تبیان، دستیار زندگی
افكار منفی را از ذهن خود دور كنید. حتی سعی کنید به مشكلات و پیشامدهای ناگوار زندگی‌تان نیز با دیدی مثبت نگاه كنید و آنها را زمینه‌ای برای پیشرفت و پیروزی های بعدی بدانید.زندگی با خوبی ها و بدی هایش معنی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان قطعی استرس های شما

زندگی

براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، استرس و اضطراب از جمله بیماری‌های شایعی است كه اغلب افراد جامعه با آن دست به گریبانند. به همین خاطر هم هست كه سكته‌های قلبی رتبه نخست علت مرگ‌ومیرها را  به خود اختصاص داده است.درست است كه دغدغه‌های زندگی امروز، مشكلات اقتصادی و سختی تامین معیشت امری اجتناب‌ناپذیر است، اما فراموش نكنیم اگر روان ما بیمار شود، برخلاف برخی بیماری‌های جسمی براحتی نمی‌توان آن را درمان كرد.

زندگی تان را به دست حوادث و جامعه ی صنعتی نسپارید بلکه آن را قدرتمند اداره کنید و نتیجه اش را ببینید .در این مسیر چند راهکار پیشنهادی برایتان داریم:

تغذیه صحیح رمز سلامت جسم و روح

امروزه به دلیل مشغله های مختلفی که بشر برای خود ایجاد کرده است و به هزار ویک بهانه ، غذاهای آماده و نیمه آماده جای خود را به غذاهای تازه ای داده است که سرشار از خواص مختلف برای بدن می باشد. تغذیه در احساس شادابی و یا افسردگی نقش موثری دارد. همکاران ما در بخش سلامت و تغذیه ی تبیان مقالات مفیدی راجع به این موضوع تهیه کرده اندکه در اینجا چند نمونه ی آن را می آوریم :

کمبود چه موادی موجب افسردگی می گردد؟/برای آرامش اعصاب چه باید خورد ؟ /رژیم غذایی مفید برای افسردگی

غذاهای موثر در ایجاد مشکلات عصبی و روحی  /غذاهای مفید در درمان مشکلات عصبی و روحی

شما می توانید با مطالعه ی این گونه مقالات برنامه ی غذایی مفید وسالمی را برای خود تهیه کرده و استفاده کنید.و یادتان باشد : روح سالم در بدن سالم

پدر

لذت های ساده = لذت های بزرگ

گاهی اوقات ما آدم ها برای لذت بردن و شاد بودن به دنبال بهانه می گردیم ،آن هم بهانه های بزرگ. صبح در کمال سلامت از خواب بلند می شویم،بدون آنکه به زندگی سلامی دوباره داشته باشیم ، از دیدن خورشید لذت ببریم ، با خالقمان مناجات کرده و برای روزمان بهترین ها را دعا کنیم ، با عجله و ناراحتی به سراغ کار روزانه می رویم . کارهای تکراری که اگر خودمان نخواهیم و به دنبال تنوع در آن نباشم ،مثل یک دور باطل گرفتارمان می کند و باعث دلسردی و خستگی مان می شود.

لذت نگاه به چهره ی زیبای فرزندتان ، بوسیدن پدر و مادر مهربانتان،صحبتی عاشقانه با همسرتان و دیدن نعمت های بیشماری که در اطرافتان است ،بهترین راه برای رضایت از زندگی است.

افكار منفی ،بیرون!

افكار منفی را از ذهن خود دور كنید. حتی سعی کنید به مشكلات و پیشامدهای ناگوار زندگی‌تان نیز با دیدی مثبت نگاه كنید و آنها را زمینه‌ای برای پیشرفت و پیروزی های بعدی بدانید.زندگی با خوبی ها و بدی هایش معنی می شود. اگر اجازه دهید ذهنتان مورد حمله ی افکار منفی باشد از پا در می آیید.و تبدیل به انسانی افسرده و غرغرو می شوید.هرگاهمتوجه شدید که دوباره افکار منفی به سراغتان آمده است ، آگاهانه آن ها را بیرون کرده و با خود تکرار کنید :

دنیا پر است از فکرهای قشنگ.

کپسول شادی به میزان نیاز

برای خود لحظاتی را ایجاد کنید که در آن شاد می شوید.منتظر نباشید ،احساس شادی به در خانه تان بیاید و شما را صدا بزند. شما به سراغش بروید. اگر از دیدن فیلم خوب لذت می برید ،اگر به کوهنوردی علاقه دارید ،اگر موفقیت علمی شادتان می کند ،امروز وفردا نکنید. در برنامه ی هفتگی خود ،رفتن به سینما یا در تعطیلات آخر هفته ،کوهنوردی با دوستان را بگنجانید.

آسان بگیری،آسان می شود

مسائل كوچك را بیش از اندازه برای خود بزرگ نكنید. هرچه مشكلات و مصائب را بزرگ‌تر ببینید، به همان نسبت روی آن حساس‌تر شده و هضم و حل آنها برای شما مشكل‌تر خواهد بود. اگر بتوانید مسائل كوچك زندگی را آسان بگیرید ،در حل مسائل پیچیده موفق می‌شوید. در این كار آرامش نهفته است. امتحان كنید.

یک راه کاربردی این است که هرگاه مثلا از پشت ترافیک ماندن عصبانی شدید روبه خیابان کرده و با خود تکرار کنید ،انرژی ام را برای مسائل مهم تر نیاز داردم ،نمی توانم برای تو عصبلنی شوم.

نهایت دارایی ، داشتن آرامش باطنی و بردباری است نه رفاه مادی. حسرت داشته‌های دیگران را نخورید و قدر داشته‌های خود را بدانید.

حال را دریاب

گذشته و آنچه را برای شما پیش آمده، فراموش كنید. فقط درس‌هایی را كه از آن گرفته‌اید، به خاطر بسپارید و از آنها برای پیروزی و موفقیت‌های آینده‌تان بهره بگیرید. در گذشته زندگی كردن شما را از «حال» و توجه به آینده باز می‌دارد. زمانی كه نیاز به شادی دارید، اكنون است. نگذارید مشكلات و اندوه‌های گذشته چتر خویش را بر حال و آینده شما بیفكند و آنها را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.از طرفی بیش از اندازه نگران آینده و مسائل آن نباشید. برایش برنامه ریزی کنید اما به استقبال مشکلات قبل از وقوع آن نروید.

مقایسه، ممنوع!

به داشته هایتان فکر کنید وبه قول معروف نیمه ی پر لیوان را ببینید. در زندگی همه ی افراد نداشته هایی است که آرزوی آن را دارند و ممکن است از نظر شما پنهان باشد. پس حسرت زندگی دیگران را نخورید و مدام در حال مقایسه ی زندگی خود و سایرین نباشید. اگر موفق شوید به داشته هایتان قانع باشید اما تلاش را متوقف نکنید به اکسیر آرامش و موفقیت دست یافته اید.

زندگی هدیه ایست که هر کدام از ما فقط یک بار ،تکرار می کنم، فقط یکبار آن را دریافت می کنیم . فرصتی بی جبران است که اگر از دست برود پشیمان خواهید شد. پس تا فرصت باقی است ، زندگی کنید و از آن لذت ببرید ،نوش جان

تبیان - داوودی

مقالات مرتبط :

آرزو کن اما به اندازه

خدا حافظ عشق ،سلام بدبختی

شعله اشتیاق ،رمز پیروزی

اراده کنید تا متحول شوید

کپسولی برای بالا بردن لذت ها!

شادی و آرامش، آفریدنی است

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.