تبیان، دستیار زندگی
روز صبا نوازی :حجازی برگردد، دوباره استقلالی می شوم به بهانه جوانگرایی مرا از استقلال کنار گذاشتند شناشنامه محمد نوازی نام : محمد شهرت : نوازی مهربانی تاریخ تولد : 53/6/14 محل تولد : سراب وضعیت تاهل : متاهل و دارای یک فرزند پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با محمد نوازی،بازیکن دیروز استقلال امروز صبا

نوازی :حجازی برگردد، دوباره استقلالی می شوم
به بهانه جوانگرایی مرا از استقلال کنار گذاشتند


شناشنامه محمد نوازی

نام : محمد

شهرت : نوازی مهربانی

تاریخ تولد : 53/6/14

محل تولد : سراب

وضعیت تاهل : متاهل و دارای یک فرزند پسر

بزرگ شده : محله خزانه بخارایی

اولین مربی : علی دوستی

اولین تیم باشگاهی : بانک ملی

اولین بازی باشگاهی : با پیراهن بانک ملی مقابل جوانان استقلال

اولین دعوت به تیم ملی : سال 76 توسط محمد مایلی کهن اولین بازی ملی : بازی دوستانه مقابل تیم ملی کانادا

تعداد بازی ملی : 25

اتومبیل مورد علاقه : پژو 206

محمد نوازی با خاطره ای تلخ استقلال را ترک کرد. او هرگز فکرش را نمی کرد بعضی از هواداران این تیم در زمان حضورش در جمع آبی پوشان به او اهانت کنند اما در جریان بازی فصل گذشته استقلال با پیکان این اتفاق افتاد. با این حال نوازی می گوید هواداران استقلال را با تمام وجود دوست دارد چرا که آنها بوده اند که او را تبدیل به فوتبالیست بزرگ کرده اند.

به اتفاق این گفت و شنود را می خوانیم :

مبلغ قراردادت با باشگاه صباباتری چقدر است ؟

خیالتات راحت ، از پولی که باشگاه استقلال به من می داد کمتر گرفته ام!

در دوران بازیگری ات در استقلال چند گل برای این تیم به ثمر رساندی ؟

حدود 20 گل

به نظر شما مهدی امیرآبادی چگونه بازیکنی است؟

امیرآبادی یکی از دوستان خوب من است که خیلی دوستش دارم. مهدی بازیکن ارزشمندی است و برایش آرزوی موفقیت دارم.

جای محمد نوازی چقدر در استقلال خالی است؟

هواداران استقلال باید بگویند آیا جای من در این تیم خالی است یا نه ، خودم خیلی دوست داشتم در استقلال بمانم اما با مسایلی که پیش آمد ، مجبور به جدایی شدم.

چرا به پرسپولیس نرفتید؟

راستش را بخواهید با توجه به پایان قراردادم با باشگاه استقلال زیاد برایم تفاوت نداشت که به کدام تیم بروم اما آخرین تماس پرسپولیسی ها با من وقتی بود که با باشگاه صبا باتری قرارداد بسته بودم.

آیا فکرش را می کردید به این سادگی از استقلال جدا شوید ؟

با مشکلاتی که بین من و مسئولان باشگاه استقلال به وجود آمد، فکر می کردم بالاخره از این تیم جدا شوم. آقایان به بهانه اینکه پول مورد نظر مرا نپردازند گفتند می خواهند دست به جوانگرایی بزنند و من 30 ساله به دردشان نمی خوردم ! این در حالی است که در حال حاضر استقلال بازیکن مسن تر از من هم دارد ، بازیکنانی مثل منصوریان و محمود فکری جزو موثرترین بازیکنان این تیم هستند.

آیا آقای برانکو با شما خصومتی دارد که به تیم ملی دعوتتان نمی کند ؟

بالاخره آقای برانکو سرمربی تیم ملی است و نظرش قابل احترام ، اما من آنقدر تلاش می کنم دوباره پیراهن تیم ملی را به دست آورم.

چرا هوادارن تیم استقلال در جریان بازی با صباباتری به شما اهانت کردند؟

اعتقادم این است آن عده ای که به من اهانت کردند از سوی افراد مشخصی تحریک شده بودند وگرنه هوادار واقعی استقلال به خودش اجازه نمی دهد به کسی که چند سال برای این تیم زحمت کشیده اهانت کند.

آیا روزی بالاخره به استقلال برمی گردی ؟

اگر آقای ناصر حجازی به استقلال برگردد من هم حتماً به این تیم باز می گردم.

رابطه تان با علی دایی چطور است ؟

علی دایی بازیکن بزرگی است و من هیچ مشکلی با ایشان ندارم. به اعتقاد من آقای دایی بازیکن قابل احترامی است.

آقایان فتح ا... زاده و قریب را چگونه با هم مقایسه می کنید؟

با توجه به حضور چند ساله در استقلال به زیر و بم این باشگاه آشنایی پیدا کرده و مدیر کاملی شده بود. اما آقای قریب فعلاً باید بدود تا به آقای فتح ا... زاده برسد.

وضعیت مصدومیتت به کجا کشیده شد؟

خوشبختانه مصدومیتم برطرف شده و در بازی با پرسپولیس حتماً بازی می کنم.

تفاوت نوازی استقلال و نوازی صبا باتری چیست؟

من هیچ فرقی نکرده ام . من همان نوازی استقلال هستم با این تفاوت که به دلیل مصدومیت چند بازی را از دست دادم.

در حال حاضر وضعیت بدنی ات چطور است ؟

بعد از مصدومیتی که گریبانم را گرفت کمی افت کردم اما خوشبختانه حالا وضعیت بسیار خوبی دارم و برای حضور در میدان کاملاً آماده ام.

