تبیان، دستیار زندگی
در 20 جولای 1969 ، رویای دیرینه انسان محقق شد و دو فضانورد آمریکایی به نام‌های «نیل آرمسترانگ» و «باز آلدرین» به عنوان نخستین انسان ها به کره ماه قدم گذاشتند. این گام تاریخی بشر را به این فکر واداشت که کره زمین را ترک کند و به اکتشافات تازه‌ای دست بزند./
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشمند آلمانی ناسا جدیدترین کتاب خود را رونمايي کرد
 دانشمند آلمانی ناسا جدیدترین کتاب خود را رونمایی کرد

در 20 جولای 1969 ، رویای دیرینه انسان محقق شد و دو فضانورد آمریکایی به نام‌های «نیل آرمسترانگ» و «باز آلدرین» به عنوان نخستین انسان ها به کره ماه قدم گذاشتند. این گام تاریخی بشر را به این فکر واداشت که کره زمین را ترک کند و به اکتشافات تازه‌ای دست بزند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، اگر چه «یسکو فون پاتکمر» نویسنده و دانشمند آلمانی در پروژه نخستین حضور بشر روی کره ماه دخیل بوده، اما نام وی آنقدرها آشنا نیست.

این دانشمند نویسنده، چهارشنبه و در آستانه چهلمين سالگرد پا گذاشتن انسان بر خاك كره ماه، جدید‌ترین کتاب خود با عنوان «ماجرای آپولوی 11- از فرود بر روی ماه تا کشف مريخ» را در شهر «گوتینگن» آلمان رونمایی کرد. این مراسم در تالار مرکزی کنفرانس دانشگاه این شهر برپا شد.

او از جمله کسانی است که در تحقق پروژه ساخت ایستگاه بین‌المللی فضایی «آی.اس.اس» مشارکت کرده است.

جدیدترین کتاب «یسکو فون پاتکمر» روایتی هیجان‌انگیز از سفر هشت روزه سفینه آپولو 11 به دور کره ماه است و نيز  ماموریت موفقیت‌آمیزی که منجر به ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی «آی‌اس‌اس» روی سیاره مريخ يا سیاره قرمز شد.

این کتاب 284 صفحه ای در ماه گذشته میلادی توسط انتشارات « هربیگ » منتشر شد.

«یسکو فون پاتکمر» درسال 1933 در شهر لایپزیک آلمان متولد شده و پیش از این کتاب‌های متعددی را نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به «دنیای بدون انسان»، «مرحله ششم» ، «پروژه هزاره مريخ» و «از آپولو تا آی‌اس‌اس» اشاره کرد.