تبیان، دستیار زندگی
سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به اینجا آمده‌ام كه از حیثیت خود دفاع كرده و پرسپولیس را تكان بدهم ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس را تكان می‌دهم

کرانیکار سرمربی جدید پرسپولیس

سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به اینجا آمده‌ام كه از حیثیت خود دفاع كرده و پرسپولیس را تكان بدهم.

زلاتكو كرانیكار سرمربی جدید پرسپولیس در نشست خبری این باشگاه تاكید كرد: از همه‌ی كسانی كه برای خوشامدگویی به من به اینجا آمده‌اند، تشكر می‌كنم. با توجه به این كه هموطنان من در گذشته در باشگاه‌های ایران فعالیت كرده‌اند، فوتبال ایران را می‌شناسم. می‌دانم به باشگاهی آمده‌ام كه بزرگ است و تاریخ عظیمی در فوتبال ایران دارد. با قراردادی كه با پرسپولیس بسته‌ام، به دنبال آن هستم كه این تیم بزرگ را به جایگاهی كه قبلا در آن قرار داشت، برسانم اما، این یك كار گروهی است. هیات مدیره و اعضای تیم به من اطمینان دادند كه تیم را همراهی می‌كنند و با توجه به تجربه‌ای كه دارم، مطمئنم تمام تجربیات خود را به پرسپولیس منتقل می‌كنم و اطمینان دارم به نتایج مثبتی می‌رسیم.

وی تاكید كرد: براساس صحبتی كه با مسوولان تیم داشتم، یكی از مربیان خوب كه نام بزرگی دارد را به پرسپولیس خواهم آورد كه بسیار از كار او راضی هستم. البته تمام مربیانی كه هم اینك در باشگاه پرسپولیس حضور دارند فعالیت خود را با این باشگاه ادامه خواهند داد. دستیار جدید "اسكویچ" نام دارد، دروازه‌بان سابق یوگسلاوی و مربی تیم ملی كرواسی بوده است. اسكویچ مربی دروازه‌بان‌ها نبوده و مشكلی برای حضور عابدزاده به وجود نخواهد آمد.

نشست خبری کرانیکار

به نقل از ایسنا ، كرانیكار خاطرنشان كرد: برای شروع دیر شده است ولی با اطمینانی كه به دستیاران دارم و با شناختی كه در این دو هفته از تیم پرسپولیس بدست خواهم آورد، امیدوارم هرچه سریع‌تر ناهماهنگی‌ها جبران شود و این تیم به جایگاه اصلی خود برسد. برنامه‌ی كوتاه مدت من آشنایی اولیه با پرسپولیس است و سپس برنامه‌های بعدی را در دستور كار قرار خواهم داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسید شما مربی حرفه‌ای هستید، با توجه به قهر هواداران این باشگاه چه مشاوره‌ای گرفته و چه شناختی از فرهنگ ایران دارید؟ گفت: طی صحبت‌هایی كه با سایرین داشتم همه به دو مساله تاكید كردند. اول اینكه تیم پرسپولیس باید ببرد و انتظار تماشاگران فقط برد است، دوم اینكه تیم باید خوب بازی كند. قبول دارم كه تیم فوتبال باید نتیجه بگیرد و بازی‌ها را باید خیلی خوب آغاز كند اما، از همه می‌خواهم كه صبور باشند و مطمئن باشند در این مدت تیم آماده خواهد شد و طرفداران هم آماده می‌شوند و ما می‌خواهیم یك سیستم جدید را در پرسپولیس ایجاد كنیم.

کرانیکار

كرانیكار در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران كه پرسید معمولا هواداران معتقدند اكثر مربیان خارجی كه به پرسپولیس می‌آیند، فقط به دستمزد فكر می‌كنند و تیم برای آنها اهمیتی ندارد، برای پاك كردن این ذهنیت از ذهن تماشاگران چه تصمیمی دارید؟ تاكید كرد: قبول دارم كه امروزه در دنیا بحث فوتبال، بحث تجارت است. در این تجارت هم فوتبال است هم پول. اما، مساله‌ای كه حایز اهمیت است این است كه اعتبار مربی نیز در وسط قرار می‌گیرد. من به اینجا نیامده‌ام كه فقط پول بگیرم. آمده‌ام هم پول بگیرم هم با تیم بازی كنم. چون پای اعتبار من وسط است. امیدوارم با كمك یكدیگر بتوانیم با هواداران در یك جبهه باشیم و تیم را به جایی برسانیم كه همه با هم یك خانواده را تشكیل دهیم.

وی در ارتباط با این سوال كه با توجه به بحث‌هایی كه در لیگ ایران در ارتباط با منشور اخلاقی، عدم استفاده از كروات و... حاكم است و مباحث مطرح شده در ارتباط با دائم الخمر بودن شما، نظرتان در این رابطه چیست؟ گفت: 35 سال به عنوان بازیكن و مربی در این شغل بوده‌ام و در جاهای مختلفی كار كرده‌ام. در همان جا نیز مسایل مختلفی مطرح می‌شد اما، من تمام توجهم را به بازی متمركز كردم تا بتوانم نتایجی كه می‌خواهم بگیرم. من با این مسایل آشنا هستم و فقط تفكر من روی فوتبال است و با آن كار می‌كنم. من بحث روزنامه نگاران را می‌دانم. در همه جای دنیا از این داستان‌ها زیاد است. مساله‌ی دائم الخمر بودن خود را تكذیب می‌كنم.

کرانیکار سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس

وی در ارتباط با حضور بازیكنان بزرگ در پرسپولیس تاكید كرد: ما به صورت یك تیم عمل می‌كنیم. من روبه‌روی بازیكنان بزرگ نمی‌ایستم. در ارتباط با مدیریت باشگاه نیز از همان روز اول كه با پرسپولیس مذاكره كردم، گفتم دست من باید باز باشد. اما، از كمك و همكاری اعضای باشگاه و هیات مدیره استفاده خواهم كرد. من از آنها كمك فكری می‌گیرم اما، تصمیم گیرنده‌ی آخر خود من هستم. سرمربی پرسپولیس در پایان گفت: از تمام خبرنگاران، هواداران و علاقه‌مندان به پرسپولیس تقاضا دارم كه از این تیم حمایت كنند تا بتوانیم پرسپولیس را تكان دهیم و به موفقیت برسیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری