تبیان، دستیار زندگی
کریس رونالدو حالا آماده است تا سوپراستار کهکشانی‌های رئال باشد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بارسا برایم مهم نیست

رونالدو در تمرینات رئال

کریس رونالدو حالا آماده است تا سوپراستار کهکشانی‌های رئال باشد.

او می‌خواهد برعکس هموطنش فیگو در رئال به فراموشی سپرده نشود و چون سلف خود دیوید بکام در حاشیه‌های این تیم غرق نباشد. او از روزگار جدید با مارکا سخن گفته است.

تصمیم ترک منچستر به مقصد رئال، تصمیم سختی بود؟

اصلاً آسان نبود. من از زمانی که 18 ساله بودم در منچستر بازی می‌کردم و عناوین زیادی را با این تیم کسب کرده بودم.

آیا دوست داری که ژابی آلونسو هم به رئال بیاید؟

من شخص مناسبی برای صحبت کردن در این باره نیستم. ژابی بازیکن بزرگی است ولی با من رقابت نمی‌کند. من در این رابطه نظر خودم را دارم ولی آن را نمی‌گویم.

باید مقابل ماکسولی به میدان بروی که با 5/4 میلیون یورو به بارسا پیوسته ولی تو 96 میلیون یورو قیمت داری. در این زمینه چه حسی داری؟

بسیار خوب. کیفیت بازیکنان با قیمت وجهی که برای آنها پرداخت شده، سنجیده نمی‌شود. ماکسول بازیکن بسیار بزرگی است ولی برای من مهم نیست که بارسا چه بازیکنانی می‌خرد و باید نهایت تمرکزم را برروی تیم مادریدی قرار دهم.

در تمرینات فیزیکی رئال با منچستر تفاوتی را حس می‌کنی؟ آیا همه چیز به حالت عادی پیش می‌رود؟

یک هفته است که با این سیستم تمرین می‌کنم ولی در طول حضورم در منچستر هرگز در طول روز سه جلسه تمرین نکرده بودم. به نظرم بسیار خوب است، چرا که تمرینات بسیار خوب هستند. تمرینات فیزیکی و تمرین با توپ. بازیکنان رئال هم با بازیکنان منچستر تفاوت‌های زیادی دارند ولی همه چیز خوب است.

رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید

چه تفاوت‌هایی میان مطبوعات اسپانیایی و انگلیسی می‌بینی؟

اسپانیایی‌ها فوق‌العاده‌اند و انگلیسی‌ها بسیار خوبند. هر یک کار خود را انجام می‌دهند. آنهایی که در مورد من یا زندگی‌ام صحبت می‌کنند هم برایم تفاوت چندانی ندارد. من باید کارم را انجام دهم و با احترام به تمام خبرنگاران باید بگویم که همه آنها از یک خانواده هستند.

در مورد پروژه منچسترسیتی چطور فکر می‌کنی؟ آیا ممکن است تو هم روزی به این تیم بپیوندی؟

هیچ. . . . هرگز. آنها سعی می‌کنند تیم بزرگی را با در اختیار گرفتن بازیکنان بزرگ بسازند که از نظر من مشکلی ندارد و برای منچستر، چلسی و آرسنال مشکل‌ساز خواهد شد. من بیشتر به بارسلونا و والنسیا فکر می‌کنم.

از پیوستن مایکل اوون به منچستر تعجب نکردی؟

او بازیکن بسیار باتجربه‌ای است و تصمیم بسیار خوبی است که پیراهن شماره 7 را به اوون داده‌اند، چرا که بازیکن بسیار خوب و توانایی است.

پس از فینال رم مقابل بارسلونا، انگیزه‌های زیادی داری که بار دیگر مقابل شاگردان گواردیولا به میدان بروی. نه؟

بازی کردن مقابل تمام تیم‌ها به من انگیزه می‌دهد. اصلاً نگران بارسلونا نیستم. اگر نتوانیم در دو دیدار رفت و برگشت مقابل بارسا به پیروزی برسیم که قهرمان نخواهیم شد. ولی بازیهای بسیار خوبی خواهند بود، چرا که هر دو تیم بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار دارند.

رونالدو

دوست داری بازی کردن در کنار کدام بازیکنان را تجربه کنی؟

پاسخ دادن به این پرسش بسیار سخت است. از نظر من تمام بازیکنان خوب هستند و حضور در چنین رختکنی بسیار خوب است. زمانی که بازیکنان خوب زیادی در رختکن یک تیم باشند، بازی کردن با تنها یازده بازیکن بسیار سخت است ولی این پلگرینی است که باید تصمیم نهایی را بگیرد.

سطح فوتبال کدام بازیکن تو را متعجب ساخت؟

همه. همه ما بسیار خوب تمرین می‌کنیم و همیشه یکی از بازیکنان جلب توجه می‌کند. گوتی فوق العاده است، او بسیار خوب تمرین می‌کند و بقیه هم نهایت تلاششان را به کار می‌گیرند. هدف این است که همه نهایت سعی شان را به کار ‌گیرند. تیم فوق العاده است و تک تک بازیکنان به هم انگیزه می‌دهند.

همه جوانان از تو امضا می‌گرفتند، دقیقاً مثل بکام در سال‌ها قبل.

همیشه بسیار مهم است که به احساسات جوانان اهمیت بدهی. من هیچ وقت دوست ندارم از کسی تقلید کنم، بکام، بکام بود و من کریستیانو هستم. دوست ندارم مثل بقیه باشم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری