تبیان، دستیار زندگی
اگر شما از آن افرادی هستید كه تمام روز را پشت میز كار می‌كنید و فرصت ورزش كردن ندارید نگران نباشید. حتی در محل كار نیز می‌توانید به تناسب اندام دست پیدا كنید ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لاغر شدن در محل کار

ورزش کردن در محل کار

اگر شما از آن افرادی هستید كه تمام روز را پشت میز كار می‌كنید و فرصت ورزش كردن ندارید نگران نباشید. حتی در محل كار نیز می‌توانید به تناسب اندام دست پیدا كنید. اگر همه سعی خود را به كار می‌گیرید و قبل یا بعد از كار، مدت زمانی را به ورزش اختصاص می‌دهید، برای ورزش مشكلی ندارید اما گاهی پیدا كردن فرصتی برای ورزش كردن به خصوص برای افرادی كه مشغله زیادی دارند بسیار مشكل است.

اگر شما هم چنین مشكلی دارید می‌توانید از این روش‌ها استفاده كنید :

حتما این روش را بارها شنیده‌اید. ماشین خود را در محل دورتری پارك كنید و مسیر بیشتری را پیاده بروید. همچنین می‌دانید كه بهتر است به جای آسانسور از پله‌ها استفاده كنید اما روش‌های دیگری هم هستند كه باعث می‌شود در محل كار كالری بیشتری بسوزانید. به این طریق می‌توانید ورزش در محل كار را جزیی از برنامه روزانه خود قرار دهید.

رفت و آمد خود به محل كار را دست كم نگیرید. اگر مسیرتان كوتاه است پیاده به سر كار بروید یا از دوچرخه استفاده كنید. اگر مسیر شما دور است طوری زمان خود را تنظیم كنید كه وقتی از مترو، اتوبوس یا تاكسی استفاده می‌كنید بتوانید زودتر پیاده شوید و بقیه مسیر را پیاده طی كنید.

دنبال فرصتی برای ایستادن بگردید. وقتی شما در حالت ایستاده قرار دارید بیش از حالت نشسته كالری می‌سوزانید. به جای نشستن پشت میز تا آنجا كه می‌توانید از میزهای بلند یا از طاقچه‌ها و گوشه هایی كه امكان كار كردن در حالت ایستاده را به شما می‌دهند استفاده كنید.

ناهار را در حالت ایستاده بخورید. به جای تلفن زدن به اتاق‌های دیگر با پای خودتان پیغام‌ها را برسانید.

لاغر شدن در محل کار

مراقب زمان استراحت خود باشید. به جای اینكه برای استراحت با شتاب به سمت خوراكی‌ها بروید كمی‌قدم بزنید یا حركات كششی ملایم انجام دهید. كشش ملایم و صحیح گردن، عضلات پشت، دست‌ها، پاها و شانه‌ها بسیار مفید هستند.

اجتماعی باشید و همكارانتان را نیز به قدم زدن در هر زمانی كه بتوانید دعوت كنید. در این صورت انگیزه شما نیز بیشتر می‌شود و از فعالیت خود بیشتر لذت می‌برید.

ابه نقل از ایران ورزشی ، گر كار شما طوری است كه به خودی خود پیاده روی دارد تند‌تر راه بروید، گام‌های بلند بردارید و همزمان نفس‌های عمیق بكشید.

اگر مسافرت‌های كاری و ماموریت‌های خارج از شهر دارید وسایل و چمدان‌ها را خودتان حمل كنید. در محل‌هایی اقامت كنید كه وسایل ورزشی در دسترس شما باشد یا برخی وسایل سبك ورزشی مانند طناب، باندهای كشی یا دمبل‌های كوچك را با خود ببرید.

در نهایت هرچه در محل كار بیشتر فعالیت كنید، بیشتر و تندتر راه بروید، تنقلات و میان وعده‌های كمتری بخورید و سریعتر كار كنید كالری بیشتری مصرف خواهید كرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری