تبیان، دستیار زندگی
ارنی برندتس سرمربی هلندی تیم فوتبال راه آهن از حضورش در این تیم و مربیگری در ایران ابراز رضایت کرد.........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران خانه دوم من است

برندتس سرمربی هلندی تیم فوتبال راه آهن

ارنى برندتس سرمربی هلندى تیم فوتبال راه آهن از حضورش در این تیم  و مربیگرى در ایران ابراز رضایت كرد.

وی گفت: من در اینجا سعى مى كنم همه چیز را مثبت ببینم و واقعاً خوشحالم كه در راه آهن هستم. همسرم براى چهار روز به ایران آمد و وقتى با من صحبت مى كرد معتقد بود افكار و روحیه ام عوض شده است. من اهل بزرگنمایى نیستم و حالا با خوشحالى مى گویم كه خانه دوم من ایران است.

برندتس در مقابل خبرنگاران

این مربى هلندى درباره اینكه براى زندگى در ایران با مشكل رو به رو شده یا نه تأكید كرد: طبیعى است كه در هفته هاى اول وقتى وارد كشورى جدید مى شوید براى شناختن محیط اطراف با مشكلاتى رو به رو باشید اما كم كم چه در مورد مسئله كار و چه زندگى متوجه موقعیت ها مى شوید، من در ایران دوستان خوبى پیدا كردم و ایرانى ها را مردمانى مهربان دیدم.

برندتس درباره این موضوع كه پیش از حضورش در ایران در هلند چه نظرى درباره حضور وى در راه آهن داشتند تصریح كرد: وقتى با این پیشنهاد رو به رو شدم خیلى ها با دید منفى به این پیشنهاد نگاه كردند و مى گفتند چرا ایران، اما من به آنها گفتم در چهار روزى كه در ایران بودم همه چیز را بررسى كردم و با دید باز این تیم را انتخاب كردم. من در مصاحبه هاى خود با رادیو و تلویزیون هلند واقعیت هاى ایران را مطرح كردم. هدفم این است كه تصویر واقعى ایران را در هلند نشان دهم. وى افزود: برخلاف آنچه در غرب از ایران منفى مى نویسند من همه چیز را در این كشور مثبت دیدم. احساس خوبى در ایران دارم و دوست دارم تجربیات جدیدى بیاموزم.

برندتس سرمربی هلندی تیم فوتبال راه آهن

به نقل از خبر آنلاین ، این مربى در پاسخ به این سؤال كه تا قبل از حضورش در ایران چه شناختى از این كشور داشته است، گفت: از وقتی به ایران آمدم نگاهم به كشور شما متفاوت شده است. به نظر من خیلى مسائل در مورد ایران گفته نمى شود البته این را هم بگویم كه یك سال قبل  پیشنهادى از ایران داشتم و همان موقع با همسرم از طریق اینترنت در مورد ایران به كسب  اطلاعات پرداختیم و فهمیدیم برخلاف تبلیغات ایران كشور خوب با جاده هاى زیبا، خیابان هاى مدرن و ساختمان هایى با معمارى هاى زیباست. حتى سردبیر معروف روزنامه ا ى. دى در هلند كه فرد روشنفكرى است به من گفت تصمیم خوبى گرفتم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری