تبیان، دستیار زندگی
اما در نهایت از هیچ کسی یا دستگاهی گله‌مند نیستم زیرا سرگذشت من حاصل کاهلیها و بی‌کفایتیهای خودم است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از هیچکس گله‌ای ندارم

نامه‌ منتشر نشده آذریزدی

مرحوم آذر یزدی

مهدی آذریزدی در نامه‌ای که در روزهای پایانی سال گذشته به یکی از ناشران ایرانی ارسال کرد تاکید کرده بود که از هیچ دستگاه و فردی گله و شکایتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زنده یاد آذریزدی این نامه را به موسسه انتشارات امیرکبیر ارسال کرده بود و امروز نیز وب سایت موسسه انتشارات امیرکبیر نامه مذکور را با عنوان « بخشنامه معتبر پاستوریزه »منتشر کرد.

آذریزدی در این نامه علاوه بر نکاتی که درباره شماره حساب و آدرس پستی‌اش به منظور انجام امور اداری قید کرده است تاکید کرده که از هیچ دستگاه و فردی گله و شکایتی ندارد و به دلیل کهولت و بیماری در پی آرامش بی‌هیاهو است.

بخشهایی از متن نامه آذریزدی به ناشر « قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب » بدین شرح است:

  1. «با سلام و احترام، اینجانب مهدی آذریزدی بعد از تجارب و بیماری و پیری سر رسیده و احتیاج به نوعی آرامش بی‌ هیاهو سرانجام به یزد خودمان برگشته‌ام تا روزهای آخر خود را در تنهایی، منزوی باشم. بنابراین با آرزوی سلامت و سعادت همه آشنایان دور و نزدیک، چهار فقره معلومات ذیل را عرضه می‌دارم تا اگر چند صبح دیگر زنده ماندم بعضی روابط ضروری میسر باشد. اول اینکه بعد از این نشانی پستی بنده فقط (یزد- صندوق پستی 357-89195) است. ضمناً هرگاه مرسوله‌ای هم به کتابفروشی گلهای یزد برسد به بنده می‌رسانند. دوم اینکه تلفن ثابت قدیمی همچنان (***) است. ولی اوقاتی که با آن فاصله دارم، بی جواب می‌ماند. وسایل جدیدتر ارتباطی هم ندارم. سوم اینکه تنها حساب بانکی‌ام حساب (***) به نام مهدی آذر با شماره (***) است که هرگاه ناشر کتابی، کسی بخواهد وجهی حواله کند باید به این حساب بریزد. هیچ حسابی هم در هیچ بانک دیگری ندارم. چهارم اینکه نشانی منزل را نمی‌دهم، چون با بیماری و از کارافتادگی از هر نوع رفت و آمدی و دیداری و گفت و شنیدی عاجزم و پیری است و هزار عیب.به این ترتیب، نشانیها و تلفنهای دیگری که قبلاً در خارج از یزد داده بودم، باطل شده و هر جا ثبت شده باشد باید حذف و محو شود. اما در نهایت از هیچ کسی یا دستگاهی گله‌مند نیستم زیرا سرگذشت من حاصل کاهلیها و بی‌کفایتیهای خودم است. ».

والسلام و نامه تمام. 21/12/1387. مهدی آذریزدی.

به گزارش مهر، این نامه به دلیل میل آذریزدی به انزوا و آرامش منتشر نشد و اکنون نیز بخشهایی که با ستاره مشخص شده، حاوی اطلاعات شخصی مرحوم آذریزدی بوده که به دلایل حقوقی ملزم به عدم انتشار عمومی آن هستیم.

خبر گذاری مهر

تنظیم : بخش ادبیات تبیان