تبیان، دستیار زندگی
كتاب «مربیگری موفق» اثر «رینر مارتنز» با ترجمه 12 استاد برجسته تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی و یك مربی با سابقه بسكتبال كشور، با ارایه دانش تجربی و علم مربیگری منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ويراست سوم مربيگري موفق منتشر شد
ویراست سوم مربیگری موفق منتشر شد

كتاب «مربيگري موفق» اثر «رينر مارتنز» با ترجمه 12 استاد برجسته تربيت ‌بدني و علوم ورزشي و يك مربي با سابقه بسكتبال كشور، با ارايه دانش تجربي و علم مربيگري منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر ترجمه ويراست سوم كتاب SUCCESSFUL COACHING است كه در سال 2004 از سوي انتشارات هيومن كنتيكز منتشر شده است و به ارايه دانش تجربي و علمي رينر مارتنز مربي با سابقه و برجسته عالم ورزش مي‌پردازد.

اين كتاب در 20 فصل طراحي شده است كه مترجمان ترجمه يك يا چند فصل از كتاب را برعهده گرفته‌اند. از جمله اين فصل‌ها مي‌توان به اصول و فلسفه مربيگري، مربيگري شخصيت، نحوه ارتباط با ورزشكار، انگيزه دادن به ورزشكار، مربيگري از راه رويكرد به بازي و مباني تمرين اشاره كرد.

ترجمه اثر حاضر با همكاري گروهي از استادان تربيت‌بدني نظير عباس‌علي گاييني، محمد فرامرزي، معصومه شجاعي، دكتر شهرام فرج‌زاده موالو، رضا قراخانلو، فتح‌الله مسيبي، سيدامير حسيني، سيد نصر‌الله سجادي، مهدي ‌نمازي‌زاده، محمد‌كاظم واعظ موسوي، حميد رجبي و مهران‌شاهين‌طبع انجام شده است.

در بخشي از مقدمه كتاب آمده است: «با وجود پيدايي و گسترش رسانه‌هاي گوناگون در عرصه اطلاع‌رساني، كتاب رسانه‌اي است كه همچنان رسالت و اهميت آن در فرآيند آموزش و انتقال اطلاعات محسوس و محفوظ مانده است. علمي ساختن فعاليت‌ها، مطلوب همه تلاشگران ورزشي است و نشر كتاب‌هاي علمي و فني در حوزه تربيت‌ بدني و علوم ورزشي سهم به‌سزايي در روند علمي شدن ورزش كشور دارد.»

در قسمتي از مقدمه مولف نيز آمده است: «مربيگري موفق شمار زيادي از اصول را كه به همه رشته‌هاي ورزشي تعميم‌پذير است، به شما معرفي مي‌كند. مطالب اين كتاب تركيبي است از علوم ورزشي و خرد استادان مربيگري.»

چاپ اول كتاب «مربيگري موفق» از سوي انتشارت كميته ملي المپيك و پارالمپيك در شمارگان 2000 نسخه، 652 صفحه و بهاي 200000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.