تبیان، دستیار زندگی
• برگزیدگان بیست و یک دوره جشنواره فیلم فجر بر اساس مقررات جشنواره فیلم فجر، به ۲۰ اثر و فیلم داخلی، اجازه حضور در بخش مسابقه ایران داده می شود. محمدمهدی حیدریان ضمن اعلام این خبر گفت: محدود كردن بخش مسابقه ملی،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

20 فیلم ایرانی در جشنواره فجر به رقابت می پردازند


برگزیدگان بیست و یک دوره جشنواره فیلم فجر

بر اساس مقررات جشنواره فیلم فجر، به ۲۰ اثر و فیلم داخلی، اجازه حضور در بخش مسابقه ایران داده می شود.

محمدمهدی حیدریان ضمن اعلام این خبر گفت: محدود كردن بخش مسابقه ملی، با رویكرد تخصصی كردن جشنواره فیلم فجر انجام می شود.

وی ، به بخش های مختلف جشنواره فجرامسال اشاره كرد و افزود: بخش مسابقه سینمای آسیا امسال برای نخستین بار به همراه سینمای معناگرا در این رویداد هنری گنجانده شده است.

سینمای ایران، سینمای بین الملل، سینمای معناگرا، سینمای آسیا، فیلم های اول و دوم سینمای ایران و آثار مستند (چشم واقعیت ) عناوین بخش های رقابتی این جشنواره را تشكیل می دهد.

به گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، تقویت مسابقه سینمای معناگرا رویكرد اساسی بخش بین الملل جشنواره فجر خواهد بود.

وی افزود: معرفی مناسب این بخش با توجه به ارزش گذاری جایزه آن در رویدادها و مجامع بین المللی، یك اصل به شمار می رود.

حیدریان ، در بخش دیگری از این گفت و گو به بازار فیلم تهران اشاره كرد و گفت : باافزایش موسسه ها و شركت های داخلی و خارجی تولید و توزیع فیلم ، این رویداد گسترش می یابد. وی ، تاكید كرد كه با توجه به افزایش تولید، ارتقای بازاریابی و فروش آثار داخلی با نگاه توزیع تخصصی فیلم ، امری ضرروی است .

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، همچنین به مقوله جشنواره موضوعی فیلم كشور پرداخت و گفت : متأسفانه در این رویدادها صرفاً توان سینما صرف می شود و این روند برای كلّیت صنعت فیلم كشور مناسب نیست.

به گفته وی، جریان سازی در عرصه تولید فیلم با رویكرد ایجاد دبیرخانه های دائمی شرط برپایی جشنواره موضوعی فیلم در استان های مختلف است .

حیدریان، راه اندازی كتابخانه ها و فیلمخانه های تخصصی و جذب سرمایه برای تولید آثار موضوعی را از دیگر برنامه های این بخش عنوان كرد.

وی ، همچنین از رایزنی برای ایجاد دبیرخانه های دائمی سینمای معناگرا در استان خراسان رضوی (مشهد) و طنزدر فارس (شیراز) به همراه راه اندازی پایگاه های عرضه فیلم در نقاط مختلف كشور خبر داد.

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، خواستار توجه و تعامل مسئولان محلی در جهت تقویت جایگاه سینما در مناطق مختلف كشور شد.