تبیان، دستیار زندگی
ابوطالب که یکی از بزرگان شهر مکه به حساب می‏آمد، هر سال مسابقه‏ای ترتیب می‏داد که در آن بچه‏های فامیل دور هم جمع می‏شدند و با یکدیگر کشتی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمان محلّه

      داستانی از زندگانی حضرت علی‏علیه‏السلام

قهرمان محلّه

ابوطالب که یکی از بزرگان شهر مکه به حساب می‏آمد، هر سال مسابقه‏ای ترتیب می‏داد  که در آن بچه‏های فامیل دور هم جمع می‏شدند و با یکدیگر کشتی می‏گرفتند. آن روز هم روز مسابقه بود و تقریباً تمام فامیل در خانه‏‏ی ابوطالب جمع بودند.

پسرهای فامیل از مدت‏ها قبل خود را برای این مسابقه آماده کرده بودند. برای آنها برنده شدن خیلی با ارزش بود، به همین دلیل تمام تلاش خود را می‏کردند تا در این میدان پیروز شوند.

همه ی برادرها و پسرعموهای علی‏علیه‏السلام در آن جمع حضور داشتند.

علی‏علیه‏السلام در میان آن ها خیلی کم سن و سال به‏نظر می‏رسید؛اما با این سن سال کم قصد برنده شدن دراین مسابقه را داشت و مدام با خود می‏گفت: به همه ثابت می‏کنم قهرمان این مسابقه من هستم.

زمان مسابقه فرا رسید. پسرهای فامیل یکی یکی وارد مسابقه می‏شدند و با همدیگر کشتی می‏گرفتند. نوبت به علی‏علیه‏السلام رسید او با قد و قامتی کوچک با اولین حریف خود کشتی گرفت و پشت رقیب خود را به راحتی به خاک نشاند.

نوبت به حریف دیگری رسید ،علی‏علیه‏السلام او را به راحتی شکست داد و به ترتیب تمام حریف‏های هم‏سن و سال خود را شکست داد. در میان حاضران شور عجیبی به چشم می‏خورد.

قهرمان محلّه

صدای تشویق و  هلهله‏ی حاضران همه جا را پر کرده بود. دوباره حریف دیگری به میدان آمد. علی‏‏علیه‏السلام آن را هم شکست داد و سپس همه برادرها و پسرعموهایی که چند سال از او بزرگتر بودند، با او مسابقه دادند و علی‏‏علیه‏السلام آنها را هم مثل حریف‏های دیگرش شکست داد.

علی‏علیه‏السلام نه تنها از هم سن سال‏های خود قوی‏تر است بلکه حریف کسانی که چند سال از او بزرگتر هستند، هم می‏شود. در این لحظه یکی از بزرگان فامیل در جواب ابوطالب، یکی از بچه‏ها که چند سال از علی‏علیه‏السلام بزرگتر بود را صدا زد.

تا با علی‏علیه‏السلام کشتی بگیرد و او هم فورا برای مسابقه آماده شد.

ابوطالب رو به پسرش کرد و گفت: پسرم در این مسابقه هم باید پیروز و سربلند شوی. برای مسابقه آماده هستی؟

علی‏علیه‏السلام جواب داد: بله پدر.

مسابقه به تشویق اطرافیان شروع شد. هر دو طرف با تلاش زیاد سعی در شکست حریف خود داشتند. علی‏علیه‏السلام که شجاعت و زور و بازوی قوی و اراده محکمی داشت، بالاخره با سعی و تلاش طاقت فرسا حریفش را شکست داد و تعجب همگان را برانگیخت.

از آن به بعد تمام اهالی شهر  علی‏علیه‏السلام نوجوان را  ظهیر ،یعنی قهرمان صدا می‏زدند.

بازآفریده : محمد رضا صبوری

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

               

**********************************************

مطالب مرتبط

پیامبری‌ در شکم ماهی(1)

پیامبری در شکم ماهی (2)

نوجوان کربلا

بیعت غدیر

قنبر و امام

این نوزاد فرزند کیست؟

عزیز کاروان

دوران كودكی حضرت عباس(ع)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.