تبیان، دستیار زندگی
کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تا شکل مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 به همان روش بازیهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی باشد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سقوط ایران برای جام جهانی 2014

جنگ ایران برای صعود مستقیم

کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تا شکل مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 به همان روش بازیهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی باشد.

به نقل از ایسنا، به این ترتیب پنج تیم برتر مانند همین دوره مستقیماً به دور سوم می آیند و 38 تیم دیگر بصورت رفت و برگشت دیدار می کنند.

بعد یازده تیم برتر بطور مستقیم به دور دوم می آیند و 8 تیم پایین تر در مرحله دوم همان بازیها دیدار می کنند.

سپس چهار تیم برنده از بازیهای رفت و برگشت به علاوه یازده تیمی که قبلاً بالا آمده بودند به جمع پنج تیم نهایی می پیوندند تا 20 تیم شوند و در پنج گروه چهار تیمی قرار بگیرند.

ایران - امارات

در نهایت از هر گروه دو تیم بالا می آید تا 10 تیم در دو گروه پنج تیمی بازی کنند و دو تیم از هر گروه بطور مستقیم به جام جهانی برزیل بروند.

تیم های سوم هر گروه نیز مانند همین دیدار بحرین و عربستان در بازی پلی آف بازی خواهند کرد تا برنده به مصاف پلی آف آخر برابر قهرمان اقیانوسیه برود و تکلیف تیم پنجم مشخص شود.

به این ترتیب ایران که نتوانسته در میان 5 تیم برتر آسیایی در انتخابی جام جهانی 2010 قرار بگیرد در دور بعدی بازیها باید از یک مرحله زودتر دیدارهای انتخابی جام جهانی را شروع کند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری