تبیان، دستیار زندگی
با مثبت اعلام شدن آزمایش كریستین وادوژ، آنفولانزای خوكی در اردوی اوساسونا سایه افكند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنفولانزای خوکی به ورزش رسید

كریستین وادوژ هافبک دفاعی تیم فوتبال اوساسونا

با مثبت اعلام شدن آزمایش كریستین وادوژ، آنفولانزای خوكی در اردوی اوساسونا سایه افكند.

به گزارش فارس و به نقل از آس اسپانیا، اردوی تیم فوتبال اوساسونا در منطقه خه‌رس اسپانیا در حال اتمام است و این تیم به زودی راهی پامپلونا می‌‌شود.

نكونام در پامپلونا به تیم خود ملحق خواهد شد. شجاعی هم كه از سه روز پیش وارد اردوی خه‌رس شده با سایر هم‌تیمی‌های خود راهی شمال اسپانیا می‌شود.

با این حال آخرین اخبار از مبتلا شدن كریستین وادوژ، بازیكن مجارستانی اوساسونا به بیماری آنفولانزای خوكی حكایت دارد. به دستور رئیس باشگاه و كادر پزشكی این تیم كلیه سرویس‌های بهداشتی و وسایل عمومی در رختكن تعویض یا تمیز شده‌ است.

سایت رسمی باشگاه اوساسونا از حضور كریستین وادوژ در محیط داخلی باشگاه طی دو هفته اخیر نوشته چرا كه وی مشغول تمدید قرارداد بوده و از قبل اعلام كرده‌بود كه نمی‌خواهد همراه تیم در اردوی خه‌رس باشد.

وادوژ كه در پست هافبك دفاعی بازی می كند، هم اكنون در بیمارستان پامپلونا بستری است.

اینیستا هافبک تیم فوتبال بارسلونا

نگرانی از ابتلای اینیستا به آنفولانزای خوكی

پزشكان بارسلونا در نامه‌ای محرمانه كه توسط خبرنگار اسپورت كاتالونیا فاش شده نگرانی خود از ابتلای اینیستا به آنفولانزای خوكی به مدیرعامل باشگاه منتقل كردند.

آندرس اینیستا در اوایل تابستان و در بازگشت از تعطیلات خود را به كادر پزشكی معرفی كرده و ادعا می‌كند كه از یك بیماری عجیب ویروسی رنج می‌برد.

گویا در معاینات اولیه وی مبتلا به سرماخوردگی و ضعف عضلانی تشخیص داده شده و از بیمارستان مرخص می‌شود اما اكنون حاضر نیست خود را به گروه پزشكی بارسلونا معرفی كند.

اگر ادعای پزشكان بارسلونا مبنی بر وجود علائم آنفولانزای خوكی در اینیستا به حقیقت نزدیك شود اردوی آبی و اناری پوشان دچار بحران می‌شود چرا كه اینیستا از دو روز پیش به اردوی انگلیس بارسلونا ملحق شده و با سایر بازیكنان تمرین كرده‌ است.

بازی های اسلامی در هاله ای از ابهام

برگزاری بازی‌های همبستگی اسلامی در هاله‌ای از ابهام

دبیر كمیته ملی المپیك از ابهام در برگزاری بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی خبر داد.

بهرام افشارزاده در گفت و گو با  فارس درباره اینكه گفته می‌شود به دلیل شیوع بیماری آنفولانزای خوكی احتمال برگزار نشدن بازی های همبستگی كشورهای اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: هنوز چیزی مشخص نیست و این طور نیست كه از اكنون بگوییم این مسابقات برگزار نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل شیوع این بیماری در شرایط خاص و موقعیت ویژه ای هستیم. طی صحبت‌هایی كه با آقای امیدوار رضایی داشتیم ایشان از شیوع بیماری آنفولانزای خوكی در مهر و آبان سخن گفت و به همین دلیل باید با وزارت بهداشت جلسه ای برگزار كنیم.

افشارزاده خاطر نشان كرد: این موضوع همچنین باید در كمیسیون بهداشت مجلس نیز مورد بررسی قرار گیرد و بعد به جمع بندی برسیم. به هر حال سلامت ورزشكاران مهم‌تر است و شاید خیلی از كشورها تا آن زمان نخواهند كه در این مسابقات شركت كنند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری