تبیان، دستیار زندگی
من خیلی خوشحالم که شعور برگزارکنندگان این همایش اینقدر در سطح بالا قرار گرفته است که از من دعوت کرده‏اند که به اینجا بیایم. به شهادت همه همسایه‏ها و دور و بری‏ها من حتی در شکم ننه‏ام هم توپ می‏زدم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیکنان برزیلی بروند بوق بزنند!؟

بچگی

من خیلی خوشحالم که شعور برگزارکنندگان این همایش اینقدر در سطح بالا قرار گرفته است که از من دعوت کرده‏اند که به اینجا بیایم.

به شهادت همه همسایه‏ها و دور و بری‏ها من حتی در شکم ننه‏ام هم توپ می‏زدم. البته شما اشتباه می‏کنید مرا مسخره کنید نه اینکه واقعاً توپی داشته باشم و با خودم در شکم مادرم گل بازی کنم.

من از همین‏جا اعلام می‏کنم که اگر کسی به جملات من بخندد یا حتی نیشش باز شود یا حتی در دلش تصور کند که می‏تواند مرا مسخره کند، می‏دهم بچه‏ها دهنش را کاه گل بگیرند دکترها، ماماها، سونوگرافی‏ایها و همه افراد باشعوری که چنین ارزشمند مرا زیر نظر داشته‏اند را می‏توانم امروز به اینجا بیاورم تا شهادت بدهند که من حرکات جنینی‏ام حتی از حرکات داخل زمین رونالدو، فوتبالیستی‏تر بوده‏است.

در سنین کودکی قرار بود به من جام اخلاق بدهند زیرا حتی گل بودم.

نه اینکه الان نیستم منظورم از گل هم لطافت بود و هم زیبایی ولی امروز چون جامعه ما اصلا فهم و درک این چیزها را ندارد،

کودکی

من با ریاضت و خودسازی فراوان استحکام و قدرت در اخلاق را جایگزین آن لطافت و زیبایی کرده‏ام.

همین حالا هم اگر بیایید و در من دقیق بشوید، می‏بینید که خیلی هم لطیف هستم ولی چه کنم که این اطرافیان اصلاً جنبه ندارند.

همین تیم را اگر دست من بدهید، من همه این جوجه‏ فوکولی‏ها را توی سطل مکانیزه آتش می‏زنم و به جایش از این کمدهای رختکنی می‏سازم که بازیکنان برزیلی بروند در مملکتشان بوق بزنند.

هنگامی که من مدرسه می‏رفتم، خیلی با ادب بودم. امروز هم خیلی با ادب‏تر هستم. حالا اگر کسی جرات دارد بگوید که ادبیات من مشکل دارد.

بزرگی

من همین حالا یک کامیون ورقه امتحانی با خودم آورده‏ام که در همه آنها نمره زیر 16 در ادبیات نگرفته‏ام. حالا شماها اشتباه می‏کنید که می‏گویید ادبیات من خراب است. مگر ادبیات خودتان چگونه است؟

من در طول زندگی از دو چیز خیلی بدم می‏آمده و وحشتناک بهم بر می‏خورده؛ یکی اینکه می‏گفتن توی زمین تف نکن  و دیگر اینکه برای خودشان القاب نظامی می‏گذاشتن، آن هم از آن انواع خارجی بی‏خود .

من اعتراض دارم و این حق طبیعی من است که از خودم دفاع کنم و نگذارم کسی حقم را پایمال کند من ماشاء‏الله  هزار ماشاءالله کلی قد بلند و خوش هیکل هستم.

الآن هم که نخبه شده‏ام می‏خواهم یک محدودیت قدی و هیکلی ایجاد کنم تا هر کسی که خارج از استاندارد من است، به خودش اجازه ندهد که سرش را بیندازد پایین و بیاید برای مثال مربی شود. آنها مربا هم نیستند اصلا پنیر هم نیستن. اصلاً هر کسی که قدش از من کوتاه‏تر است، هیچ چیز نیست و اگر کمی دست من را باز بگذارند، می‏دهم نفسش را ببرند.

خلاصه اینکه من خیلی کارم درست است و خیلی نخبه هستم و خدا به داد کسی برسد  که خلاف این را بگوید.

حامد قاموس مقدم

تنظیم: بخش کودک ونوجوان

*****************************************************

مطالب مرتبط

نتیجه بازیگوشی

بیایید با شخصیت شویم

وقتی پنجره باز است اتاقم بوی گل می گیرد.

تونل زندگی

هدف اصلی زندگی

همسایگی  

لبخند بزن، زندگی را حس کن

آداب سخن گفتن برای فضایی ها(2)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.