تبیان، دستیار زندگی
م عمل كنم مـن مـربی حـرفه‌ای نیستم، یك آمـاتـورم! اصول را زیر پا نگذاریم كه پست و مقام حفظ شود محمد مایلی كهن سرمربی تیم فوتبال پیكان كه بعدازظهر امروز پس از نشست مشترك خود با مدیرعامل باشگاه پیكان رسما از ادامه‌ی فعالیت در ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایلی كهن پس از خداحافظی:

نمی‌توانستم بر خلاف عقایدم عمل كنم
مـن مـربی حـرفه‌ای نیستم، یك آمـاتـورم!
اصول را زیر پا نگذاریم كه پست و مقام حفظ شود


محمد مایلی كهن سرمربی تیم فوتبال پیكان كه بعدازظهر امروز پس از نشست مشترك خود با مدیرعامل باشگاه پیكان رسما از ادامه‌ی فعالیت در تیم پیكان كناره‌گیری كرد گفت: «نتوانستم بر خلاف عقایدم فعالیت كنم.»

سرمربی تیم فوتبال پیكان اظهار كرد: بعدازظهر امروز نشستی را با حضور مدیرعامل باشگاه پیكان داشتیم و پس از این جلسه برای همیشه از تیم فوتبال پیكان خداحافظی كردم.

وی افزودŽ: به هر حال هر مربی عقاید خاص خودش را دارد و در این زمینه فكر می‌كنم طبیعی باشد كه بخواهم با پیكان همكاری‌ام را ادامه ندهم.

مایلی كهن با بیان اینكه نتایج كسب شده تیم پیكان در زمان حضورش مطلوب نبوده است، خاطرنشان كرد: این حق باشگاه پیكان است كه تصمیم لازم را برای كسب نتایج مورد علاقه‌اش اتخاذ كند. یك مربی ممكن است بخواهد كه آرایش تیمی، نوع تمرین، چینش بازیكنان و سایر موارد را دیگران تعیین كنند و او فقط حقوق دریافت كند اما من براساس معیار و الگوهای خودم چنین مواردی را نمی‌پذیرم.

مایلی كهن گفت: پس از عدم توافق با باشگاه پیكان از بازیكنان تیم خداحافظی كردم و در مدت 55 روز حضورم در باشگاه پیكان علیرغم فرصت اندك نتایج خوبی حاصل نكردیم. من مربی حرفه‌ای نیستم! من یك مربی آماتورم!

مایلی كهن مربی نیست كه برای رسیدن به پیروزی معترض بشود، تماشاگر را تحریك كند. من مربی بودم كه به تیم حریف گفته‌ام كه اگر با ما بازی دارید زمین اینجا در اختیار شماست و می‌توانید در این زمین تمرین كنید، یا اینكه در بازی برابر شموشك با اینكه دو بر صفر عقب بودیم یكی از بازیكنان ما حركت فوق‌العاده خشنی را روی بازیكن حریف انجام داد و اخطار گرفت و من در رختكن با او برخورد كردم و به او گفتم؛ حق نداری بازیكن حریف را بدون توپ بزنی تا به نتیجه برسیم.

وی خاطرنشان كرد: پیكان تیم خوبی است، امكانات مناسبی دارد. به خود بازیكنان گفته‌ام جایگاه پیكان قعر جدول نیست، امیدوارم از هفته‌ی آینده روند رو به رشد تیم پیكان آغاز شود. قطعا مایلی كهن نیز از این نتایج خوشحال خواهد شد.

مایلی كهن افزود: از تمام كسانی كه در مدت حضورم در پیكان به كادر فنی لطف داشته‌اند تشكر می‌كنم. از سردار مقدم، شهسواری، طالبیان، دكتر منطقی و تمام مدیران باشگاه پیكان تشكر می‌كنم و امیدوارم كه این تیم بتواند به جایگاه شایسته‌ی خود برسد.

مایلی كهن خطاب به مدیران باشگاه پیكان به خبرنگار ایسنا گفت: «اگر قرار است در زندگی اصولی را سر لوحه‌ی كار قرار دهیم و پیش برویم نباید در بین راه اگر به موفقیت نرسیدیم آن را زیر پا بگذاریم. نگران نباشیم كه موقعیت‌هایمان را از دست می‌دهیم. هیچ موقع نگران نباشیم. تن به هیچ خفت و خاری ندهیم كه پست و مقام را حفظ كنیم.»

سرمربی سابق تیم ملی امید ایران در پاسخ به این سئوال كه چرا پست مدیر فنی تیم پیكان را نپذیرفته‌اید تاكید كرد: همیشه در شرایط‌های مختلف تعارفهایی مطرح می‌شود. پست مدیر فنی نیز تعارف بود. هر چه بود تمام شد، ممكن است ما در بعضی از جاها جدل هم كرده‌ باشیم اما مایلی كهن كسی نیست كه نمك بخورد و نمكدان بشكند. در این مدت مشكلات زیادی داشتیم اما با وجود تلاش‌های زیاد نتوانستیم به موفقیت دست یابیم.

مایلی كهن تاكید كرد: استعفا نكرده‌ام؛ فقط خداحافظی كردم! چراكه به توافق نرسیدیم. روز اولی كه قرارداد بستیم همه چیز مشخص بود، براساس قرارداد باید عمل می‌كردیم یا من به قرارداد عمل نكرده‌ام و یا باشگاه از مفاد قرارداد تخطی كرده است.

وی به ایسنا گفت: همه به خصوصیات اخلاقی مایلی كهن واقفند یا نباید به دنبال من می‌آمدند و یا اینكه اگر آمدند نباید خلاف دیدگاهم عمل شود.

مایلی كهن در پایان با بیان اینكه جزء كسانی نیستم كه معتقد باشم «اگر قرار است دیگ برای من نجوشد برای هیچكس دیگر هم نجوشد» ابراز امیدواری كرد كه روند رو به رشد تیم پیكان از هفته‌ی آینده آغاز شود.