تبیان، دستیار زندگی
: تولد در شهرستان كرج رمضان 76: درخشش در بازیهای داخل سالن تهران با پیراهن تیم فتح، این تیم با علی كریمی و رضا رضایی كمال تیم استقلال را از پیش رو برداشت. خرداد77: پیوستن به باشگاه پرسپولیس 22 شهریور 77: اولین بازی رسمی در بر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی از فتح تا فتح آسیا

17 آبان 1357:

تولد در شهرستان كرجرمضان 76:درخشش در بازیهای داخل سالن تهران با پیراهن تیم فتح، این تیم با علی كریمی و رضا رضایی كمال تیم استقلال را از پیش رو برداشت.

خرداد77:

پیوستن به باشگاه پرسپولیس

22 شهریور 77:

اولین بازی رسمی در برابر پلی اكریل در پست بال راست با پیراهن پرسپولیس10 مهر 77: اولین گل برای باشگاه پرسپولیس، روی كرنر رضا شاهرودی و ضربه سر. این دیدار اولین باری بود كه پروین پس از پنج سال روی نیمكت پرسپولیس می نشست.

11 مهر77:

منصور پورحیدری او را به تیم ملی دعوت كرد.

21 مهر77:

در دیدار دوستانه ایران مقابل كویت اولین بازی ملی خود را انجام داد. تیم ملی در این بازی با نتیجه سه بر صفر مغلوب شد.

28 آذر 77:

در فینال بازیهای آسیایی مقابل كویت اولین گل ملی خود را به ثمر رساند تا همراه تیم ملی مدال طلا را كسب كند.22دی77: در دیدار پرسپولیس مقابل تراكتورسازی ضربه ای را با آرنج به صورت ناصر ساعی زد.

9 بهمن 77:

در مسابقات جام دانهیل ویتنام بازوبند كاپیتانی تیم امید را به بازو بست . ایران در این بازی دو بر صفر به امید روسیه باخت.13 بهمن77: در سومین بازی ایران مقابل حریف كوردس او را روی نیمكت نشاند و وقتی ایران با دو گل از حریف عقب افتاد به زمین مسابقه رفت. در اعتراض به اخراج علی انصاریان با داور جر و بحث كرد، ضربه او به كامیكاوا سبب شد تا او هم از زمین مسابقه اخراج شود.

22 بهمن77:

كنفدراسیون فوتبال آسیا طی حكمی او را یك سال از حضور در میادین رسمی محروم كرد. این حكم در ابتدا دو ساله بود كه به درخواست فدراسیون ایران و با توجه به نامه رسمی علی كریمی بهAFC این محرومیت نصف شد.10 مرداد77:در بازی دوستانه پرسپولیس مقابل آرمینیابیله فلد برای دقایقی به میدان رفت.

20 دی 78:

در دیدار دوستانه پرسپولیس مقابل قطر دوباره به مدان رفت و گل زد.18بهمن 78: در بازی با پلیس عراق در جام باشگاههای آسیا برای اولین بار پس از محرومیت به میدان رفت، اتفاقاً داور این بازی كامیكاوای ژاپنی بود.

3 اردیبهشت 79

:تك گل پرسپولیس مقابل سامسونگ را به ثمر رساند تا به مقام سوم جام باشگاههای آسیا برسد.

13 خرداد79:

همراه تیم ملی قهرمان بازیهای غرب آسیا شد. كریمی در این مسابقات چهار گل به ثمر رساند و ستاره مسابقات شد.

25 تیر 79:

از سویAFC به عنوان بازیكن ماه ژوئن 2000 آسیا انتخاب شد.18 مرداد79: در تمرینات پروجا ایتالیا شركت كرد اما هیأت مدیره باشگاه به دلایل نامعلومی با پیشنهاد 2 میلیون دلاری گائوچی مخالفت نمود.

3 شهریور 79:

در بازی مقابل الوكره توفان كرد، در حالی كه پرسپولیس دو گل عقب بود، دو گل به ثمر رساند و یك پاس گل داد.14 آذر 79: در مقابل گوام در تبریز برای اولین در تیم ملی هت تریك كرد.

9 دی 79:

با گل دقیقه نود خود دربی جنجالی تهران را به تساوی كشاند.21 دی 79: در تمرینات تیم اتلتیكو مادرید شركت كرد، اما با این تیم هم به توافق نرسید.

21 اسفند 79:

با گلی كه در لحظات پایانی نیمه اول به الهلال زد. پس از 32 سال در ركورد بهترین پرسپولیس در جام باشگاههای آسیا كه متعلق به غلام وفاخواه بود شریك شد. در این دیدار نماینده اتلتیكومادرید در ورزشگاه حاضر بود و از حركات جادوگر ایرانی بالا و پایین می پرید. گزارش این هوادار كریمی سبب شد كه اتلتیكو مادرید پیشنهاد 5 میلیون دلار برای 5 فصل را بدهد كه پذیرفته نشد.3 خرداد 80:در شكست 1-2 پرسپولیس مقابل سامسونگ آخرین و شصتمین بازی خود را برای سرخپوشان انجام داد. در این بازی خیلی ضعیف ظاهر شد تا انتقاد فراوانی از او و پروین شود.

28 خرداد 80:

با قرارداد 3/1 میلیون دلاری به تیم الاهلی دبی پیوست تا پس از حسن روشن و حسن نظری سومین بازیكن ایرانی این باشگاه باشد.24 خرداد80: در مقابل اسلوواكی هت تریك كرد.

16 شهریور80:

اولین گل ایران را در برابر عراق به ثمر رساند تا در كنار گل علی دایی تیم ایران پس از 38 سال مقابل عراق به پِیروزی برسد.

16 آبان 80:

برای دومین بار به عنوان بازیكن ما(اكتبر 2001) آسیا شناخته شد.19 آبان 80: در بازی رفت مقابل ایرلند در دوبلین ستاره بود اما تیم ایران نتوانست به جام جهانی برسد، كریمی در دو صحنه در مقابل شی گیون ناكام ماند.27 اردیبهشت 81:در انتخاب بهترین های آسیا سال 2001 در جایگاه سوم قرار گرفت.

28 اردیبهشت 81:

از سوی مطبوعات امارات به عنوان بهترین بازیكن خارجی شناخته شد.22 خرداد81: در فینال جام حذفی امارات یك گل به ثمر ساند تا تیمش الجزیره را شكست دهد و به لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

20 شهریور81:

برانكو نام او را از فهرست مسافران بوسان خط زد.21 مهر 81: با دو گل او ایران تیم نیوزلند را در تهران شركت داد و قهرمان جام بین قاره ای شد.

10 مرداد 83:

هت تریك مقابل كره در جام ملت های 200418 مرداد83: پیروزی مقابل رحرین در رده بندی جام ملت های 2004 و كسب عنوان سومی همراه با تیم ملی ایران، علی كریمی در این رقابتها با 5 گل زده به طور مشترك با علاحبیل آقای گل شد و خیلی ها حق او می دانستند تا جام بهترین بازیكن رقابتها كه به ناكامورای ژاپنی رسید به او تعلق بگیرد.

18 آذر 83:

AFC او را به عنوان مرد سال فوتبال آسیا معرفی كرد و توپ طلا را به او تقدیم كرد.

گلهای علی كریمی

5 گل................................اسلوواكی

4 گل...............................گوام

3 گل...............................كره جنوبی

2 گل...............................نیوزلند، كره شمالی، عراق، قزاقستان، بحرین

1 گل..............................بوسنی، سوریه، اردن، كویت، عمان