تبیان، دستیار زندگی
نتخابات ناراحت شدم عقب افتادگی تنیس نتیجه‌ كم‌توجهی درگذشته است بقـای تنیس ایران در گرو شركت در مسابقات است محمد جمشیدی پس از پایان مجمع انتخابات هیات تنیس استان تهران از نامزد شدن هیچ كاندیدایی انتقاد كرد. رییس هیات تنیس است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس هیات تنیس استان تهران:

از بی‌رقیب بودن در انتخابات ناراحت شدم
عقب افتادگی تنیس نتیجه‌ كم‌توجهی درگذشته است
بقـای تنیس ایران در گرو شركت در مسابقات است


محمد جمشیدی پس از پایان مجمع انتخابات هیات تنیس استان تهران از نامزد شدن هیچ كاندیدایی انتقاد كرد.

رییس هیات تنیس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: انتخاباتی كه در آن رقیب نداشته باشی، خوب نیست. در حالی كه ما تبلیغات زیادی در این زمینه انجام دادیم اما هیچ كس كاندیدا نشد، در حالی كه دوره‌ی گذشته هفت نفر كاندیدای شركت در انتخابات بودند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های بیش از پیش فدراسیون تنیس برای توسعه‌ی رشته‌ی تنیس، عقب افتادگی ایران در تنیس را نتیجه‌ی كم توجهی طی سالهای گذشته ذكر كرد و گفت: طی سالهای اخیر به ورزش تنیس زیاد پرداخته نشده است. ما از تنیسورهای خوبی مانند بهرامی و خدایی برخوردار بودیم كه در گروه اروپا كار می‌كردند و در آن زمان قهرمانی آسیا را در دست داشتیم اما هم اكنون باید برای بقا در دسته‌ی دوم فعالیت كنیم.

جمشیدی ادامه داد: اما رییس جدید فدراسیون نهایت تلاش خود را برای توسعه‌ی تنیس انجام می‌دهد تا در مهم‌ترین مسابقه‌ی پیش رو یعنی «دیویس كاپ » موفق باشیم. ایران رقبای خوبی مانند كویت دارد كه بازیكن مطرح آنها سال‌هاست در مسابقات بین‌المللی شركت می‌كند. اما ما هیچ گاه چنین شرایطی را نداشته‌ایم كه در چلنجرهای مختلف شركت كنیم. چرا كه بقای تنیس تنها به شركت در مسابقات بستگی دارد. اما من نیز به عنوان مدیر مجموعه‌ی ورزشی انقلاب تمام امكانات این مجموعه را در اختیار تنیس قرار داده‌ام و در آینده نیز چند زمین تهران به «هارد كورت» تبدیل خواهد شد.

رییس هیات تنیس استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در رابطه با وضعیت تیم ملی تنیس طی سال‌های گذشته گفت: موجودیت تنیس ما همین است. اما مسن‌ترین تنیسورهای ما مانند شاه قلی، حسنی و شكوفی، سن آنها از 23 سال بالاتر نیست. این در حالی است كه در حال حاضر ما به جوانان و نوجوانان بهای خاصی می‌دهیم و فدراسیون نیز تیم ملی را به دو گروه الف و ب تقسیم می‌كند و هر تیم با داشتن یك مربی به فعالیت خواهند پرداخت.

وی در ارزیابی خود از حضور مربی خارجی در ایران گفت: بی‌تردید ما باید با دانش روز حركت كنیم و حضور مربی خارجی می‌تواند علم روز تنیس دنیا را برای ما به ارمغان آورد. اما ما مربیان خوبی مانند محرم و عیسی خدایی و نقی اكبری داریم كه بی‌تردید از اطلاعات كافی برخوردارند. ما در حال بررسی سوابقی از چند مربی خارجی هستیم تا هر كدام با ما سازگاری بیشتری داشتند را جذب كنیم.