از طلا بود. به هر حال این جور شاعرانگی‏ها در حال حاضر منسوخ شده است و کاربردی ندارد.

فالگیر

راه‏های ماورایی

کسانی که به کارهای ماورایی مشغول بودند از خیلی زمان‏های پیش حتی قبل از دوره جومونگ از راه پیشگویی، جادوگری، ترساندن مردم و از این کارهایی که همه از آن سر در نمی‏آورند می‏توانستند پولدار شوند امروزه هم این شیوه‏ها همچنان وجود دارد و نه تنها مال و اموال کسب شده از این راه می‏تواند افراد را با شخصیت کند بلکه خود این مشاغل هم به خودی خود شخصیت ساز هستند. مثلا در همین جومونگ می‏توانید ببینید که پیشگویان حتی جایگاهشان از همسر امپراطور نیز بالاتر است. امروزه نیز فال قهوه‏، فال چایی، فال دمپایی، فال پای مرغ، فال نعل اسب، فال شاخ گاو و خیلی از فال‏های دیگر وجود دارد که می‏تواند آدمیزاده را باشخصیت و پولدار کند. آن وقت است که شما به هر شکل و شمایلی که دربیایید باز هم باشخصیت هستند.

ادامه دارد

لیلا بیگلری

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

***********************************

مطالب مرتبط

بیایید با شخصیت شویم

وقتی پنجره باز است اتاقم بوی گل می گیرد.

تونل زندگی

به جای هدیه دادن

هدف اصلی زندگی

همسایگی

لبخند بزن، زندگی را حس کن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.