تبیان، دستیار زندگی
کاکائو حاوی مقادیر فراوانی از فلاونوئیدها است که می‌تواند به افزایش و تسهیل گردش خون در مغز و دیگر اندام ها کمک کند. گرچه بسیاری از مردم بدون توجه به خواص کاکائو و فقط به علت طعم مطبوعش آن را مصرف می‌کنند، اما اعتقاد به خوا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف کاکائو گردش خون را در مغز تسهیل می کند


کاکائو حاوی مقادیر فراوانی از فلاونوئیدها است که می‌تواند به افزایش و تسهیل گردش خون در مغز و دیگر اندام ها کمک کند. گرچه بسیاری از مردم بدون توجه به خواص کاکائو و فقط به علت طعم مطبوعش آن را مصرف می‌کنند، اما اعتقاد به خواص دارویی کاکائو  از دیرباز رایج بوده است. براساس تحقیقات جدید، مشخص شده که کاکائو حاوی فلاونوئیدهاست. این ترکیبات که منشاء گیاهی دارند، حاوی آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها تاثیر عمده‌ای در کاهش فشارخون و تسهیل گردش خون دارند؛ بنابراین همانطور که دیدن جعبه شکلات، باعث خوشحالی شما می شود، مصرف آن هم در صورتی که به طور صحیح و مناسب باشد، در افراد سالم می‌تواند به سلامت قلب و عروق کمک کند.

فلاونوئیدها به باز شدن رگ های خونی کمک می‌کنند و مانع تجمع پلاکت‌ها در دیواره عروق می‌شوند. تاثیر این مواد بر بدن، شبیه آن چیزی است که در داروی آسپرین دیده می‌شود،‌ اما مدت اثر آنها طولانی‌تر است. کاکائو می‌تواند جایگزینی مناسب برای افرادی باشد که به آسپرین حساس هستند. البته متخصصان تاکید می‌کنند که علی‌رغم این مسائل، شکلات مانند هر ماده غذایی دیگر مضراتی دارد، مثلا چربی موجود در شکلات می‌تواند افزایش کلسترول خون را به همراه داشته باشد. بنابراین اگر خواستید شکلات و کاکائو را در رژیم غذایی خود مصرف کنید، باید به همان میزان از مصرف چربی و قند در دیگر غذاهایتان بکاهید تا دچار عوارض منفی آن به خصوص در بیماران کلیوی و مبتلایان به فشارخون نشوید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.