تبیان، دستیار زندگی
تغییر لوگوی گوگل به مناسبت سی‌امین سالگرد بازی پک‌من توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند، اما آیا می‌دانید این یادآوری خاطرات قدیمی 120 میلیون دلار از سرمایه مردم زمین را به هدر داده است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز نوستالژیک گوگل

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت سی‌امین سالگرد بازی پک‌من توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند، اما آیا می‌دانید این یادآوری خاطرات قدیمی 120 میلیون دلار از سرمایه مردم زمین را به هدر داده است؟

پکمن

لطفا نگویید که جمعه گذشته لوگوی گوگل رادیده‌اید اما با آن بازی نکرده‌اید؟ هفته گذشته گوگل به مناسبت جشن تولد سی سالگی بازی پک‌من، لوگوی خود را طوری طراحی کرده بود که هر کاربری می‌توانست مدت‌ها با آن بازی کند و لذت ببرد. گرچه این لوگو یک کار نوستالژیک بود و خیلی‌ها را به خاطرات سال‌های دور و نزدیک برد، اما گفته می‌شود نزدیک به پنج میلیون ساعت (دقیقا 4,819,352 ساعت) از وقت کاربران گوگل را به همراه پولی گزاف به هدر داده است.

اگر تا به حال پک من بازی نکرده اید در این سایت می توانید بازی کنید.

به گزارش گیزمودو، Rescue Time یکی از معتبرترین جاهایی است که می‌تواند اطلاعات خوبی راجع به این زمان و پول هدر رفته به ما بدهد. Rescue Time یک ابزار نرم‌افزاری است که به شرکت‌ها و اشخاص امکان می‌دهد که بفهمند زمان و توجه خود را چگونه صرف کرده‌اند و درضمن به آن‌ها کمک می‌کند تا آن را بهبود بخشند. این نرم‌افزار دارای مخزن اطلاعاتی از صدها میلیون توجهی است که ثانیه به ثانیه از هر ساعت کار فرد را به خود اختصاص می‌دهد. پس چه کسی معتبرتر از Rescue Time برای ارائه اطلاعاتی راجع به زمان و پولی است که توسط لوگوی گوگل به هدر رفته است؟

پکمن

Rescue Time با بررسی و مقایسه وضعیت گوگل در جمعه پک‌منی با جمعه قبل از آن توانست به تفاوت‌های بسیار جالب توجهی دست یابد. آنها یک مجموعه تصادفی یازده‌هزارنفری از کاربرانی را که آن روز 3 میلیون ثانیه از وقتشان را در گوگل گذرانده بودند، انتخاب کردند و به این نتیجه رسیدند که جمعه پک‌منی گوگل باعث شده هر کاربر به طور متوسط 36 ثانیه بیشتر از وقت خود را در گوگل بگذراند.

با توجه به این‌که این سایت بزرگ جستجو در روز 23 می (جمعه گذشته) 504,703,000 کاربر داشته و فرض کنیم این پایگاه داده در آن روز نماینده خوبی از نمونه‌های کاربری بوده، می‌توان به این نتایج جالب رسید:

1- پکمن گوگل توانسته است 4,819,352 ساعت از وقت ما را بگیرد.

2- اگر ارزش کار هر کاربر گوگل به طور متوسط معادل 25 دلار در هر ساعت باشد (25هزار تومان برای هر ساعت کار که در خارج از کشور مقدار معمولی است)، جمعا 120,483,800 دلار در آن روز به هدر رفته است.

3- با این مبلغ شما می‌توانید به مدت 6 هفته مزد تمام 19835 کارمند گوگل را از لاری پیج و سرگئی برین (موسسان شرکت) گرفته تا دربان این شرکت بدهید.

4- حال اگر تصور کنیم تمام کسانی که با پک‌من بازی کرده‌اند ارزشی معادل یک کارمند متوسط شرکت گوگل داشته باشند، باید بگوییم که مبلغی معادل 299میلیون دلار به هدر رفته است.

البته باید در نظر داشت که تمای این اعداد و ارقام درصورتی درست هستند که اگر افراد با پکمن بازی نمی‌کردند، حتما یک کار سازنده انجام می‌دادند!

منابع: Rescue Time ، gizmodo

برگرفته از خبرآنلاین

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی