تبیان، دستیار زندگی
علی كریمی: در گروه خوبی قرار گرفتیم گزارش روزنامه یومیوری از گروه b؛ حضور در ورزشگاه با ابهت آزادی زیكو: تیم‎ ملی‎‎ ایران‎ تهاجمی است‎ زیكو: تیم‎ ملی‎‎ ایران‎ تهاجمی است‎ توكیوـ سرمربی‎‎‎ برزیلی تیـم‎ ملـی فـوتبـال‎ ژاپن‎ ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار قرعه کشی مقدماتی جام جهانی 2006 در آسیا

علی كریمی: در گروه خوبی قرار گرفتیم
گزارش روزنامه یومیوری از گروه b؛
حضور در ورزشگاه با ابهت آزادی
زیكو: تیم‎ ملی‎‎ ایران‎ تهاجمی است‎


زیكو: تیم‎ ملی‎‎ ایران‎ تهاجمی است‎

توكیوـ سرمربی‎‎‎ برزیلی تیـم‎ ملـی فـوتبـال‎ ژاپن‎ كه‎ در رقابتهـای‎ دور دوم‎ مسـابـقـات‎ مقدماتـی‎‎ جام‎‎ جهانی آلمان‎‎ با تیم ایــران هـم‎‎‎ گـروه‎‎ شده گفت‎ : تیم ایران‎ یـك‎ تـیـم تهاجمی‎ است‎.

به‎ گزارش‎ خبرگزاری‎‎ جمهوری اسلامـی‎ , زیكـو گفت‎ : تیم‎ ملی‎‎ فوتبال‎ ایران‎ بر محور علی دایی‎‎‎‎ و علی كریمی از تیم‎ هایی است‎ كـه‎ از توانایی‎‎ های‎‎ فردی والایی برخوردار است‎. وی‎‎ با بیان‎‎ اینكه‎‎‎ به پیروزی رسانـدن همـه بازی‎ هایی‎‎ كه‎ در زمین‎‎ ژاپن انجام‎ میگیـرد را مهم‎ می‎داند, از بـرنـامـه‎‎ اش‎ در بـاره اجازه‎ ندادن‎ برای‎‎‎ شكست‎ در بازی های خانگی‎ خبر داد. زیكو افزود: برنامه‎ دیگر او نخوردن‎ گل‎ در بازیهایی‎ است‎ كه‎ در بیرون‎‎ از ژاپن برگزار می‎شود.

مطبوعات‎ ژاپن‎‎‎ : ایران قویترین درآسیا

توكیوـ رسانه‎‎‎ های‎‎ ژاپنی‎ به طور گسترده ای هم‎‎‎ گروه‎ شدن‎‎ تیم ملی‎ فوتبال‎ ژاپن با تیـم ایران‎ دررقابتهای‎ دوردوم‎ مسابقات‎ مقدماتی‎ جام‎ جهانی‎ آلمان‎ را مـورد بـازتـاب‎ قـرار دادند.

یومیوری‎ پرشمارگان‎‎ تـریـن روزنـامـه‎ ژاپن‎‎ گزارش‎ داد كه‎ تیم‎ ملی‎ فوتبال‎ ایـران از تیم‎ های‎‎ قوی خاورمیانه‎ است‎.

روزنامه‎ یومیوری‎ نوشت‎ : تیـم‎ ایـران‎ سرسخت‎ ترین‎‎ حریف‎ تیم‎ ملی‎ فوتبـال‎ژاپـن در این‎ دور از مسابقات‎ خواهد بود.

یومیوری‎ افزود: تیم‎ ملی‎ فوتبال‎ ژاپن‎ در دو بازی‎ آخر خـود بـا تیـم‎ ایـران‎ بـه‎ نتیجه‎‎‎ مساوی‎ دست‎‎‎ یافته است و به همین‎ علت تیم‎‎ ژاپن‎‎ از قدرت‎‎ این تیم با خبر است.

یـومیـوری‎ نـوشـت‎ : تیـم‎ ایــران‎ در بازی‎‎های جام‎ آسیا بیشتـریـن‎ گـل‎ را زده‎ و بازی‎ بازیكنان‎‎‎ این تیم‎ همچون علی‎‎ كریـمـی در سطح‎ جهانی‎ است‎.

سانكی‎‎ دیگر روزنامه‎ ژاپنـی هـم‎ در این‎ باره‎‎ گزارش‎ داد كه تیم‎ ملی‎ فوتبال‎ ایران‎ از گنجینه‎‎‎ بازیكنانی‎ تشكیل‎ شده كـه مهارت‎های‎ تهاجمی‎ دارند.

روزنامه‎ سانكی‎ نوشت‎ : در تیم‎ ایـران‎ نه‎ تنها بازیكنان‎‎ قدرتمندی‎ هم‎ چون كریمی‎, مهدوی‎ كیا و هاشمیان‎ حضور دارند, بلكه‎ در آن‎‎ علی‎‎ دایی بازیكن پر قدرت‎ و با تجـربـه‎ قاره‎ آسیا هم‎ هنوز فعال‎ می‎باشد.

سانكی‎‎ افزود: بدون‎‎ شك‎ میتوان گفت‎ كه‎ تیم‎ ملی‎‎ فوتبال‎ ایران‎ از دیدگاه‎تهاجمی در رده‎ نخست‎ تیم‎های‎ آسیایی‎ قرار دارد.

آساهی‎‎ دیگر روزنامه‎ بزرگ‎ ژاپنی هم‎‎ از تیم ملی‎ فوتبال‎ ایـران‎‎ بـه‎ عـنـوان تیمی‎ قوی‎ در قاره‎‎ آسیـا نـام‎ بـرد كـه در بازی‎‎های مقدماتی‎‎ جام‎ جهانی سخت‎ ترین‎ حریف‎ تیم‎ ژاپن‎ خواهد بود.

آساهی‎‎‎ مینویسد كه‎ چگونگی متوقف‎ كردن‎ تهاجم‎‎های‎‎ انفجاری تیم ملی‎ فوتبال‎ایران‎ از كلیدهایی‎ است‎ كه‎ تیم‎ ژاپن‎‎ باید بر روی‎آن كار كند.

گزارش رویترز از قرعه كشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی:

ژاپن - كره شمالی دیدار سیاسی گروه b

قرعه كشی مرحله نهایی رقابتهای مقدماتی جام جهانی در آسیا بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاریهای جهان داشت.

در گزارش رویترز آمده است: “پس از مراسم قرعه‌كشی روز پنج‌شنبه، ژاپن در دیداری سیاسی برابر كره شمالی قرار می‌گیرد. ایران و بحرین نیز در گروه b در كنار ژاپن - قهرمان آسیا و كره شمالی قرار دارند.

كره جنوبی كه به نیمه نهایی جام جهانی 2002 رسیده بود با عربستان - ازبكستان و كویت در گروه a دیدار می كند.

دو تیم برتر هر گروه به جام جهانی 2006 می‌روند. دو تیم سوم در دو دیدار play off با یكدیگر روبرو می‌شوند و برنده آنها برابر نماینده‌ی كونكاكاف روبرو می‌شود.

این دیدارها از نهم فوریه شروع می‌شود.

گزارش روزنامه یومیوری از گروه b؛

سفر دلهره‌آور صعود ژاپن به جام‌جهانی از تهران می‌گذرد

حضور در ورزشگاه با ابهت آزادی

روزنامه‌ی «یومیوری» چاپ ژاپن در گزارشی به وضعیت تیمهای آسیایی به ویژه گروه b این رقابتها پرداخته است.

در گزارش این روزنامه آمده است: «سفر دلهره‌آور صعود به جام‌جهانی 2006 آلمان از پیونگ یانگ و تهران می‌گذرد. ژاپن كه در پی سومین صعود خود به جام جهانی است باید در نخستین دیدار خود رودرروی كره‌شمالی قرار گیرد، پیش از حضور در ورزشگاه با ابهت آزادی و مصاف با ایران.»

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن درباره‌ی وضعیت گروه b رقابتهای مقدماتی جام جهانی به دیلی یومیوری، گفت: «تمام تیمهای این گروه، حریفان سختی برای ژاپن خواهند بود اما فكر می‌كنم ایران رقیب قدرتمندتری به نسبت دیگر تیمها برای ما باشد. ما با بحرین در جام ملت‌های آسیا بازی كردیم اما مدت زیادی است كه رودرروی كره‌شمالی قرار نگرفته‌ایم. ما همه‌ی تیمها را رقبای مشكلی برای خود می‌دانیم اما مطمئن هستم كه ژاپن یكی از دو تیم صعود كننده خواهد بود.»

كونشینگ كاماموتو افزود: «ایران در دیدار برابر ما در جام ملت‌های آسیا بسیار قدرتمند ظاهر شد و بحرین با مهارت تكنیكی خود ما را تحت تاثیر قرار داد. كره شمالی را باید حتما شكست دهیم.»

دیدار ژاپن و كره شمالی به دلایلی از جمله مسائل سیاسی و اقتصادی و مشكلات بین این دو كشور می‌تواند متفاوت‌تر از دیدارهای دیگر باشد. وی در این باره گفت: ما برای میزبانی از كره‌شمالی به طور كامل آماده هستیم اما وقتی زمان دیدار در پیونگ یانگ فرا رسد به طور حتم برای تهیه‌ی ویزا‌ی تماشاگران خود مشكل خواهیم داشت.

كاماموتو ادامه داد: در زمان مسابقه همه ورزشكار خواهیم بود و به چیزی به غیر از ورزش مانند سیاست و اقتصاد فكر نخواهیم كرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن بار دیگر به تیمهای همگروه كشورش اشاره كرد و افزود: همه‌ی تیمهای حاضر در این گروه قدرتمند هستند. هیچ تیم ضعیفی در این گروه حضور ندارد. ضمن آنكه ژاپن نیز تیم بسیار خوبی است كه در جام جهانی گذشته بسیار خوب ظاهر شد. ایران تیم بسیار خوبی است و بحرین نیز تیم ضعیفی نیست، اما من به كشورم بسیار امیدوار و خوشبین هستم.

همچنین علی كریمی در گفتگو با این روزنامه‌ی ژاپنی از همگروهی با ژاپن ابراز خوشحالی كرده و می‌گوید: «در گروه بسیار خوبی قرار گرفتیم و من بسیار خوشحالم. این بسیار خوب است كه ما ژاپن را با خودمان همگروه ببینیم و بازی در برابر ژاپن بسیار لذت بخش خواهد بود. بحرین نیز تیم بسیار خوبی است اما درباره‌ی كره شمالی چیزی نمی‌دانم.».

علی كریمی:

در گروه خوبی قرار گرفتیم

نباید اجازه تكرار حوادث تلخ گذشته را بدهیم

بازیكن سال فوتبال آسیا معتقد است به رغم همگروهی با ژاپن - بحرین و كره شمالی ایران می‌تواند یكی از دو تیم صعود كرده از گروه b به جام جهانی آلمان باشد.
علی كریمی در گفت و گو با سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم آن حادثه‌ی تلخ در دیدار برابر بحرین در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2002 تكرار شود، در آن دیدار ما با مشكلاتی رو به رو بودیم اما دیگر آن مسئله گذشته و به پایان رسیده است.»
وی درباره‌ی قرعه كشی رقابتهای جام جهانی 2006 گفت: «در یك گروه خوب قرار گرفتیم، ژاپن تیم قدرتمندی است و بحرین نیز این چنین است. آنها در آسیا بسیار خوب بازی می‌كنند. همچنین كره شمالی در دو سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است. برای صعود ما باید هم خوب بازی كنیم و هم خوب نتیجه بگیریم، به ویژه در دیدار نخست.»