تبیان، دستیار زندگی
رییس جدید فدراسیون كاراته: حضور كاراته در المپیك هم تهدید است هم فرصت باید از صاحبان كسوت و اندیشه استفاده كرد مجمع فدراسیون كاراته برای انتخاب ریاست جدید این فدراسیون با حضور اعضا و نمایندگان استان‌ها در سالن همایش‌های آكاد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوستداران کاراته و بسکتبال بخوانند

رییس جدید فدراسیون كاراته:

حضور كاراته در المپیك هم تهدید است هم فرصت

باید از صاحبان كسوت و اندیشه استفاده كرد

مجمع فدراسیون كاراته برای انتخاب ریاست جدید این فدراسیون با حضور اعضا و نمایندگان استان‌ها در سالن همایش‌های آكادمی ملی المپیك برگزار شد و طی آن علیرضا سمندر برای چهار سال مسوولیت هدایت كاراته را برعهده گرفت.

علیرضا سمندر رییس جدید فدراسیون، گفت: كاراته امروز جهان با خطی كه برای حضور در المپیك 2012 ترسیم كرده، علاوه بر این كه نوید فرصتی

خوب برای حضور پررنگ كاراته‌كاهای تیم ملی است، تهدیدی است از سوی كشورهای دارای پشتوانه در كاراته كه ما را به سوی برنامه‌ریزی و پیش

بینی‌های دقیق‌تر می‌كشاند.

وی افزود: به طور كلی برای موفقیت مداوم در عرصه كاراته، باید اهدافی واقعی را ترسیم و راهبردها و طرح‌های لازم را هوشمندانه تدوین كنیم.

رییس جدید فدراسیون كاراته، برخورداری فدراسیون از تمامی استعدادهای بالقوه را مستلزم تاكید بر مشاركت بیشتر صاحبان كسوت و صاحبان اندیشه‌ی نو و خلاق دانست و تصریح كرد: در این راستا باید از اندیشه‌های این افراد در عرصه‌های علمی كاراته بهره‌برداری كنیم و آنان را به طور فعالانه در تصمیم‌گیری شركت دهیم.

وی در ادامه‌ی سخنانش برنامه‌ها و راهبردهای خود برای توسعه و تكامل كاراته كشور را به شرح زیر عنوان كرد:

1 ـ پی‌گیری و رایزنی لازم برای حضور موثر بانوان در عرصه‌های آسیایی و جهانی تا از كسب حدود نیمی از سكوها و افتخارات محروم نباشیم.

2 ـ بررسی راه‌های توسعه و توزیع بهتر دانش فنی و علمی مربیان

3 ـ توسعه كاراته در تمامی محورهای توسعه ورزشی، پرورشی، قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی

4 ـ ایجاد ساختار و تشكیلاتی برای نهادها و تشكل‌های حرفه‌ای كاراته

5 ـ زمینه‌سازی برای توسعه سبك‌ها

6 ـ سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حضور و عضویت نمایندگان فدراسیون در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی كاراته (wkf)

7 ـ تشكیل ساختاری برای جذب اسپانسرهای مالی برای حمایت از اعضای تیم ملی و لیگ‌های كاراته

8ـ ارتقا دانش مدیریتی و فنی مسوولان هیات‌های كاراته كشور با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه

9 ـ برنامه‌ریزی برای ارتقا علمی و تحصیلی مربیان و قهرمانان كاراته كه از جمله می‌توان به دوره كاردانی مربیگری كاراته در دانشگاه جامع علمی و كاربردی اشاره كرد.

10 ـ ارتقا و اصلاح مدیریت تیم‌های ملی كاراته كشور

11 ـ تفكیك كمیته‌های فنی كاتا و كومیته و توسعه نقش آنان در مسابقات

12 ـ اصلاح ساختار و تشكیلات فدراسیون كاراته همسو با نیازهای جدید داخلی و بین‌المللی

تیم بسکتبال امید ایران در جمع ۱۲ تیم برتر جهان

فدراسیون بین المللى بسکتبال / فیبا/ در آخرین شماره نشریه تخصصى خود ویژه ماههاى اکتبر و نوامبر۲۰۰۴ ، رقابت هاى امیدهاى زیر۲۱ سال جوانان جهان را یکى از مهمترین رویدادهاى بسکتبال در سال آینده میلادى عنوان کرد.