بازیکنان کنونی استقلال از لحاظ فنی چطور هستند؟

در حال حاضر استقلال بازیکنان بسیار خوبی دارد ، باید بگویم همه آنها را دوست دارم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

راجع به موهای بلند بعضی از بازیکنان چه نظری دارید؟

هر کس برای خودش نظری دارد . آنهایی که موهایشان را بلند می کنند حتماً موی بلند را دوست دارند اما این را هم باید در نظر داشت بازیکنی که الگو است باید مراعات یکسری مسائل را بکند.

آقای قلعه نوعی گفته بودند با توجه به آنکه می خواهند در استقلال تغییر سیستم بدهند شما نمی توانید در سیستم مورد نظر ایشان بازی کنید آیا واقعاً همینطور بود ؟

این حرفها فقط بهانه بود و بس ، چون بنده هیچ تغییر سیستمی در استقلال نمی بینم.

تفاوت آقایان حجازی و قلعه نوعی را در چه چیزهایی می بینید؟

بالاخره هر کدام از آنها برای خودشان یک سبک کاری مشخص دارند. من با هر دو نفر آنها کار کرده ام و به عنوان یک مربی برایم قابل احترام هستند اما حقیقت این است که شخصاً با آقای حجازی راحت تر کار می کردم . ایشان مربی بسیار بزرگی است.

چرا صبا باتری تاکنون در بازی های لیگ خوب نتیجه نمی گیرد؟

صبا باتری به غیر از نیمه اول بازی با تیم پاس در تمام بازیهایش سرتر از حریفان بوده و بازیهای بسیار خوبی هم به نمایش گذاشته ! اما تیم ما هر بار با بدشانسی های زیادی مواجه می شود و اگر هم تاکنون نتایج خوبی نگرفته ایم به همین دلیل بوده است . من مطمئن هستم با پیروزی مقابل پاس حالا تیممان راه افتاده است.

فکر می کنید کدام تیم قهرمان لیگ برتر شود ؟

الان زود است قضاوت کنیم و فکر می کنم در پایان نیم فصل در این رابطه بهتر می شود صحبت کرد . اما این را بگویم در حال حاضر بازیهای لیگ برتر نسبت به گذشته کیفیت بهتری پیدا کرده و رقابت میان تیم ها نزدیک تر شده است. فدراسیون فوتبال بازیها را با برنامه تر اجرا می کند و تیم ها هم قدرتمند شده اند، تنها اشکال بازیهای لیگ برتر این است که در بعضی از شهرها از جمله نوشهر زمینهای مناسبی برای برگزاری بازیها وجود ندارد.

به نظر شما چرا فوتبال ایران آنطور که باید و شاید پیشرفت نمی کند ؟

فکر می کنم بزرگترین دلیلش کمبود امکانات است. ما در اینجا امکانات اولیه فوتبال را هم نداریم و بسیاری از تیم ها در زمینهای اجاره ای تمرین می کنند.

شانس حضور ایران در بازیهای جام جهانی چقدر است؟

تیم ما شانس زیادی برای حضور در جام جهانی دارد و اگر این تیم با برنامه ریزی درست به کارش ادامه دهد می توانیم سومین تجربه حضور در جام جهانی را بچشیم.

از اینکه به تیم صباباتری رفته اید راضی هستید؟

بله واقعاً راضی ام . صبا باتری یک تیم کاملاً حرفه ای است که مسئولانش تمام امکانات لازم را برای تیم و بازیکنان فراهم کرده اند . جا دارد از سردار شهریاری ، آقای مرادی و دیگر مسئولان این باشگاه تشکر کنم.

از کدام تیم باشگاهی و بازیکن خارجی بیشتر خوشتان می آید؟

منچستر یونایتد و دیوید بکام .

علی دایی قبلاً گفته بود با سانترهای محمد نوازی در بازیهای این فصل 25 گل می زند اما نه از سانترهای خوب شما خبری است و نه از بازی های خوب دایی ؟

علی دایی به دلیل مصدومیت چند بازی صبا باتری را از دست داد و در ترکیب تیم حضور نداشت. وقتی هم ایشان به بهبودی رسید، من مصدوم شدم ! انشاا... از این هفته که هر دوی ما با آمادگی کامل بازی می کنیم بتوانیم رضایت مربیان را به دست آوریم.

آقا واقعاً قید بازی در تیم ملی را زده ای ؟

اتفاقاً بیشتر از گذشته به حضور دوباره در تیم ملی فکر می کنم ، چون معتقدم هنوز می توانم برای تیم ملی مهره ای موثر باشم . انشاا... اگر بدشانسی گریبانم را نگیرد دوباره یک پای ثابت تیم ملی خواهم بود.

می خواهی تا چند سالگی در میادین رسمی فوتبال حاضر باشی؟

به نظر من سن و سال برای بازیکن نباید ملاک باشد. بازیکنی که خوب تمرین کند و وارد حاشیه نشود تا 37-8 سالگی هم می تواند خوب بازی کند من خودم تا وقتی سرپا باشم بازی می کنم اما قصد دارم در اوج فوتبال را کنار بگذارم.

استقلال ناصر حجازی و استقلال قلعه نوعی را چطور با هم مقایسه می کنید؟

استقلال ناصرخان با تجربه تر بود و فوتبال بهتری به نمایش می گذاشت تازه در آن زمان اوضاع مالی استقلال هم زیاد مناسب نبود اما حالا وضع مالی این تیم بهتر شده . فکر می کنم وقتی تجربه بازیکنان کنونی استقلال بالاتر برود این تیم بهتر خواهد شد.