تبیان، دستیار زندگی
امره به استقلال برنمی گردد! توقف استقلال و ذوب آهن؛ شكست هفتم پیكان پیدا کردن امیر قلعه نوعی بعد از بازیهای استقلال کار خیلی سختی است. موبایلش که خاموش است وبا هر خبرنگاری هم صحبت نمی کند. مخصوصاً که تیمش مساوی گفته و فحش و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید ببازیم تا فحش نخوریم!

قلعه نوعی: سامره به استقلال برنمی گردد!


توقف استقلال و ذوب آهن؛ شكست هفتم پیكان

پیدا کردن امیر قلعه نوعی بعد از بازیهای استقلال کار خیلی سختی است. موبایلش که خاموش است وبا هر خبرنگاری هم صحبت نمی کند. مخصوصاً که تیمش مساوی گفته و فحش و ناسزا هم شنیده باشد. شاید زمانی که قلعه نوعی برای سوار شدن به هواپیما در فرودگاه رشت انتظار می کشید، تنها فرصتی بود که می شد از سرمربی استقلال چند سؤال پرسید. فقط چند سؤال کوتاه!

یکی دو هفته یی است که خوب نتیجه نمی گیرید؟ دلیلش چیست؟

زمین انزلی به هیچ وجه شرایط برگزاری یک دیدار لیگ برتر را نداشت. من با هفته های دیگر و نتایجی که در آن بازیها گرفتیم زیاد کار ندارم. اما از این بابت برای لیگ برتر متأسفم. ما مجبور شدیم در زمینی غیراستاندارد بازی کنیم و با توپی بازی کنیم که تا به حال مشابه آن را ندیده بودیم. حتی به داور هم اعتراض کردیم و گفتیم که توپ بازی استاندارد نیست. اما چاره یی نبود و ترکی هم خیلی راحت گفت که توپ نداریم و باید با همین توپ ها بازی کنید.

از لحاظ فنی چطور؟ خیلی از کارشناسان معتقدند که این بازی با اینکه جذاب بود ولی بار فنی نداشت؟

راه رفتن در زمین های شمال مشکل است. حالا چه برسد به اینکه در این زمین ها فوتبال بازی کنی. با این حال از نظر فنی اگر زیاد دلچسب نبود اما قابل قبول بود. ما در نیمه اول خوب بازی کردیم و می توانستیم گل بزنیم. از دقیقه 70 و با تعویض کردن اکبرپور و شیری می خواستم از تکنیک و سرعت آنها استفاده کنم ولی متأسفانه در این زمین ها اصلاً تکنیک و تاکتیک مفهومی ندارد و باید بزن زیرش بازی کرد و تیم ما هم این شیوه را بلد نیست! به هر حال من از بازیکنانم راضی ام و به مهمترین هدفم که گرفتن امتیاز در آن شرایط دشوار بود رسیدم.

نیکبخت از اواسط نیمه دوم، تقریباً یک مهاجم بود، یعنی مهاجم دیگری نبود که مجبور شدید از یک بازیکن غیر تخصصی در نوک حمله استفاده کنید؟

ما معمولاً با 3 مهاجم بازی می کنیم و در این بازی به خاطر مصدومیت گیلائوری از نیکبخت درنقش یک پیستون استفاده کردیم. در اواسط بازی با توجه به اینکه پیستون راست ملوان زیاد نفوذ نمی کرد نیکبخت را به مهاجمان اضافه کردم.

ملوانی ها چطور؟ نظر شما درباره این تیم چیه؟

این تیم ملوان با بازیکنانش جوانش خوب بازی می کند. فکر می کنم آنها به زمین خودشان عادت دارند و اگر رئال مادرید هم مقابل آنها بازی کند، بهتر ازاستقلال نتیجه نمی گیرد. در کل تیم خوبی هستند.

مثل اینکه در جریان بازی، به غیر از زمین و توپ باز هم به داور معترض بودید؟

ما در شرایطی با ملوان بازی می کردیم که درطول 90 دقیقه فقط ناسزا شنیدیم. جو ورزشگاه کاملاً علیه ما بود اما من از این بابت به داور اعتراض نکردم و بعضی از مطبوعات از طرف من برای خودشان مصاحبه کردند.

خیلی ها معتقدند که هواداران ملوان هنوز از قلعه نویی ناراحت هستند. زمانی که شما سرمربی استقلال اهواز بودید و مقابل ملوان مساوی گرفتید، در آن فصل ملوان با تساوی مقابل استقلال اهواز به لیگ دسته یک سقوط کرد؟

توقع دارید که باید آن بازی را می باختیم یا برای اینکه فحش نخورم باید نتیجه نمی گرفتیم، فوتبال حرفه یی است و دیگر این مسائل در لیگ های معتبر جایی ندارد. اگر لیگ ما حرفه یی است باید هوادارانش هم حرفه یی باشند.

مشکل علی سامره به کجا رسید؟به نظر می رسد که پشیمان شده و قصد ترانسفر شدن ندارد؟

سامره امروز و فردا ترانسفر می شود و به استقلال برنمی گردد.