تبیان، دستیار زندگی
امروز 15 بازیکن متخلف از منشور اخلاقی در سازمان لیگ حاضر خواهند شد، عده ای از این جمع با دادن تعهد اجازه فعالیت در لیگ برتر را پیدا خواهند کرد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیث متعهد شد، نیکبخت محروم

شیث رضایی

امروز 15 بازیکن متخلف از منشور اخلاقی در سازمان لیگ حاضر خواهند شد، عده ای از این جمع با دادن تعهد اجازه فعالیت در لیگ برتر را پیدا خواهند کرد اما عده ای به طور قطع به مدت یک سال از لیگ برتر محروم خواهند شد . به این ترتیب پرونده بازیکنان خاطی نیز فعلا مختومه خواهد شد.

در همین حال روز گذشته خبری از سازمان لیگ حکایت از محرومیت قطعی نیکبخت و بخشش مشروط شیث رضایی با امضای تعهد نامه دارد.در این خبر از قول عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ برتر آمده است که نیکبخت واحدی قطعا یک سال محروم است اما شیث رضایی با امضای تعهد نامه می تواند فصل آینده بازی کند و در صورت تکرار تخلفات پیشین بلافاصله محروم خواهد شد.

شیث و نیکبخت

عزیزمحمدی در گفتگویی ضمن بیان این مطلب افزود: طبق مواد 11 و 12 منشوراخلاقی مربیان و بازیکنانی که درطول فصل مرتکب تخلفات مندرج در آئین نامه شوند و این تخلفات حداکثر 4 بار پیاپی تکرارشود ، مشمول ماده 47 آئین نامه انضباطی خواهند شد. ضمن اینکه طبق ماده 12 سازمان لیگ این اختیار را دارد تا از صدور و یا تمدید کارت مربیگری و مجوز بازی مربی و بازیکنان خاطی خودداری کند.

عزیزمحمدی تصریح کرد: بنابراین با وجود جو سازیهای اخیرسازمان لیگ هیچ مربی و بازیکنی را از فعالیت در لیگ برتر محروم نکرده است و تنها طبق آئین نامه و منشور اخلاقی برای مربیان و بازیکنان خاطی مجوز فعالیت در لیگ برتر صادر نمی کند.

وی درباره قرارداد بازیکنان و مربیانی که با وجود داشتن مجوز فعالیت اقدام به عقد قرارداد با باشگاههای لیگ برتر نموده اند اظهار داشت : ما بارها به باشگاهها گوشزد کرده ایم که قبل از عقد هرگونه قرارداد همکاری از سازمان لیگ پیرامون بازیکن یا مربی طرف قرارداد استعلام کنند و بدون مجوز سازمان لیگ اقدام به عقد قرارداد نکنند.

علیرضا نیکبخت واحدی

رئیس سازمان لیگ برتر درخصوص وضعیت شیث رضایی و ادامه همکاری او با باشگاه پرسپولیس اظهار داشت : شیث نسبت به تخلفات خود در سازمان لیگ تعهد داد و مشکلی برای همراهی تیمش در فصل آینده ندارد.

عزیزمحمدی درباره محرومیت نیکبخت واحدی و فیروز کریمی اظهار داشت : هنوز این دو نفر تعهدی در این زمینه به سازمان لیگ نداده اند و برای ادامه کار در فصل آینده با مشکل صدور مجوز فعالیت روبرو هستند.

تبیان: البته گفتنی است شفق مدیر عامل باشگاه تراکتور سازی در تلاش است تا مشکل خرید جدید تیمش را حل کند تا نیکبخت مشکلی برای بازی کردن نداشته باشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری