تبیان، دستیار زندگی
محققان می‌گویند از هر 3 نفری كه مورد مداوای سرطان سینه قرار می‌گیرند یك نفر به درمان نیاز ندارد و بی ‌دلیل مورد معالجه قرار می‌گیرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه سرطان‌ها نباید مداوا شوند

سلول سرطانی

محققان می‌گویند از هر 3 نفری كه مورد مداوای سرطان سینه قرار می‌گیرند یك نفر به درمان نیاز ندارد و بی ‌دلیل مورد معالجه قرار می‌گیرد.

به گزارش آسوشیتدپرس 2محقق دانماركی پس از آنكه در بسیاری از كشورها، طرح سراسری معالجه با سرطان سینه راه‌اندازی شد تحقیقاتی در این زمینه انجام داده‌اند كه به گفته این دو از هر 3 مورد معالجه، یكی غیرضروری است.

در گزارش تحقیقاتی این دو محقق مشخص شده از وقتی كه طرح‌های ملی مبارزه با سرطان سینه در بسیاری از كشورها اعمال شده است، موارد زنان مبتلا به سرطان سینه هزاران مورد بیشتر اعلام می‌شود.

با تحقیقات انجام گرفته در این زمینه مشخص شده كه یك سوم از زنانی كه مورد ابتلا به سرطان سینه در آنها تشخیص داده شده است به معالجات نیازی نداشته‌اند و به ‌صورت غیرضروری مورد درمان قرار گرفته‌اند.

برخی از سرطان‌ها هرگز باعث مرگ نمی‌شوند و سرعت رشد آنها به قدری كند است كه به بدن بیمار آسیبی وارد نمی‌كند. اما از آنجا كه تشخیص این سرطان‌ها و سرطان‌های پیشرفته در مراحل اولیه بروز علائم غیرممكن است، همه این بیماران به‌ صورتی مشابه تحت درمان قرار می‌گیرند.

محققانی كه این تحقیق را انجام داده‌اند با توجه به این یافته‌ها می‌گویند باید در این باره به بیماران اطلاع‌ رسانی كافی شود تا خود آنها آگاهانه درباره معالجه تصمیم بگیرند.

رژیم كم‌كالری، ‌عمر را بیشتر می‌كند

نتایج یك تحقیق 20 ساله مشخص كرده كه رژیم غذایی كم كالری، عمر را بیشترمی‌كند و زندگی‌ سالم‌تری به همراه خواهد داشت.

به گزارش رویترز، محققان آمریكایی با انجام آزمایش‌هایی روی میمون‌ها متوجه شده‌اند مرگ و میر میان حیواناتی كه رژیم غذایی آنان به دقت تحت كنترل بود و كالری كمتری در مقایسه با دیگر میمون‌ها دریافت می‌كردند به یك سوم كاهش یافته است.

سبزی و میوه

ریچارد وایندورش از دانشگاه ویسكانسن كه در این باره تحقیق كرده می‌گوید: ما موفق شده‌ایم كه نشان دهیم محدود كردن كالری در رژیم غذایی می‌تواند سرعت روند پیر شدن را كاهش دهد.

طبق یافته‌های این محققان كم ‌بودن كالری در رژیم غذایی در طولانی مدت می‌تواند از بروز بیماری‌های مرتبط با افزایش سن جلوگیری كند.این تحقیق روی موجودات دیگری مانند مگس‌ها و كرم‌ها هم اعمال شده و در همه موارد نتایج مشابهی به دست آمده است.

از این‌رو دانشمندان امیدوارند بتوانند این آزمایش را روی پستانداران دیگری از جمله انسان اعمال كنند.در تحقیقات مشابه دیگر هم دانشمندان به این نتایج دست پیدا كرده‌اند كه محدودیت استفاده از كالری به ‌منظور داشتن عمری بیشتر و زندگی‌سالم‌تر باید در سراسر عمر اعمال شود و تیم‌های تحقیقاتی زیادی با مطالعه نتایج این تحقیقات می‌خواهند دارویی با همین كاركرد تولید كنند.

انسان‌ها از میمون‌ها بیشتر عمر می‌كنند و به همین خاطر نمی‌توان نتایج تحقیقات درباره میمون‌ها را به انسان‌ها تعمیم داد اما محققان می‌گویند در میان حیوانات، میمون‌ها شباهت بیشتری به انسان دارند كه این امر باعث امیدواری دانشمندان شده است.

جواد نصرتی

همشهری

*مطالب مرتبط:

ژنی كه پیشرفت سرطان پستان را بیشتر می‌كند

خانم های ایرانی مراقب باشند

شناخت سرطان سینه

سرطان پستان در زنان

علائم و تشخیص سرطان پستان

روش جدید تشخیص سرطان سینه

راه های درمان سرطان پستان در زنان

تغذیه و پیشگیری از سرطان ( قسمت اول ) و ( قسمت دوم ) و ( قسمت سوم )

رژیم غذایی كشورهای حاشیه مدیترانه خطر سكته و سرطان را كاهش می دهد

منظور از تغذیه صحیح چیست؟

تغذیه سالم و ده فرمان غذایی

تغذیه سالم ، رمز سلامتی

سه اصل برای داشتن تغذیه سالم

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.