تبیان، دستیار زندگی
راه رفتن با پای برهنه در محوطه استخرها از راه‌ های انتقال قارچ می باشد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در محوطه استخرها پابرهنه راه نروید

استفاده از دمپایی در استخر

راه رفتن با پای برهنه در محوطه استخرها از راه‌ های انتقال قارچ می باشد.

به گفته یك متخصص پوست و مو، قارچ‌ ها كه در شرایط محیطی مناسب مثل تاریكی،‌ گرما و رطوبت به سرعت رشد كرده و تكثیر می‌ شوند، با نزدیك شدن به فصل تابستان و گرما باعث ایجاد بیماری‌ های زیادی می ‌شوند كه از میان آن ها قارچ لای انگشتان پا، شایع ‌ترین عفونت قارچی است.

دكتر بهروز باریك بین، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشكی ایران گفت: قارچ لای انگشتان پا اغلب در مردان جوان و به خصوص ورزشكاران شایع است كه با علایمی چون سوزش، خارش و درد همراه بوده و گاهی منجر به عفونت‌ های شدید و گسترده حتی تا بالای ساق می ‌شود.

قارچ لای انگشتان پا شایع ‌ترین بیماری قارچی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به این كه این بیماری شایع ‌ترین بیماری قارچی محسوب می ‌شود، افزود: با رعایت بهداشت مناسب، خشك كردن لای انگشتان پا بعد از استحمام، استفاده از كفش ‌های مناسب و دمپایی می ‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری كرد.

پای ورزشکار

دكتر باریك بین همچنین تاكید كرد: افراد از راه رفتن با پای برهنه در محوطه استخرها خودداری كنند؛ چرا كه در صورت تماس پای بیمار مبتلا با زمین، قارچ ‌ها پخش شده و باعث انتقال به افراد سالم می‌ شود.

از سوی دیگر در صورت بروز این بیماری در فرد حتما به متخصص پوست مراجعه شده و دو تا سه روز از استحمام و استعمال كرم و داروهای شیمیایی و گیاهی خودداری شود تا با انجام آزمایشات و كشت ‌های مخصوص، به درمان هر چه سریع تر آن كمك شود.

*مطالب مرتبط:

مراقب قارچ ‌پا باشید

نقش پا در سلامت بدن

علت بوی بد پا چیست؟

پای ورزشکار چیست؟

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.