تبیان، دستیار زندگی
رمان شش جلدی «داستان‌های ناگوار» نوشته‌ی «لمونی اسنیكت» با ترجمه‌ی فرزانه‌ی سالمی برای نوجوانان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داستان‌هاي ناگوار براي بچه‌ها
لمونی اسنیكت

رمان شش جلدي «داستان‌هاي ناگوار» نوشته‌ي «لموني اسنيكت» با ترجمه‌ي فرزانه‌ي سالمي براي نوجوانان منتشر شد.

ايبنا نوجوان: آقاي «لموني اسنيكت» نويسنده‌ي عجيبي است. حتي با گشتن در فضاي وب هم نمي‌توان اطلاعات زيادي درباره‌ي او به دست آورد. اين آقاي نويسنده، سال‌هاست كه به واسطه‌ي يكي از دوستانش با مخاطب خود ارتباط برقرار مي‌كند و خبرهاي كتاب‌هايش را به آن‌ها مي‌دهد.

تنها اخباري که در اين سال‌ها درباره‌ي او منتشر شده است، چند جمله از صفحات آخر مجموعه‌ي داستان او با نام «ماجراهای بچه‌های بدشانس» است كه آن‌ها هم چيز زيادی درباره‌ي او به ما نمي‌گويند.

بسياری از خواننده‌ها، خبرهايي را كه از «اسنيکت» و كارهايش  مي‌رسد، باور می‌کنند؛ اما بسياری هم او را يک شخصيت دروغين می‌دانند و حتي مي‌گويند، «اسنيكت» اسم واقعي اين نويسنده نيست. اين عكسي را هم كه در بالاي همين خبر مي‌بينيد، احتمالاً  الكي است! (واي كه بعضي از نويسنده‌ها چقدر مرموزند!)

به هر حال، از اين نويسنده مرموز و عجيب، بعيد نيست كه داستان‌هاي عجيب هم بنويسد. به‌تازگي، كتابي از او با نام «ماجراهاي ناگوار» به كوشش خانم «فرزانه كريمي» ترجمه و منتشر شده است. داستان اين كتاب، درباره‌ي سه برادر با نام‌هاي «وايولت»، «كلاوس» و «ساني» است كه بعد از مرگِ عجيبِ والدينشان براي گذران زندگي مجبور به جدايي و حضور در خانواده‌هايي متفاوت مي‌شوند. اين ماجراها در يك رمان شش جلدي روايت مي‌شوند.

در اين رمان، شخصيتي به نام «كُنت اُولاف» نيز وجود دارد كه در واقع  مسبب اصليِ تمام حوادث ناگوار است.

«داستان‌هاي ناگوار» در ايران به دو شكل منتشر شده است: يك مجموعه‌ي شش جلدي و دو مجموعه‌ي سه جلدي، با قيمت 8000 و 9600 تومان. ناشر كتاب هم انتشارات قدياني است.