تبیان، دستیار زندگی
چالش عادل فردوسی پور و شبکه 3 همچنان ادامه دارد تا شایعات در مورد تعطیلی برنامه نود دایره وسیع تری به خود بگیرد.........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه نود در هاله ای از ابهام

برنامه نود در هاله ای از ابهام

چالش عادل فردوسی‏پور و شبکه 3 همچنان ادامه دارد تا شایعات در مورد تعطیلی برنامه نود دایره وسیع‏تری به‏خود بگیرد.

برنامه نود فصل گذشته چند بار تحت فشار قرار گرفت ولی حاضر نشد که ماهیت انتقادی برنامه‏اش را تغییر دهد، از طرفی او حاضر به عقب‏نشینی نیست و در حالی که لیگ برتر حدود ده روز دیگر آغاز خواهد شد پخش برنامه نود در هاله‏ای از ابهام قرار دارد. انتظار مسئولان صدا و سیما برای مذاکره با فردوسی‏پور هنوز نتیجه نداده و آخرین اخبار حاکی از آن است که تلاش‏ها برای راضی کردن عادل ادامه دارد تا او برای راضی کردن عادل ادامه دارد تا او برای پخش سری جدید برنامه نود، با مسئولان صدا و سیما مذاکره کند. او مدتی است بیشتر بر کارهای شخصی‏اش تمرکز کرده و حتی دوستان نزدیک عادل هم وقتی تلاش می‏کنند تا در مورد پخش برنامه نود از او اطلاعات بگیرند، موضوع خاصی دست پیدا نمی‏کنند.

فردوسی پور و برنامه نود

فردوسی‏پور فصل گذشته در چند هفته با مشکلات زیادی مواجه شد و محدودیت‏هایی برای او به‏وجود آمد که مهم‏ترین آن در مورد قسمت دوربین برنامه نود بود. در یکی از برنامه‏ها سیستم ارسال پیامک این برنامه به شکل عجیبی دچار مشکل شد ولی یک هفته بعد شمار شرکت کنندگان در مسابقه به حدی رسید که مشخص شد نود یکی از محبوب‏ترین برنامه‏های سیماست.

به نقل از گل ، فردوسی‌پور جواب هیچ تماس تلفنی را نمی‌دهد. برخی دوستان و آشنایان از عمل جراحی می‌گویند و اینکه او دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد و غیبت او  به همین دلیل است و هیچ شبهه دیگری در خصوص آن مطرح نیست. اما مهمتر از حرف بازگشت عادل و برنامه نود کیفیت این بازگشت است. فشارها روی زبان سرخ او سال گذشته خودش را جلوی دوربین هم نشان داد و مشخص شد نقدهای تند و تیز او را بسیاری بر نمی‌تابند. اگرچه برنامه فردوسی‌پور با کیفیت گذشته باز هم روی آنتن رفت اما منابع نزدیک به تلویزیون از اصلاح آیتم‌های مورد مناقشه مثل «دوربین نود» در شروع دور جدید این برنامه خبر دادند و اینکه عادل مثل گذشته نمی‌تواند خط قرمزها را زیر پا گذاشته و از آن عبور کند. همین شایعات و حرف و حدیث‌ها حساسیت‌ها را در مورد بازگشت و یا ترجیحش به گذشتن از خیر برنامه‌ای خنثی دو چندان کرده است.

عادل فردوسی پور در کنار شفیع

فردوسی‌پور باهوش‌تر از آن است که نداند محبوبیت و جایی که برنامه‌اش در افکار عمومی فوتبال باز کرده است از صدقه سر همین صراحت لهجه است که اگر گرفته شود فرقی برای تمیز دادن او با نمونه‌های مشابه و پرشمار در تلویزیون نیست. آقا زمانی، مدیر گروه ورزش شبکه سه و پورمحمدی رییس این شبکه در گفت‌وگوهایی پراکنده تاكید دارند که با شروع لیگ، فردوسی‌پور و نود با همان کیفیت گذشته روی آنتن خواهد رفت. ادعایی که خود عادل با سکوت معنی‌دارش آن را تأیید نکرده است و برای رسیدن به جواب آن باید یکی، دو تا دوشنبه کسل‌بار دیگر را هم تحمل کرد و منتظر ماند.

در حالی که پخش نود برای فصل جدید لیگ برتر هنوز قطعی نشده و شایعات زیادی پیرامون این اتفاق شنیده می‏شود، عادل فردوسی‏پور راه جدیدی را در فوتبال امتحان می‏کند او هفته گذشته قراردادی با نشر چشمه امضا کرد تا در ماه‏های آینده کتاب «فوتبال در برابر دشمن»  سایمون کوپر را ترجمه کند. اتفاقی که بیش از گذشته شائبه قطع همکاری او با مدیران صدا و سیما را تقویت می‏کند و وقت آزادی که او برای ترجمه کتاب دارد به خوبی ثابت می‏کند فردوسی‏پور فعلاً به دنبال اجرای نود در فصل جدید لیگ برتر نیست.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری