تبیان، دستیار زندگی
جراح ایرانی و رئیس انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، در بررسی های خود نشان داد با انجام یک جراحی ساده ی زیبایی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان میگرن با جراحی پوست!

میگرن

جراح ایرانی و رئیس انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، در بررسی های خود نشان داد با انجام یک جراحی ساده ی زیبایی می توان مشکل میگرن را حل کرد.

وی معتقد است: این جراحی که در حدود یک ساعت به طول می انجامد، می تواند از هر هشت نفر حداقل در یک نفر مشکل سردردهای میگرنی را حل کند.

به گزارش مهر، بهمن گویورون رئیس انجمن جراحی پلاستیک آمریکا و پروفسور دانشگاه بیمارستان مرکز پزشکی کلولند در اوهایو که یکی از بزرگ ترین جراحان عمل "کشیدن و جوان سازی پوست صورت" در دنیا به شمار می رود، در تحقیقاتی که در مجله علمی انجمن جراحی پلاستیک آمریکا منتشر کرد اظهار داشت این جراحی که در حدود یک ساعت به طول می انجامد می تواند از هر هشت نفر حداقل در یک نفر مشکل سردردهای میگرنی را به طور کامل حل کند.

درمان میگرن به طور معمول از طریق مصرف داروهای ضد التهابی انجام می شود، اما این درمان بسیار طولانی مدت بوده و می تواند عوارض جانبی متعددی را برای بیمار ایجاد کند.

به گفته رئیس ایرانی انجمن جراحی پلاستیک آمریکا در اغلب موارد، میگرن با التهاب یک سری از عصب های گردن، صورت و سر ارتباط دارد.

پروفسور بهمن گویورون در دوره عمل های جراحی جوان سازی پوست صورت (لیفتینگ) تنها مقداری از لایه های چربی های زیر پوست را که برای یک سری از ماهیچه های صورت ایجاد مزاحمت می کنند، خارج کرد.

به گفته این دانشمند ایرانی، برداشتن این لایه های چربی نه تنها از نظر جراحی زیبایی نتایج بهتری در بر خواهد داشت، بلکه موجب تمدد اعصاب ماهیچه های صورت و از بین رفتن حالت التهابی عصب ها و درد ناشی از آن می شود.

وی در این خصوص توضیح داد: "بعضی از بیماران پس از جراحی هیچ عارضه جانبی را نشان نمی دهند و حتی در فاصله پنج سال نیز هیچ نشانه ای از بازگشت دوباره سردردهای میگرنی را بروز نمی دهند، به طوری که در 57 درصد بیماران، حملات میگرنی به صورت کامل از بین می روند."

به گزارش مهر، دکتر بهمن گویورون تا مارس 2010 رئیس دوره ای انجمن جراحی پلاستیک آمریکا خواهد بود. وی در سال 1971 از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و در حال حاضر اولین رئیس خارجی یک مرکز پزشکی معتبر آمریکا به شمار می رود.

*مطالب مرتبط:

وسیله ای جدید برای بهبود میگرن

دستگاه کاهنده سردردهای میگرنی...

میگرن و درمان آن

عوامل مؤثر در بروز سردرد

روش های تشخیص بیماری سردرد

غذاهای مرتبط با سردرد

سردردهای ناشی از تغذیه (1) و (2)

میگرن؛ علائم و درمان

تازه ترین توصیه های پزشكان در مورد میگرن

سردرد، مشکل همیشگی کارمندان

سردرد تشخیص و درمان

میگرن و تغذیه

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.