تبیان، دستیار زندگی
کثیف ترین محل در هر خانه ، آشپزخانه می باشد. زیرا در این محل است که با لاشه حیوانات در سینک ظرفشویی و روی میز کابینت کار می کنیم. همان طور که می دانید گوشت خام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا می دانید که...؟

 اسکاچ

نظافت یکی از فراگیر ترین فعالیت ها در امور خانه داری است . و خانم های خانه دار روزانه با موارد بسیاری از این دست بر خورد می کند . اغلب افراد برای تمیز کردن میز کابینت و سینک و هر آنچه در آشپزخانه می باشد از اسفنج یا اسکاچ استفاده می کنند. با توجه به موارد استفاده از اسکاچ ، احتمال وجود انواع میکروب ها حتی باکتری های مختلف در آن زیاد می باشد.

بعد از هر بار استفاده از اسفنج آن را خشک کنید. خشکی مانع از رشد میکروب ها می شود.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز، گفته می شود که خانه از امنیت و سلامت کافی برخوردار است. اما بد نیست بدانید که در همین مکان امن نیز ممکن است دست به اقداماتی بزنیم که به نظر سالم است اما سلامت افراد خانه را به خطر می اندازد. خانه محلی است که 65% از سرماخوردگی ها و بیش از نیمی از مسمومیت های غذایی در آن اتفاق می افتد. آنچه در خانه انجام می دهیم تاثیر به سزایی در حفظ و پایایی سلامتی دارد. در ادامه به یک مورد از فعالیت های خانگی که ممکن است منجر به بیماری شود اشاره می کنیم.

استفاده از اسکاچ(اسفنج)

کثیف ترین محل در هر خانه ، آشپزخانه می باشد. زیرا در این محل است که با لاشه حیوانات در سینک ظرفشویی و روی میز کابینت کار می کنیم. همان طور که می دانید گوشت خام حاوی باکتری E.Coli و سالمونلا به همراه سایر ویروس ها و باکتری ها می باشد. اغلب افراد برای تمیز کردن میز کابینت و سینک و هر آنچه در آشپزخانه می باشد از اسفنج یا اسکاچ استفاده می کنند. با توجه به موارد استفاده از اسکاچ ، احتمال وجود انواع میکروب ها حتی باکتری های مختلف در آن زیاد می باشد. این وسیله ساده ترین و کثیف ترین شی ء آشپزخانه است. می توان گفت که هر چه حساسیت بیشتری برای تمیز کردن میز آشپزخانه با استفاده از اسفنج مورد نظر داشته باشیم، میکروب بیشتری را پخش می کنیم.

ظرفی را پر آب کنید و اسکاچ را داخل آن قرار داده تا حرارت ببیند. به موازات افزایش حرارت، باکتری ها کشته خواهند شد.

راه حل: برای رهایی از این همه آلودگی بهتر است قبل از استفاده از اسفنج آن را در محلول آب و سفید کننده(وایتکس) قرار دهیم. این ساده ترین و ارزان ترین روش برای حفظ سلامت آشپزخانه می باشد. بعلاوه بعد از هر بار استفاده از اسفنج آن را خشک کنید. خشکی مانع از رشد میکروب ها می شود. روش دیگر برای ممانعت از رشد باکتری ها در اسفنج یا اسکاچ آشپزخانه ، حرارت دادن آن است. برای این کار لازم است ظرفی را پر آب کنید و اسکاچ را داخل آن قرار داده تا حرارت ببیند. به موازات افزایش حرارت، باکتری ها کشته خواهند شد.

تنظیم همراه با تغییر: کهتری

مقالات مرتبط

کلکسیونی از لکه برها

خانه نگو، بهشت بگو

خواندنی های خوردنی

رازهای نهفته درآشپزی

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

کدبانوی دیجیتالی

نوعروسان موفق بخوانید

اگر بدانید بهتر است

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.