تبیان، دستیار زندگی
مدیر كل روابط عمومی وزارت بهداشت با اعلام اینكه آخرین تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در كشور به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایت اختصاصی آنفلوانزای خوکی

آنفلوآنزای خوکی

مدیر كل روابط عمومی وزارت بهداشت با اعلام این كه آخرین تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در كشور به 124 نفر رسید، گفت: از این پس اعلام آمار روزانه این بیماری انجام نمی‌شود، اما برای اطلاع رسانی مداوم، سایت اینترنتی اختصاصی آنفلوانزا هفته آینده راه‌ اندازی می‌شود.

عباس زارع نژاد افزود: تعداد موارد مبتلا به بیماری ‌آنفلوانزای نوع A در كشور تا امروز (13 مرداد) 124 نفر است و از این پس به طور طبیعی شاهد افزایش این ‌آمار به خصوص با سرد شدن هوا هستیم، بنابراین از این پس اعلام روزانه آمار اهمیتی ندارد و فقط ممكن است به طور هفتگی یا هر چند روز یك بار برای پایش این بیماری و گزارش سرعت شیوع بیماری اعلام شود.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی و بسیاری از كشورهای دیگر نیز اعلام روزانه آمار مبتلایان را متوقف كرده‌اند. تمركز اصلی كشورهای جهان اكنون روی آموزش همگانی و پیشگیری از گسترش بیشتر این بیماری است، به همین علت سایت اختصاصی آنفلوانزای نوع A به منظور اطلاع رسانی عام و نیز اطلاع رسانی به جامعه پزشكی، پرستاران و ماماها هفته آینده راه‌اندازی می‌‌شود.

وی افزود: تمام افراد مبتلا به این بیماری در كشور تا كنون بدون نیاز به بستری شدن و حتی دارو، با استراحت در منزل و مراقبت درمان شده‌اند، یا افراد جدید تحت درمان هستند و هیچ مورد نگران كننده و مرگ و میری نداشته‌ایم.

زارع نژاد اضافه كرد: در دنیا نیز بیش از 99 درصد موارد ابتلا به این بیماری درمان شده‌اند، بنابراین بیماری آنفلوانزای نوع A یك بیماری كشنده یا مرگ ‌آور نیست، اما سرعت شیوع و انتشار آن بالاست و باید با رعایت اصول بهداشتی از جمله شست و شوی مداوم دست ها، پرهیز از دست دادن و روبوسی به خصوص هنگام بازگشت از سفرهای خارجی و لغو سفرهای غیر ضرور خارجی از آن پیشگیری كرد.

وی گفت: كمیته كشوری آنفلوانزا نیز موضوع این بیماری و حج عمره و تمتع امسال و نحوه آموزش به پرسنل بهداشتی، درمانی و مردم را بررسی كرد.

خبرگزاری فارس

*مطالب مرتبط:

آنفلوآنزای نوع A (خوکی) در ایران

6 اشتباه رایج درباره آنفلوآنزای خوکی

مراقب شیوع آنفلوآنزای خوكی باشید

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.