تبیان، دستیار زندگی
یك متخصص زنان و فلوشیپ نازایی گفت: سقط جنین‌ هایی كه توسط افراد غیر پزشك با استفاده از امكانات غیر قانونی صورت می ‌گیرند، باعث...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عوارض سقط جنین‌ های غیر قانونی

جنین

یك متخصص زنان و فلوشیپ نازایی گفت: سقط جنین‌ هایی كه توسط افراد غیر پزشك با استفاده از امكانات غیر قانونی صورت می ‌گیرند، باعث اختلال‌ های قلبی- عروقی و عفونت‌ های شدید و در مواردی باعث خارج شدن رحم از بدن مادر و در نهایت ممكن است منجر به مرگ مادر ‌‌شوند.

ساغر صالح ‌پور، متخصص زنان و فلوشیپ نازایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: بروز سقط جنین در زنان بیشتر به صورت خود به خودی اتفاق می ‌افتد که بدون استفاده از راه ‌های دارویی یا مكانیكی برای تخلیه رحم صورت می‌ گیرد. در این سقط‌ های غیر عمدی ممكن است محتویات حاملگی به طور كامل از رحم خارج و رحم جمع شود كه مشكل خاصی ایجاد نمی‌ كند.

وی اضافه كرد: اگر بقایای جنین در رحم باقی بماند، می‌ تواند مشكلات بسیار زیادی برای مادر به وجود آورد، به طوری که باعث خونریزی ‌های شدید، شوك و حتی مرگ در زنان شود. زنانی كه سقط ‌های جنین خود‌ به ‌خود ناقص دارند، به دلیل باز بودن دهانه رحم و باقی ماندن بقایای جنین، دچار عفونت ‌های شدید می شوند كه موجب چسبندگی لوله رحم می شود. به همین دلیل، این بقایا به وسیله كورتاژ در محیط های بهداشتی استریل خارج می ‌شود.

سقط جنین

این متخصص زنان و فلوشیپ نازایی افزود: سقط جنین غیر قانونی در واقع سقط جنین ‌هایی است كه توسط پزشكان غیر مسئول، افراد غیر پزشك و با استفاده از امكانات غیر قانونی صورت می‌ گیرد و توسط شخصی انجام می ‌گیرد كه مورد تأیید قانون كشور نیست و این گونه سقط‌ های غیر قانونی اغلب با خونریزی شدید، عفونت و شوك عفونی همراه هستند و در اكثر موارد منجر به مرگ مادر می ‌شوند.

صالح‌پور گفت: درمان‌ های دارویی برای سقط جنین‌ های عمدی باعث افزایش فشار خون، اختلالات قلبی- عروقی، سردردهای مزمن یا پارگی روده و رحم، عفونت‌ های شدید و یا خارج شدن رحم از بدن مادر می شود که در نهایت ممكن است منجر به مرگ شود.

این متخصص زنان و فلوشیپ نازایی افزود: بروز عفونت و زخم‌های عفونی در خارج و داخل رحم به دلیل دستكاری ‌های انجام شده در حین ختم حاملگی، می تواند منجر به عفونت لوله و چسبندگی داخل رحمی و عقیمی دائم زن شود.

*مطالب مرتبط:

نوزادان كدام مادران، شش‌ ماهه‌اند؟

ناباروری در تهران بسیار بالاست

علل زایمان زودرس

چاقی و تولد نوزاد مرده

بارداری پوچ یعنی چه؟

خانم های باردار مراقب سرخجه باشند

انواع قرص های ضد بارداری

روش مصرف قرص ضد بارداری

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.