به نوشته این نشریه ، پس از پایان بازی هاى المپیک و قبل ازشروع مسابقات جهانى بزرگسالان بسکتبال، رقابت هاى امیدهاى جهان به میزبانى آرژانتین مهمترین رویداد فراروى بسکتبال دوستان است .

علاوه بر این ،پیکارهاى زیر۱۹ سال زنان نیز براى نخستین بار به میزبانى یک کشور آفریقایى یعنى تونس برگزار خواهد شد.

مسابقات امیدهاى بسکتبال جهان از۲۹ ژوئیه تا۷ اوت سال آینده میلادى / مرداد ماه سال۱۳۸۴ / در آرژانتین برگزار می شود.

تیم بسکتبال امید ایران نیز پس از غلبه بر چین در فینال رقابتهاى انتخابى و قهرمانى امیدهاى آسیا در تهران ، علاوه برکسب اولین عنوان قهرمانى قاره اى، براى نخستین بار در جمع ۱۲ تیم برتر امیدهاى جهان قرار گرفت .

دیگر تیم هاى شرکت کننده عبارتند از آرژانتین (میزبان )،استرالیا، چین ،کانادا، یونان ، رژیم صهیونیستى، لیتوانى، نیجریه ، پورتوریکو ، اسلوونى و آمریکا.

بنابر گزارش فدراسیون بین المللى بسکتبال رقابت هاى این رده سنى به دلیل پشتوانه سازى براى مسابقات جهانى و المپیک از اهمیت بسیارى برخورداراست .

تیم بسکتبال امید ایران اردوهاى آمادگى خود را براى شرکت در این مسابقات بصورت مقطعى زیر نظر ولادیمیر بوسنیاک برگزار می کند. براى این تیم انجام چند مسابقه تدارکاتى در خارج و داخل کشور درنظر گرفته شده است .

ستاد اجرایی مسابقات باشگاههای آسیا در باشگاه سپاهان تشكیل شد

با اعلام گروه بندی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا، ستاد اجرایی این مسابقات در باشگاه فولاد مباركه سپاهان تشكیل شد.

در این ستاد كه با حضور معاونین و مسوولین این باشگاه به ریاست مدیر عامل فولاد مباركه سپاهان تشكیل شد كمیته‌های مختلف این ستاد تشكیل شد.

بر اساس این گزارش، كمیته‌های اجرایی و اداری، روابط عمومی، بین‌الملل، ترانسفر، تشریفات، برگزاری و هواداران مشخص شدند و پیرامون میزبانی 3 دیداری كه در اصفهان برگزار می‌شود بحث و تبادل نظر به عمل آمد. در این جلسه مقرر شد ترمیم چمن استادیوم نقش جهان با همكاری موسسه ورزشگاه بزرگ اصفهان تا فرصت باقی مانده در دست پیگیری قرار گیرد.

محمدرضا ساكت در این جلسه با اشاره به لزوم همكاری مدیریت استان و شهرداری اصفهان برای همكاری در زمینه میزبانی این مسابقات گفت: انتظار بر این است تا این اتفاق مهم كه برای دومین سال متوالی در اصفهان به وقوع می‌پیوندد با همكاری همه نهادها و ارگان‌ها به بهترین نحو ممكن برگزار شود.

یادآور می‌شود، تیم فوتبال فولاد مباركه سپاهان در گروه b با تیم های الشباب عربستان، العین امارات و الوحده سوریه همگروه است. اولین دیدار نماینده ایران در این مسابقات روز 19 اسفند ماه سال جاری در كشور عربستان بین الشباب و سپاهان برگزار می‌گردد.

یكی از مشكلات برگزاری این دیدارها در اصفهان مشكل نور استادیوم فوتبال نقش جهان است به گونه‌ای كه امكان برگزاری دیدارهای این تیم با مسابقه حریفان دیگر در این گروه به طور همزمان امكان پذیر نیست. در حال حاضر تنها یك فاز از استادیوم نقش جهان به بهره‌برداری رسیده و سیستم نور این استادیوم در فاز دوم آن پیش بینی شده است.